    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Fri, 2 Nov 2012 15:41:52 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Rosja to nie kraj
    <508fd6b4$0$1211$65785112@news.neostrada.pl> <5...@n...home.net.pl>
    <5090279f$0$1300$65785112@news.neostrada.pl>
    <f7qnk3pfeli4.ibvu6ju21u89$.dlg@40tude.net>
    <5090370f$0$1228$65785112@news.neostrada.pl>
    <q010dd627i96$.1wfdwgbuh4h0y.dlg@40tude.net>
    <k6qmvu$26p$1@node2.news.atman.pl>
    <50910500$0$26695$65785112@news.neostrada.pl>
    <50918567$0$26701$65785112@news.neostrada.pl>
    <2kqadidr2fcq$.1euyc5s81wczx$.dlg@40tude.net>
    <5093ad7f$0$26701$65785112@news.neostrada.pl>

    On Fri, 2 Nov 2012, Artur Maśląg wrote:

    > Nie wiem skąd ci się wzięły samochody śmigające obok, ale jeżeli tak
    > jest, to znaczy że jest to twoja wyimaginowana sytuacja z drogą
    > z dwóch pasów, gdzie wszyscy ustawili się na jednym i drugi jest pusty.

    Właśnie nie, można znaleźć przypadek znacznie gorszy.

    > Wystarczy pomyśleć i popatrzeć, że to o czym pisałem to raczej
    > niekoniecznie takie przypadki, skoro mowa o mieście, a nawet jeśli,
    > to ludzie powinni jechać obydwoma pasami do końca.

    Wyjaśnijcie może, czy to nie nieporozumienie.
    Otóż obom Wam wyszło, że powinno następować wpuszczanie, ale
    "dopiero na końcu".
    Tak czy nie?

    A nie przyuważyłem najważniejszego - czy znana jest przyczyna
    korka o którym mowa?

    Załóżmy, że mamy 2 lub 3 pasowy, długi odcinek przed skrzyżowaniem.
    Na skrzyżowaniu w prawo korek - i do tego korka stoi cały pas
    pojazdów. W lewo pusto, więc *w zasadzie* ci w lewo mogliby
    spokojnie "śmignąć".

    I teraz jedzie taki jeden z drugim, jeden lamer a drugi
    kombinator (jak to w realu).
    Skrzyżowanie wcześniej nie wie (lub nie chce wiedzieć), że
    korek jest do jazdy w prawo.

    Co z nim zrobić?

    > To niestety wielu
    > nie przechodzi przez gardło i później wymyślają agresję, by uzasadnić
    > niewpuszczanie innych.

    Ale Ty chyba opisujesz przypadek "korka do przewężenia",
    który nie licząc polskich przepisów jest "logicznie prosty" :)
    J.F. jeży się zaś na usiłujących ominąć "korek kierunkowy".
    Im wersja z jazdą do końca pasuje.
    Ale z kolei nie pasuje tym, ktorzy by NIE musieli stać, bo
    jadą w lewo, a przy zastosowaniu metody "oboma pasami do
    skrzyżowania a tam jak przy przewężeniu" będą stali razem
    z tym korkującymi.
    Nawet nie można powiedzieć, czy sumaryczna długość korka przez
    to nie wzrośnie (jeśli w lewo jest duży ruch *i* duża przepustowość,
    to niekorkowane "śmiganie" w lewo daje sumę korków krótszą we
    wszystkich wymiarach od stosowania przeplotu na końcu, kiedy
    to ci w lewo w "półkorku" musieliby też stać, wydłużając
    go skutecznie, a z kolei tego *z góry* nie wiadomo).

    pzdr, Gotfryd