-
91. Data: 2014-01-24 12:48:27
Temat: Re: Rosnąca liczba biegów...
Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>
On Fri, 24 Jan 2014 12:45:37 +0100, sqlwiel wrote:
> Weź-że się wreszcie zamknij, albo przejdźcie na priv, albo umówcie się
> na ustawkę.
A co KF Ci nie działa?
Tomek
-
92. Data: 2014-01-24 12:55:56
Temat: Re: Rosnąca liczba biegów...
Od: AZ <a...@g...com>
On 2014-01-24, Tomasz Stiller <k...@l...eu.org> wrote:
>>
>> To chyba Ty nie rozumiesz. Ssanie przez przymknieta przepustnice wymaga
>> wiecej mocy al pozniej mniej tej mocy potrzeba na sprezanie mniejszego
>> ladunku. Wiec summa summarum wychodzi na 0.
>
> No i jak to się ma w odniesieniu do sprawności ogólnej silniak? Nijak.
>
A czy ja dyskutuje o sprawnosci silnika w tym momencie?
>
> Zupełnie też umknął Ci fakt, że mój argument z otwarciem przepustnicy nie
> ma żadnego zastosowania do diesla. A tam przebieg spalania właściwego
> wygląda bardzo podobnie do silników benzynowych.
>
No a jak mial mi nie umknac jak ja dyskutuje o rzekomym wiekszym
zapotrzebowaniu na moc przy przymknietej przepustnicy i rzekomej wiekszej
sprawnosci z powodu przepustnicy otwartej (brak oporow).
>
> Po prostu nie rozumiesz tego pojęcia. Założę się, że z uporem maniaka
> męczysz swój samochód na wysokim biegu i niskich obrotach, bo przecież
> wydaje się, że wtedy będzie palił najmniej.
>
Z uporem maniaka traktujesz wszystkich jak idiotow i gdybys sie zalozyl to
bys przegral. Bo staram sie samochodem jezdzic w okolicach maksymalnego
momentu obrotowego.
A teraz ciekawostka - mam w motocyklu silnik 1164 ccm, moc 120 kW, maks.
moment przy 8300 RPM. No i jedac na 6 biegu nie przekraczajac 5500 RPM
spalanie jest nizsze od tego, gdybym jechal na 5 biegu przy 6000 RPM
a wynika to tylko z konstrukcji/zestrojenia gaznikow ktore w granicach
tej predkosci obrotowej zaczynaja sie w nich otwierac przepustnice
podcisnieniowe. Niby silnik ma wieksza sprawnosc przy 8300 RPM,
ale jadac tak to bym skotlowal 2x wiecej paliwa.
>
> Tylko, że to nie jest zwykle przyczyną śmierci akumulatora. Akumulatory
> umierają najczęściej z przeładowania, albo całkowitego rozładowania.
> Niedoładowany akumulator może funkcjonować bardzo długo. No ale widać, że
> o akumulatorach również masz średnie pojęcie. W końcu do znajomości
> fizyki, dochodzi potrzeba ogarnięcia chemii na podstawowym poziomie.
>
To mnie rozbawiles tym co napisales... No i to ja mialem stosowac osobiste
wycieczki?
No nic, tkwij sobie dalej w swej zajebistosci, ja nie mam w zwyczaju
rozmawiac z zarozumialymi bufonami :-)
--
Artur
ZZR 1200
-
93. Data: 2014-01-24 12:59:35
Temat: Re: Rosnąca liczba biegów...
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello Tomasz,
Friday, January 24, 2014, 11:28:18 AM, you wrote:
[...]
> W którym momencie działamy z większą sprawnością?
Na przejechanie odcinka A do B z prędkością 90 km/h na biegu x
zużyjesz 7l paliwa. Na biegu y - 6l paliwa. W którym przypadku
działamy z większą sprawnoscią?
To, co interesuje nas, to ekonomia a nie teoretyczna sprawność silnika
spalinowego.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
94. Data: 2014-01-24 13:00:52
Temat: Re: Rosnąca liczba biegów...
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello masti,
Friday, January 24, 2014, 11:41:29 AM, you wrote:
[...]
>>> Bo silniki coraz mniej elastyczne, to i potrzeba więcej biegów żeby
>>> zagonić na koła moc występującą w wąskim zakresie obrotów.
>> Tylko dlaczego najpierw liczba biegów rośnie w tych rzekomo tak
>> elastycznych dieslach?
> bo sa coraz mniej elestyczne w związku ze stosowaniem turbo
Tylko dlaczego ciągle krąży mit o elastyczności?
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
95. Data: 2014-01-24 13:03:26
Temat: Re: Rosnąca liczba biegów...
Od: AZ <a...@g...com>
On 2014-01-24, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> wrote:
>> W którym momencie działamy z większą sprawnością?
>
> Na przejechanie odcinka A do B z prędkością 90 km/h na biegu x
> zużyjesz 7l paliwa. Na biegu y - 6l paliwa. W którym przypadku
> działamy z większą sprawnoscią?
>
> To, co interesuje nas, to ekonomia a nie teoretyczna sprawność silnika
> spalinowego.
>
Myslisz, ze zrozumie?
--
Artur
ZZR 1200
-
96. Data: 2014-01-24 13:04:44
Temat: Re: Rosnąca liczba biegów...
Od: Adam Klobukowski <a...@g...com>
On Friday, 24 January 2014 13:00:52 UTC+1, RoMan Mandziejewicz wrote:
> Hello masti,
>
> Friday, January 24, 2014, 11:41:29 AM, you wrote:
>
> >>> Bo silniki coraz mniej elastyczne, to i potrzeba więcej biegów żeby
> >>> zagonić na koła moc występującą w wąskim zakresie obrotów.
> >> Tylko dlaczego najpierw liczba biegów rośnie w tych rzekomo tak
> >> elastycznych dieslach?
> > bo sa coraz mniej elestyczne w związku ze stosowaniem turbo
>
> Tylko dlaczego ciągle krąży mit o elastyczności?
Bo wedle badań Instytu Pieczenia Kapusty, średni czas połowicznego rozpadu mitu to 10
lat.
BPMSPANC.
AdamK
-
97. Data: 2014-01-24 13:10:13
Temat: Re: Rosnąca liczba biegów...
Od: masti <g...@t...hell>
Dnia pięknego Fri, 24 Jan 2014 13:00:52 +0100 osobnik zwany RoMan
Mandziejewicz napisał:
> Hello masti,
>
> Friday, January 24, 2014, 11:41:29 AM, you wrote:
>
> [...]
>
>>>> Bo silniki coraz mniej elastyczne, to i potrzeba więcej biegów żeby
>>>> zagonić na koła moc występującą w wąskim zakresie obrotów.
>>> Tylko dlaczego najpierw liczba biegów rośnie w tych rzekomo tak
>>> elastycznych dieslach?
>> bo sa coraz mniej elestyczne w związku ze stosowaniem turbo
>
> Tylko dlaczego ciągle krąży mit o elastyczności?
bo diesel dieslowi nierówny :)
--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett
-
98. Data: 2014-01-24 13:12:38
Temat: Re: Rosnąca liczba biegów...
Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>
On Fri, 24 Jan 2014 11:55:56 +0000, AZ wrote:
> A czy ja dyskutuje o sprawnosci silnika w tym momencie?
Cały nasz wątek dotyczy sprawności silnika, tak jak byś tego nie zauważył.
> No a jak mial mi nie umknac jak ja dyskutuje o rzekomym wiekszym
> zapotrzebowaniu na moc przy przymknietej przepustnicy i rzekomej
> wiekszej sprawnosci z powodu przepustnicy otwartej (brak oporow).
Ponieważ sprawność kolego liczy się w rozrachunku ogólnym. Ilość energii
dostarczanej, do ilości energii otrzymywanej po odjęciu wszystkich strat
własnych. To dlatego, pomimo że opory a więc i straty wynikające z tarcia
przy wyższych obrotach są wyższe, w rozrachunku ogólnym nadal silnik przy
wyższych obrotach jest sprawniejszy. Co więcej ma też zazwyczaj mniejsze
zużycie właściwe paliwa - a więc potrzebuje mniej paliwa do
wyprodukowania 1kW.
> A teraz ciekawostka - mam w motocyklu silnik 1164 ccm, (....)
Na prawdę uważasz, że to co napisałeś wnosi cokolwiek w temacie
sprawności silnika w przeciętnym samochodzie?
> (...) No i to ja mialem stosowac osobiste wycieczki?
LoL, mówi to gość wyzywający swojego adwersarza od bufona ;)
Tomek
-
99. Data: 2014-01-24 13:17:10
Temat: Re: Rosnąca liczba biegów...
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello Tomasz,
Friday, January 24, 2014, 12:41:19 PM, you wrote:
[...]
> Tylko, że to nie jest zwykle przyczyną śmierci akumulatora. Akumulatory
> umierają najczęściej z przeładowania, albo całkowitego rozładowania.
> Niedoładowany akumulator może funkcjonować bardzo długo. No ale widać, że
> o akumulatorach również masz średnie pojęcie. W końcu do znajomości
> fizyki, dochodzi potrzeba ogarnięcia chemii na podstawowym poziomie.
Nie tylko potrzebujesz snickersa ale trochę rzeczywistości.
W swojej zajebistości przemyśl sobie sprawę krystalizacji siarczanu
ołowiu na elektrodach oraz wypychaniu masy czynnej elektrod przez
rosnące kryształy. Popularnie to zjawisko nazywa się zasiarczeniem i w
ostatecznym efekcie jest nieodwracalne - masy, która opadła na dno
akumulatora w elektrody nie wepchniesz nawet jeśli uda ci się
rozpuścić kryształy.
Długo niedoładowany akumulator to akumulator zniszczony. Jedynie w
pełni naładowany akumulator kwasowo-ołowiowy może być długo
przechowywany i nie traci zwoich własciwosci. Jeszcze lepiej, gdy
akumulator po pełnym ładowaniu stale pracuje w trybie buforowym
(2.3-2.4V/ogniwo) a tylko od czasu do czasu jest głęboko rozładowywany
i natychmiast ładowany do pełnego.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
100. Data: 2014-01-24 13:18:14
Temat: Re: Rosnąca liczba biegów...
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello AZ,
Friday, January 24, 2014, 1:03:26 PM, you wrote:
>> Na przejechanie odcinka A do B z prędkością 90 km/h na biegu x
>> zużyjesz 7l paliwa. Na biegu y - 6l paliwa. W którym przypadku
>> działamy z większą sprawnoscią?
>> To, co interesuje nas, to ekonomia a nie teoretyczna sprawność silnika
>> spalinowego.
> Myslisz, ze zrozumie?
Wątpię.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)