eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRosnąca liczba biegów...
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 208

  • 31. Data: 2014-01-23 15:12:23
    Temat: Re: Rosnąca liczba biegów...
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Thu, 23 Jan 2014 14:59:02 +0100, Michał Jankowski wrote:
    > Ehem. Przy tej samej prędkości pojazdu im wyższe obroty, tym więcej razy
    > tłok musi przesunąć się w cylindrze, więc oczywiście więcej energii
    > zmarnuje się na tarcie tłoka o ścianki. Itd. Skąd pomysł, że im niższe
    > obroty tym trudniej napędzać siebie?

    Choćby dlatego, że na tłoczenie powietrza do silnika przy przymkniętej
    przepustnicy potrzeba znacznie więcej energii niż na to samo przy w pełni
    otwartej? To akurat dotyczy tylko benzyny - ale to dość obrazowy przykład.

    >> Dla małego rozjaśnienia, z jednego z moich samochodów. Prędkość w
    >> okolicy 80km/h
    >>
    >> Na 6-tym biegu 1400 obr/min Na 5-tym biegu 1800 obr/min Na 4-tym biegu
    >> 2300 obr/min
    >>
    >> Na którym biegu pali najmniej?
    >
    > Oczywiście na szóstym.

    Błąd. Ktoś strzela dalej?

    Tomek


  • 32. Data: 2014-01-23 15:15:52
    Temat: Re: Rosnąca liczba biegów...
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-01-23, Tomasz Stiller <k...@l...eu.org> wrote:
    >> Ehem. Przy tej samej prędkości pojazdu im wyższe obroty, tym więcej razy
    >> tłok musi przesunąć się w cylindrze, więc oczywiście więcej energii
    >> zmarnuje się na tarcie tłoka o ścianki. Itd. Skąd pomysł, że im niższe
    >> obroty tym trudniej napędzać siebie?
    >
    > Choćby dlatego, że na tłoczenie powietrza do silnika przy przymkniętej
    > przepustnicy potrzeba znacznie więcej energii niż na to samo przy w pełni
    > otwartej? To akurat dotyczy tylko benzyny - ale to dość obrazowy przykład.
    >
    Bo poniewaz?

    --
    Artur
    ZZR 1200


  • 33. Data: 2014-01-23 15:18:01
    Temat: Re: Rosnąca liczba biegów...
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Thu, 23 Jan 2014 14:15:52 +0000, AZ wrote:

    > Bo poniewaz?

    Po ponieważ tak mówi dynamika gazów - taki dział fizyki gdybyś nie
    wiedział. Obrazowo mówiąc pchanie czegoś przez małą dziurkę jest
    trudniejsze niż pchanie tego samego przez większą dziurkę. Prościej się
    nie da, wybacz.

    Tomek


  • 34. Data: 2014-01-23 15:24:01
    Temat: Re: Rosnąca liczba biegów...
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-01-23, Tomasz Stiller <k...@l...eu.org> wrote:
    >> Bo poniewaz?
    >
    > Po ponieważ tak mówi dynamika gazów - taki dział fizyki gdybyś nie
    > wiedział. Obrazowo mówiąc pchanie czegoś przez małą dziurkę jest
    > trudniejsze niż pchanie tego samego przez większą dziurkę. Prościej się
    > nie da, wybacz.
    >
    No odkrywcze to nie jest, a co ze sprezaniem mniejszej ilosci?

    --
    Artur
    ZZR 1200


  • 35. Data: 2014-01-23 15:28:04
    Temat: Re: Rosnąca liczba biegów...
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Thu, 23 Jan 2014 14:24:01 +0000, AZ wrote:

    > No odkrywcze to nie jest, a co ze sprezaniem mniejszej ilosci?

    Nic. Ma się nijak do innych czynników wpływających na sprawność. Jak mi
    nie wierzysz, to znajdź sobie dowolny wykres spalania jednostkowego
    dowolnego silnika spalinowego, to zobaczysz gdzie silnik ma najwyższą
    sprawność - nie koniecznie dowiesz się dlaczego, ale to inna sprawa.
    Być może zdziwisz się, ale spalanie jednostkowe nie będzie najniższe przy
    najniższych obrotach.

    Tomek


  • 36. Data: 2014-01-23 15:33:51
    Temat: Re: Rosnąca liczba biegów...
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-01-23, Tomasz Stiller <k...@l...eu.org> wrote:
    > On Thu, 23 Jan 2014 14:24:01 +0000, AZ wrote:
    >
    >> No odkrywcze to nie jest, a co ze sprezaniem mniejszej ilosci?
    >
    > Nic. Ma się nijak do innych czynników wpływających na sprawność. Jak mi
    > nie wierzysz, to znajdź sobie dowolny wykres spalania jednostkowego
    > dowolnego silnika spalinowego, to zobaczysz gdzie silnik ma najwyższą
    > sprawność - nie koniecznie dowiesz się dlaczego, ale to inna sprawa.
    > Być może zdziwisz się, ale spalanie jednostkowe nie będzie najniższe przy
    > najniższych obrotach.
    >
    Ale my nie rozmawiamy o spalaniu jednostkowym tylko o wiekszej mocy na
    potrzeby wlasnie silnika i osprzetu przy mniejszych obrotach, na poczatku
    mowiles, ze potrzebuje jej wiecej bo ssa przez mniejsza dziurke (sprawnosc).
    Teraz jednak uwazasz, ze to czy spreza wiecej czy mniej powietrza ma sie nijak
    do sprawnosci. To sie zdecyduj...

    --
    Artur
    ZZR 1200


  • 37. Data: 2014-01-23 16:40:06
    Temat: Re: Rosnąca liczba biegów...
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 23.01.2014 01:56, Tomasz Pyra pisze:
    > A skoro tak, to warto zrobić bieg który umożliwi jazdę z tą prędkością przy
    > niższych obrotach, gdzie tą stosunkowo niską moc silnik generuje sprawniej.

    2500 RPM to w 1.4 CRDI na VI biegu 120 km/h, z 5-cio stopniową skrzynią
    biegów chyba dla tych obrotów dla V biegu prędkość była identyczna.

    --
    anacron
    Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-z
    aba/
    Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza


  • 38. Data: 2014-01-23 16:57:08
    Temat: Re: Rosnąca liczba biegów...
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 23 Jan 2014 14:12:23 +0000 (UTC), Tomasz Stiller napisał(a):

    > Błąd. Ktoś strzela dalej?

    Ja strzelę na 4 bieg bo obroty sa prawdopodobnie w poblizu max. momentu. A
    ty teraz w zamian przestań się droczyć i podaj zużycie paliwa dla sytuacji
    które wcześniej wymieniłeś :)
    --
    Jacek


  • 39. Data: 2014-01-23 17:16:48
    Temat: Re: Rosnąca liczba biegów...
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>


    Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:lbrd4j$8qv$...@n...task.gda.pl...
    > W dniu 23.01.2014 01:56, Tomasz Pyra pisze:
    >> A skoro tak, to warto zrobić bieg który umożliwi jazdę z tą prędkością
    >> przy
    >> niższych obrotach, gdzie tą stosunkowo niską moc silnik generuje
    >> sprawniej.
    >
    > 2500 RPM to w 1.4 CRDI na VI biegu 120 km/h, z 5-cio stopniową skrzynią
    > biegów chyba dla tych obrotów dla V biegu prędkość była identyczna.

    Znaczy IV i V bieg są identyczne?
    Weź Ty pomyśl co piszesz.



  • 40. Data: 2014-01-23 17:22:41
    Temat: Re: Rosnąca liczba biegów...
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 23.01.2014 17:16, Cavallino pisze:
    >
    > Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:lbrd4j$8qv$...@n...task.gda.pl...
    >> W dniu 23.01.2014 01:56, Tomasz Pyra pisze:
    >>> A skoro tak, to warto zrobić bieg który umożliwi jazdę z tą
    >>> prędkością przy
    >>> niższych obrotach, gdzie tą stosunkowo niską moc silnik generuje
    >>> sprawniej.
    >>
    >> 2500 RPM to w 1.4 CRDI na VI biegu 120 km/h, z 5-cio stopniową skrzynią
    >> biegów chyba dla tych obrotów dla V biegu prędkość była identyczna.
    >
    > Znaczy IV i V bieg są identyczne?
    > Weź Ty pomyśl co piszesz.

    "Weź Ty pomyśl co" czytasz "z 5-cio stopniową skrzynią biegów ... dla V
    biegu" :)

    --
    anacron
    Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-z
    aba/
    Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

strony : 1 ... 3 . [ 4 ] . 5 ... 10 ... 20 ... 21


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: