eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRosnąca liczba biegów...Re: Rosnąca liczba biegów...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!news-out.readnews.com!news-x
    xxfer.readnews.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrad
    a.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada
    .pl.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Thu, 23 Jan 2014 14:05:23 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Rosnąca liczba biegów...
    In-Reply-To: <lbqua2$4ek$2@dont-email.me>
    Message-ID: <Pine.WNT.4.64.1401231352570.3504@quad>
    References: <lbpoa1$26l$1@news.task.gda.pl> <lbpqmh$t0k$3@dont-email.me> <
    11350960.20140123093647@pik-net.pl.invalid> <lbqua2$4ek$2@dont-email.me>
    X-X-Sender: moj@quad
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8BIT
    User-Agent: Hamster/2.1.0.11
    Lines: 33
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.15.167.123
    X-Trace: 1390482484 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2138 83.15.167.123:63482
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2520635
    [ ukryj nagłówki ]

    On Thu, 23 Jan 2014, Tomasz Stiller wrote:

    > On Thu, 23 Jan 2014 09:36:47 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:
    >
    >> Ale znamionowe obroty i obciążenie, to za wiele do normalnej jazdy.
    >> W efekcie pomimo mniejszej sprawności spalanie będzie mniejsze przy
    >> mniejszych obrotach. Do jazdy 90km/h potrzeba kilkunastu KM.
    >
    > Zgoda, spalanie może (choć nie musi) być mniejsze.
    > Sprawność na pewno nie.

    Uwaga na nisko latające kwantyfikatory.
    Dla *zadanej mocy* (potrzebnej do 90km/h po płaskiej dobrej drodze)
    chcesz uzyskać *mniejsze spalanie* i jednocześnie *niższa sprawność*?
    Czym wyznaczasz "sprawność", skoro nie miarą energii uzyskanej do zużytej?
    Dobrym samopoczuciem kierowcy? ;)

    Wnoszę uprzejmie o niemieszanie założeń :]
    Przecież porównujesz sprawność silnika na niskich obrtotach z jakim
    takim momentem ze sprawnością tegoż silnika, w optymalnych obrotach,
    tyle, że ze śladową dawką paliwa, więc jeszcze niższym momentem.
    I równie niską sprawnością.

    Cały kiks polega na przemyceniu założeniu, że *jeśli* silnik będzie
    się kręcił z "optymalnymi obrotami" to *również* będzie pracował
    z mocą (tudzież momentem) przy którym owa "lepsza sprawność" (lepsza
    od osiągalnej przy niskich obrotach) występuje.
    A przecież założenie początkowe temu zaprzecza.

    Miarę "potrzeby" kolejnego, wyższego biegu, jest wyłącznie możliwość
    uzyskania większej sprawności - czyli mniejszego spalania.

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: