eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRosnąca liczba biegów...Re: Rosnąca liczba biegów...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!eternal-september.org!feeder.eternal-septem
    ber.org!news.eternal-september.org!.POSTED!not-for-mail
    From: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Rosnąca liczba biegów...
    Date: Thu, 23 Jan 2014 13:48:06 +0000 (UTC)
    Organization: A noiseless patient Spider
    Lines: 36
    Message-ID: <lbr6il$1kt$6@dont-email.me>
    References: <lbpoa1$26l$1@news.task.gda.pl> <lbpqmh$t0k$3@dont-email.me> <
    lbqua2$4ek$2@dont-email.me> <Pine.WNT.4.64.1401231352570.3504@quad>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Thu, 23 Jan 2014 13:48:06 +0000 (UTC)
    Injection-Info: mx05.eternal-september.org;
    posting-host="18a89ba1a4fe57877431e56119fabf4a"; logging-data="1693";
    mail-complaints-to="a...@e...org";
    posting-account="U2FsdGVkX19StDfSnWsx8eAuU29iVHd5"
    User-Agent: Pan/0.139 (Sexual Chocolate; GIT bf56508 git://git.gnome.org/pan2)
    Cancel-Lock: sha1:mkucxyUKGNmx34FnjuP+KNOoS7k=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2520647
    [ ukryj nagłówki ]

    On Thu, 23 Jan 2014 14:05:23 +0100, Gotfryd Smolik news wrote:
    > Uwaga na nisko latające kwantyfikatory.
    > Dla *zadanej mocy* (potrzebnej do 90km/h po płaskiej dobrej drodze)
    > chcesz uzyskać *mniejsze spalanie* i jednocześnie *niższa sprawność*?
    > Czym wyznaczasz "sprawność", skoro nie miarą energii uzyskanej do
    > zużytej? Dobrym samopoczuciem kierowcy? ;)

    Diabeł jak zawsze tkwi w szczegółach. Moc uzyskana z silnika nie równa w
    zasadzie nigdy mocy przekazywanej na koła, prawda? Przy niższych
    prędkościach obrotowych coraz większą (proporcjonalnie) część mocy
    uzyskanej silnik zużywa na napędzanie siebie i innych mniej lub bardziej
    potrzebnych komponentów, pompa wspomagania, klimatyzacja, alternator etc.
    Ale także na pokonywanie oporów własnych skrzyni biegów i innych
    elementów napędowych.

    Dlatego nie trudno sobie wyobrazić sytuację, że przy tym samym _spalaniu_
    możemy na różnych biegach jechać z różną prędkością. A różna prędkość, to
    różna moc dostarczona na koła, prawda? A skoro różną moc dostarczamy na
    koła przy takim samym spalaniu w silniku, to co się różni? Ano sprawność
    w odniesieniu bak->koła.

    > Wnoszę uprzejmie o niemieszanie założeń :]

    Napisałem, że silnik uzyskuje największą sprawność przy obrotach
    znamionowych i pełnym obciążeniu - nie zgadzasz się z tym?

    Dla małego rozjaśnienia, z jednego z moich samochodów. Prędkość w okolicy
    80km/h

    Na 6-tym biegu 1400 obr/min
    Na 5-tym biegu 1800 obr/min
    Na 4-tym biegu 2300 obr/min

    Na którym biegu pali najmniej?

    Tomek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: