eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRosnąca liczba biegów...
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 208

  • 21. Data: 2014-01-23 12:35:58
    Temat: Re: Rosnąca liczba biegów...
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-01-23, Tomasz Stiller <k...@l...eu.org> wrote:
    >>
    >> Co znaczy znamionowym, w przypadku silnika samochodowego ?
    >>
    >> Zazwyczaj gdzies przy srednich obrotach i srednio-wysokim obciazeniu
    >> jest to maksimum sprawnosci.
    >
    > Zasadniczo chodzi o okolice maksymalnego momentu obrotowego. To zazwyczaj
    > pokrywa się z tymi średnimi obrotami - choć też nie zawsze.
    >
    Jezeli mowisz o maksymalnym momencie obrotowym tym z wykresu z hamowni to
    zauwaz, ze jest to moment mierzony z pedalem w podlodze i niekoniecznie
    musi sie pokrywac z tym przy wcisnieciu 1/8.

    --
    Artur
    ZZR 1200


  • 22. Data: 2014-01-23 13:31:47
    Temat: Re: Rosnąca liczba biegów...
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 23.01.2014 12:26, Tomasz Stiller pisze:

    >> Ale znamionowe obroty i obciążenie, to za wiele do normalnej jazdy. W
    >> efekcie pomimo mniejszej sprawności spalanie będzie mniejsze przy
    >> mniejszych obrotach. Do jazdy 90km/h potrzeba kilkunastu KM.
    >
    > Zgoda, spalanie może (choć nie musi) być mniejsze. Sprawność na pewno
    > nie. Wypowiedź dotyczyła sprawności silnika i kwestii jej wpływu na ilość
    > biegów.

    Jak już jesteś taki dokładny to "wpływu na LICZBĘ biegów".

    Biegi są policzalne.

    --
    Świadomie psujący kodowanie i formatowanie wierszy
    są jak srający z lenistwa i głupoty na środku pokoju.
    I jeszcze ci durnie tłumaczą to nowoczesnością...


  • 23. Data: 2014-01-23 14:00:47
    Temat: Re: Rosnąca liczba biegów...
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Thu, 23 Jan 2014 13:31:47 +0100, Andrzej Lawa wrote:

    > Jak już jesteś taki dokładny to "wpływu na LICZBĘ biegów".
    >
    > Biegi są policzalne.

    Thx ling nazi.

    Tomek


  • 24. Data: 2014-01-23 14:02:38
    Temat: Re: Rosnąca liczba biegów...
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Thu, 23 Jan 2014 11:35:58 +0000, AZ wrote:

    > Jezeli mowisz o maksymalnym momencie obrotowym tym z wykresu z hamowni
    > to zauwaz, ze jest to moment mierzony z pedalem w podlodze i
    > niekoniecznie musi sie pokrywac z tym przy wcisnieciu 1/8.

    Tylko to nie ma najmniejszego znaczenia. Silnik przy wciśnięciu na 1/8
    będzie zawsze pracował mniej sprawnie w porównaniu do pracy z w pełni
    otwartą przepustnicą.

    Tomek


  • 25. Data: 2014-01-23 14:05:23
    Temat: Re: Rosnąca liczba biegów...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 23 Jan 2014, Tomasz Stiller wrote:

    > On Thu, 23 Jan 2014 09:36:47 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:
    >
    >> Ale znamionowe obroty i obciążenie, to za wiele do normalnej jazdy.
    >> W efekcie pomimo mniejszej sprawności spalanie będzie mniejsze przy
    >> mniejszych obrotach. Do jazdy 90km/h potrzeba kilkunastu KM.
    >
    > Zgoda, spalanie może (choć nie musi) być mniejsze.
    > Sprawność na pewno nie.

    Uwaga na nisko latające kwantyfikatory.
    Dla *zadanej mocy* (potrzebnej do 90km/h po płaskiej dobrej drodze)
    chcesz uzyskać *mniejsze spalanie* i jednocześnie *niższa sprawność*?
    Czym wyznaczasz "sprawność", skoro nie miarą energii uzyskanej do zużytej?
    Dobrym samopoczuciem kierowcy? ;)

    Wnoszę uprzejmie o niemieszanie założeń :]
    Przecież porównujesz sprawność silnika na niskich obrtotach z jakim
    takim momentem ze sprawnością tegoż silnika, w optymalnych obrotach,
    tyle, że ze śladową dawką paliwa, więc jeszcze niższym momentem.
    I równie niską sprawnością.

    Cały kiks polega na przemyceniu założeniu, że *jeśli* silnik będzie
    się kręcił z "optymalnymi obrotami" to *również* będzie pracował
    z mocą (tudzież momentem) przy którym owa "lepsza sprawność" (lepsza
    od osiągalnej przy niskich obrotach) występuje.
    A przecież założenie początkowe temu zaprzecza.

    Miarę "potrzeby" kolejnego, wyższego biegu, jest wyłącznie możliwość
    uzyskania większej sprawności - czyli mniejszego spalania.

    pzdr, Gotfryd


  • 26. Data: 2014-01-23 14:08:17
    Temat: Re: Rosnąca liczba biegów...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 23 Jan 2014, Tomasz Stiller wrote:

    > Niemniej sprawność (w sensie konsumpcji paliwa w ml/s do produkcji mocy w
    > kW) jest największa przy maksymalnym obciążeniu silnika. Przy niskich
    > obrotach, znaczna część energii jest tracona na napędzanie samego silnika.

    A przy wysokich nie? ;)
    (patrz sąsiedni post - przemycasz w tym miejscu założenie, że silnik
    będzie pracował przy wysokich obrotach z dużą mocą, a to nieprawda,
    skoro do napędu jej nie trzeba, na hamulec nikt nie ciśnie a i o klimie
    mowy nie było).

    > Tak, tylko że nie jest to praca z największą sprawnością.

    No i 100% zgody, tyle, że praca ze średnimi obrotami "prawie na
    jałowym" RÓWNIEŻ nie jest pracą z największą sprawnością.

    pzdr, Gotfryd


  • 27. Data: 2014-01-23 14:12:41
    Temat: Re: Rosnąca liczba biegów...
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 23 Jan 2014 13:31:47 +0100, w <lbr23j$3fh$1@node1.news.atman.pl>, Andrzej
    Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał(-a):

    > W dniu 23.01.2014 12:26, Tomasz Stiller pisze:
    >
    > >> Ale znamionowe obroty i obciążenie, to za wiele do normalnej jazdy. W
    > >> efekcie pomimo mniejszej sprawności spalanie będzie mniejsze przy
    > >> mniejszych obrotach. Do jazdy 90km/h potrzeba kilkunastu KM.
    > >
    > > Zgoda, spalanie może (choć nie musi) być mniejsze. Sprawność na pewno
    > > nie. Wypowiedź dotyczyła sprawności silnika i kwestii jej wpływu na ilość
    > > biegów.
    >
    > Jak już jesteś taki dokładny to "wpływu na LICZBĘ biegów".
    > Biegi są policzalne.

    Miodek już sobie odpuścił.


  • 28. Data: 2014-01-23 14:48:06
    Temat: Re: Rosnąca liczba biegów...
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Thu, 23 Jan 2014 14:05:23 +0100, Gotfryd Smolik news wrote:
    > Uwaga na nisko latające kwantyfikatory.
    > Dla *zadanej mocy* (potrzebnej do 90km/h po płaskiej dobrej drodze)
    > chcesz uzyskać *mniejsze spalanie* i jednocześnie *niższa sprawność*?
    > Czym wyznaczasz "sprawność", skoro nie miarą energii uzyskanej do
    > zużytej? Dobrym samopoczuciem kierowcy? ;)

    Diabeł jak zawsze tkwi w szczegółach. Moc uzyskana z silnika nie równa w
    zasadzie nigdy mocy przekazywanej na koła, prawda? Przy niższych
    prędkościach obrotowych coraz większą (proporcjonalnie) część mocy
    uzyskanej silnik zużywa na napędzanie siebie i innych mniej lub bardziej
    potrzebnych komponentów, pompa wspomagania, klimatyzacja, alternator etc.
    Ale także na pokonywanie oporów własnych skrzyni biegów i innych
    elementów napędowych.

    Dlatego nie trudno sobie wyobrazić sytuację, że przy tym samym _spalaniu_
    możemy na różnych biegach jechać z różną prędkością. A różna prędkość, to
    różna moc dostarczona na koła, prawda? A skoro różną moc dostarczamy na
    koła przy takim samym spalaniu w silniku, to co się różni? Ano sprawność
    w odniesieniu bak->koła.

    > Wnoszę uprzejmie o niemieszanie założeń :]

    Napisałem, że silnik uzyskuje największą sprawność przy obrotach
    znamionowych i pełnym obciążeniu - nie zgadzasz się z tym?

    Dla małego rozjaśnienia, z jednego z moich samochodów. Prędkość w okolicy
    80km/h

    Na 6-tym biegu 1400 obr/min
    Na 5-tym biegu 1800 obr/min
    Na 4-tym biegu 2300 obr/min

    Na którym biegu pali najmniej?

    Tomek


  • 29. Data: 2014-01-23 14:50:49
    Temat: Re: Rosnąca liczba biegów...
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Thu, 23 Jan 2014 14:08:17 +0100, Gotfryd Smolik news wrote:

    > No i 100% zgody, tyle, że praca ze średnimi obrotami "prawie na jałowym"
    > RÓWNIEŻ nie jest pracą z największą sprawnością.

    Owszem, z tym, że nawet w takim wypadku sprawność będzie wyższa niż na
    niskich obrotach i dużym obciążeniu.

    Tomek


  • 30. Data: 2014-01-23 14:59:02
    Temat: Re: Rosnąca liczba biegów...
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 23.01.2014 14:48, Tomasz Stiller pisze:
    > On Thu, 23 Jan 2014 14:05:23 +0100, Gotfryd Smolik news wrote:
    >> Uwaga na nisko latające kwantyfikatory.
    >> Dla *zadanej mocy* (potrzebnej do 90km/h po płaskiej dobrej drodze)
    >> chcesz uzyskać *mniejsze spalanie* i jednocześnie *niższa sprawność*?
    >> Czym wyznaczasz "sprawność", skoro nie miarą energii uzyskanej do
    >> zużytej? Dobrym samopoczuciem kierowcy? ;)
    >
    > Diabeł jak zawsze tkwi w szczegółach. Moc uzyskana z silnika nie równa w
    > zasadzie nigdy mocy przekazywanej na koła, prawda? Przy niższych
    > prędkościach obrotowych coraz większą (proporcjonalnie) część mocy
    > uzyskanej silnik zużywa na napędzanie siebie i innych mniej lub bardziej
    > potrzebnych komponentów, pompa wspomagania, klimatyzacja, alternator etc.
    > Ale także na pokonywanie oporów własnych skrzyni biegów i innych
    > elementów napędowych.

    Ehem. Przy tej samej prędkości pojazdu im wyższe obroty, tym więcej razy
    tłok musi przesunąć się w cylindrze, więc oczywiście więcej energii
    zmarnuje się na tarcie tłoka o ścianki. Itd. Skąd pomysł, że im niższe
    obroty tym trudniej napędzać siebie?

    >
    > Dlatego nie trudno sobie wyobrazić sytuację, że przy tym samym _spalaniu_
    > możemy na różnych biegach jechać z różną prędkością. A różna prędkość, to
    > różna moc dostarczona na koła, prawda? A skoro różną moc dostarczamy na
    > koła przy takim samym spalaniu w silniku, to co się różni? Ano sprawność
    > w odniesieniu bak->koła.
    >
    >> Wnoszę uprzejmie o niemieszanie założeń :]
    >
    > Napisałem, że silnik uzyskuje największą sprawność przy obrotach
    > znamionowych i pełnym obciążeniu - nie zgadzasz się z tym?
    >
    > Dla małego rozjaśnienia, z jednego z moich samochodów. Prędkość w okolicy
    > 80km/h
    >
    > Na 6-tym biegu 1400 obr/min
    > Na 5-tym biegu 1800 obr/min
    > Na 4-tym biegu 2300 obr/min
    >
    > Na którym biegu pali najmniej?

    Oczywiście na szóstym.

    MJ


strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4 ... 10 ... 20 ... 21


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: