-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!news-out.readnews.com!news-x
xxfer.readnews.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrad
a.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada
.pl.POSTED!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Thu, 23 Jan 2014 14:05:23 +0100
From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
Subject: Re: Rosnąca liczba biegów...
In-Reply-To: <lbqua2$4ek$2@dont-email.me>
Message-ID: <Pine.WNT.4.64.1401231352570.3504@quad>
References: <lbpoa1$26l$1@news.task.gda.pl> <lbpqmh$t0k$3@dont-email.me> <
11350960.20140123093647@pik-net.pl.invalid> <lbqua2$4ek$2@dont-email.me>
X-X-Sender: moj@quad
MIME-Version: 1.0
Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8BIT
User-Agent: Hamster/2.1.0.11
Lines: 33
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.15.167.123
X-Trace: 1390482484 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2138 83.15.167.123:63482
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2520635
[ ukryj nagłówki ]On Thu, 23 Jan 2014, Tomasz Stiller wrote:
> On Thu, 23 Jan 2014 09:36:47 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:
>
>> Ale znamionowe obroty i obciążenie, to za wiele do normalnej jazdy.
>> W efekcie pomimo mniejszej sprawności spalanie będzie mniejsze przy
>> mniejszych obrotach. Do jazdy 90km/h potrzeba kilkunastu KM.
>
> Zgoda, spalanie może (choć nie musi) być mniejsze.
> Sprawność na pewno nie.
Uwaga na nisko latające kwantyfikatory.
Dla *zadanej mocy* (potrzebnej do 90km/h po płaskiej dobrej drodze)
chcesz uzyskać *mniejsze spalanie* i jednocześnie *niższa sprawność*?
Czym wyznaczasz "sprawność", skoro nie miarą energii uzyskanej do zużytej?
Dobrym samopoczuciem kierowcy? ;)
Wnoszę uprzejmie o niemieszanie założeń :]
Przecież porównujesz sprawność silnika na niskich obrtotach z jakim
takim momentem ze sprawnością tegoż silnika, w optymalnych obrotach,
tyle, że ze śladową dawką paliwa, więc jeszcze niższym momentem.
I równie niską sprawnością.
Cały kiks polega na przemyceniu założeniu, że *jeśli* silnik będzie
się kręcił z "optymalnymi obrotami" to *również* będzie pracował
z mocą (tudzież momentem) przy którym owa "lepsza sprawność" (lepsza
od osiągalnej przy niskich obrotach) występuje.
A przecież założenie początkowe temu zaprzecza.
Miarę "potrzeby" kolejnego, wyższego biegu, jest wyłącznie możliwość
uzyskania większej sprawności - czyli mniejszego spalania.
pzdr, Gotfryd
Następne wpisy z tego wątku
- 23.01.14 14:08 Gotfryd Smolik news
- 23.01.14 14:12 r...@k...pl
- 23.01.14 14:48 Tomasz Stiller
- 23.01.14 14:50 Tomasz Stiller
- 23.01.14 14:59 Michał Jankowski
- 23.01.14 15:12 Tomasz Stiller
- 23.01.14 15:15 AZ
- 23.01.14 15:18 Tomasz Stiller
- 23.01.14 15:24 AZ
- 23.01.14 15:28 Tomasz Stiller
- 23.01.14 15:33 AZ
- 23.01.14 16:40 anacron
- 23.01.14 16:57 Jacek Maciejewski
- 23.01.14 17:16 Cavallino
- 23.01.14 17:22 anacron
Najnowsze wątki z tej grupy
- Studio Robur: czy będę tańczyć przebrany za ogórka?
- DOT 4 ESP
- Wieczorny doktorat.
- Kierowca zabil pieszego
- Będą NOWE PŁATNE drogi.
- Wciskania elektryków na siłę ciąg dalszy :(
- Wymarzony świat ev hejterów
- Autobus,, skuter czy Twizy
- Problem elektryków rozwiązany.
- Pożar parkingu w Luton
- gov.pl - porównanie kosztów przejechania 100 km (II kwartał 2024)
- Suchoń z Czeciej Drogi twierdzi że nie będzie podatków od AUT SPALINOWYCH
- przyszłość wg Muska
- pedał gazu bez linki
- Kolejny EKOLOGICZNY samochód na widok którego Cavallino dostaje WHHURRRIII ;-)
Najnowsze wątki
- 2024-10-25 Kwestia UPSa i elektryki tegoż
- 2024-10-25 Studio Robur: czy będę tańczyć przebrany za ogórka?
- 2024-10-25 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-10-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-10-25 weryfikacja tożsamości RODO
- 2024-10-25 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-10-25 Bieruń => FrontEnd Team Lead / Tribe Lead <=
- 2024-10-25 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-10-25 Warszawa => SAP Project System/EPPM Consultant <=
- 2024-10-25 Łódź => Senior PHP Developer <=
- 2024-10-23 VM i Fakt
- 2024-10-24 DOT 4 ESP
- 2024-10-24 Wieczorny doktorat.
- 2024-10-23 Kierowca zabil pieszego
- 2024-10-22 Będą NOWE PŁATNE drogi.