eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaRozmagnesowywanie okrętów - indukcjaRe: Rozmagnesowywanie okrętów - indukcja
  • Data: 2013-11-25 11:12:15
    Temat: Re: Rozmagnesowywanie okrętów - indukcja
    Od: Mirosław Kwaśniak <m...@u...ikem.pwr.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Adam Górski <gorskiamalpa@wpkropkapl> wrote:
    > W dniu 2013-11-25 08:08, Arek pisze:
    >> Klasycznie: owija się kablem i przepuszcza prąd przemienny
    >> o malejącym natężeniu. Prądy ponoć duże.
    >> Moze ktoś wie jakiej wielkości indukcja podczas tego procesu
    >> występuje? Ile Tesli [T] (może być w [Gs])?
    >> "Rdzeń" czyli kadłub ma dużą średnicę, więc indukcyjność chyba
    >> duża. Z kolei "zwojów" przynajmniej na zdjęciach niewiele widziałem...
    >> Czy podczas tego procedu aparatura (sieć) na okręcie może
    >> funkcjonować normalnie czy się ją wyłącza?
    >>
    >> Arek
    >>
    >
    > Takie coś robiło się ZTCW podczas II Wojny Światowej aby zmniejszyć
    > prawdopodobieństwo detonacji miny z zapalnikiem magnetycznym.
    >
    > W tamtym okresie, kiedy używano kompasów , wszystkie musiały być
    > zdemontowane przed wykonaniem "degaussingu".
    >
    > Czy to się praktykuje nadal ? Nie wiem.
    > Jaki prąd ?, ile zwojów? - też nie wiem.


    http://en.wikipedia.org/wiki/Degaussing#Ships.27_hul
    ls
    http://de.wikipedia.org/wiki/Entmagnetisierung#Schif
    fe

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: