  • Data: 2017-10-08 19:51:49
    Temat: Re: "Rower pojawił się nagle"
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 8 Oct 2017 09:19:20 +0200, Shrek napisał(a):

    > Odważna teza.

    No bo nie ustalają go - zezwalają na wjazd lub go zakazują. I mają w tym
    _pierwszeństwo_ (faktycznie niefortunne słowo w tym kontekście) przed
    znakami określającymi pierwszeństwo i przepisami ogólnymi.

    > Rzeczywiście. Myślę, że autorstwo pana Hyły wiele wyjaśnia.

    No tak, autor zły. A gdzie jest jakiś dobry?

    > On po prostu
    > lubi komplikować rzeczy proste. Z tego co pamietam to jego dzieło:
    >
    > http://wrower.pl/images/strony/007/full/znak_b9_t22_
    10d045_516.jpg

    Ale tu jest wszystko dobrze.
    A problem ten sam co wyżej - nie "oglądaj" obrazków, nie interpretuj
    "filozoficznie" przepisów, a przeczytaj słowo w słowo co oznacza ten znak i
    co oznacza tabliczka.

    Jest to zakaz wjazdu rowerów, który nie dotyczy rowerów _jednośladowych_.
    W sumie oznacza zakaz wjazdu rowerów wielośladowych (riksz).

    Natomiast oczywiście oznakowanie jest nieintuicyjne i mało kto je rozumie,
    bo mało kto daje radę rozumieć prawo w tej formie w której ono jest.

    > Uważam, ze to samo, aczkolwiek obawiam się, że ktoś mógłby dojść do
    > wniosku, że dotyczy tylko zbliżających się, ale jak już rowerzysta jest
    > na przejeździe i pierdolniesz go z jego prawej, to jego wina, bo artykuł
    > mówi o zbliżających się do przejazdu a nie przejeżdzie obowiązuje zasada
    > prawej ręki:P

    Czy tak jak sądzisz że "by było" jest obecnie na skrzyżowaniach
    równorzędnych?
    Bo art. 25 mówi o konieczności ustąpienia nadjeżdżającemu przez
    zbliżającego się. Ani słowa o "byciu na skrzyżowaniu".

    I dlaczego ustawodawca w art. 25 użył innych sformułowań niż w art. 27?

    > Pozwolę sobie pozostać przy swoim zdaniu - i nadmienić o tym im przepisy
    > ogólne są zastępowane przez szczególne w konkretnych sytuacjach.

    W konkretnych tak, ale art. 27 dotyczy konkretnie tylko sytuacji kiedy
    rowerzysta jest na przejeździe.
    Nie ma możliwości stosowania go w sytuacji kiedy na przejeździe nie ma
    roweru.