eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRosnąca liczba biegów...Re: Rosnąca liczba biegów...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Rosnąca liczba biegów...
    Date: Thu, 23 Jan 2014 14:59:02 +0100
    Organization: AGH
    Lines: 47
    Sender: m...@n...agh.edu.pl
    Message-ID: <lbr778$lf0$1@news.agh.edu.pl>
    References: <lbpoa1$26l$1@news.task.gda.pl> <lbpqmh$t0k$3@dont-email.me> <
    lbqua2$4ek$2@dont-email.me> <Pine.WNT.4.64.1401231352570.3504@quad>
    <lbr6il$1kt$6@dont-email.me>
    NNTP-Posting-Host: ccmj.fuw.edu.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.agh.edu.pl 1390485544 21984 193.0.81.18 (23 Jan 2014 13:59:04 GMT)
    X-Complaints-To: a...@a...edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 23 Jan 2014 13:59:04 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US; rv:1.9.1.15) Gecko/20101027
    Fedora/3.0.10-1.fc12 Thunderbird/3.0.10
    In-Reply-To: <lbr6il$1kt$6@dont-email.me>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2520651
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 23.01.2014 14:48, Tomasz Stiller pisze:
    > On Thu, 23 Jan 2014 14:05:23 +0100, Gotfryd Smolik news wrote:
    >> Uwaga na nisko latające kwantyfikatory.
    >> Dla *zadanej mocy* (potrzebnej do 90km/h po płaskiej dobrej drodze)
    >> chcesz uzyskać *mniejsze spalanie* i jednocześnie *niższa sprawność*?
    >> Czym wyznaczasz "sprawność", skoro nie miarą energii uzyskanej do
    >> zużytej? Dobrym samopoczuciem kierowcy? ;)
    >
    > Diabeł jak zawsze tkwi w szczegółach. Moc uzyskana z silnika nie równa w
    > zasadzie nigdy mocy przekazywanej na koła, prawda? Przy niższych
    > prędkościach obrotowych coraz większą (proporcjonalnie) część mocy
    > uzyskanej silnik zużywa na napędzanie siebie i innych mniej lub bardziej
    > potrzebnych komponentów, pompa wspomagania, klimatyzacja, alternator etc.
    > Ale także na pokonywanie oporów własnych skrzyni biegów i innych
    > elementów napędowych.

    Ehem. Przy tej samej prędkości pojazdu im wyższe obroty, tym więcej razy
    tłok musi przesunąć się w cylindrze, więc oczywiście więcej energii
    zmarnuje się na tarcie tłoka o ścianki. Itd. Skąd pomysł, że im niższe
    obroty tym trudniej napędzać siebie?

    >
    > Dlatego nie trudno sobie wyobrazić sytuację, że przy tym samym _spalaniu_
    > możemy na różnych biegach jechać z różną prędkością. A różna prędkość, to
    > różna moc dostarczona na koła, prawda? A skoro różną moc dostarczamy na
    > koła przy takim samym spalaniu w silniku, to co się różni? Ano sprawność
    > w odniesieniu bak->koła.
    >
    >> Wnoszę uprzejmie o niemieszanie założeń :]
    >
    > Napisałem, że silnik uzyskuje największą sprawność przy obrotach
    > znamionowych i pełnym obciążeniu - nie zgadzasz się z tym?
    >
    > Dla małego rozjaśnienia, z jednego z moich samochodów. Prędkość w okolicy
    > 80km/h
    >
    > Na 6-tym biegu 1400 obr/min
    > Na 5-tym biegu 1800 obr/min
    > Na 4-tym biegu 2300 obr/min
    >
    > Na którym biegu pali najmniej?

    Oczywiście na szóstym.

    MJ


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: