  • 60. Data: 2013-11-20 01:00:47
    Temat: Re: Rondowa partyzantka po poznańsku
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail m...@n...op.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Na tym skrzyżowaniu sygnalizacja wewnętrzna powinna być bezwzględnie
    > zastosowana -- precyzują to przepisy szczegółowe. Brak sygnalizacji to
    > skucha.

    A czy mogę mimo wszystko podtrzymać swoje zdanie, ze przepisy przepisami
    ale najpłynniej jest bez sygnalizacji wewnętrznej?

    Niestety.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Unix jest gorszy od W98 z tego prostego powodu, że W98 mam

  • 62. Data: 2013-11-20 02:43:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 19 Nov 2013 19:00:49 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
    > Osobnik posiadający mail j...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > Hmm, znaczy tak po prostu, przeciw wszelkim opracowaniom i badaniom?

    Ja tam nie wiem o jakich badaniach i opracowaniach piszesz, ale czy
    nie bedzie pozniej trzeba czegos o wstydliwym ukrywanu pisac ?

    potencjal ronda konczy sie gdzies na dwoch pasach ze srednim ruchem.
    Dalsza rozbudowa nic nie da - jak widac na przykladzie gdzie trzeba
    swiatla a i tak bardziej to przypomina zwykle skrzyzowanie.
    Owszem, mozna by wiecej, ale rondo musialoby duza srednice miec, a
    gdzie tyle miejsca znalezc ?

    Niestety - na rondzie nadal sie krzyzuja potoki ruchu.

    J.

  • 63. Data: 2013-11-20 07:25:15
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-11-19 21:04, masti pisze:

    > tak. sygnaliztory kierunkowe gwarantują bezkolizyjność
    > http://u.42.pl/2PAm
    > sekcja "Ruch bezkolizyjny"

    Dziękuję! :)

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 64. Data: 2013-11-20 07:36:10
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-11-19 21:20, J.F. pisze:

    > Jest i gwarantuje.

    Tnx. Już doczytałem.

    > no i slusznie, biorac pod uwage nasze traktowanie czerwonego swiatla.

    Wiesz...
    We wczesnych latach '90 odurzony wolnością wybrałem się z rodziną
    samochodem przez Austrię i Włochy do Francji na Lazurowe Wybrzeże. Po
    "porządnej" Austrii włos mi się zjeżył gdy zobaczyłem jak jeżdżą Włosi.
    Jakieś pasy na jezdni? Znaki? Światła? No - niby są, ale jakoś nikt się
    nimi specjalnie nie przejmuje. Przez pierwsze dwa dni byłem przerażony.
    Ponieważ na Riviera Liguri podobało się nam i zostaliśmy tam parę dni,
    to odkryłem ze zdumieniem, że mimo to nie ma tam stłuczek! *DA SIĘ TAK*
    jeździć. Trzeba tylko jeździć miękko i łagodnie, nie szaleć i mieć oczy
    dookoła. Nawet mi się to spodobało i dość łatwo się przystosowałem. :)
    Do tego stopnia, że w wyniku mojego manewru wyprzedzający mnie
    motocyklista był zmuszony do przejechania podwójnej ciągłej i jazdy
    przez chwilę "pod prąd" POMIĘDZY dwoma rzędami samochodów. (Wszystko w
    mieście, przy niewielkiej prędkości.) Gdy moment później zatrzymaliśmy
    się na skrzyżowaniu, to odwrócił się w moją stronę i gestem zapytał "czy
    ja mam oczy?". Bez jakiejś złości. Gdy przeprosiłem go (gestem), to
    spokojnie się uśmiechnął i tyle było. Ot - można. :)

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 65. Data: 2013-11-20 07:46:26
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-11-19 22:15, John Kołalsky pisze:

> [...]
    > pierwszeństwo wjazdowe, ale będziesz musiał ustępować każdemu kto
    > wjeżdża, czyli znowu wszyscy wiedzą jak jechać. Inaczej musiałbyś na
    > każdym skrzyżowaniu składowym ronda mieć kompletne oznakowanie
    > rozstrzygające znakami kto ma pierwszeństwo. Załóżmy, że dojeżdżasz do
    > ronda z ustąp, to na pierwszym masz ustąp, ale na zjazdowym też masz już
    > ustąpić, tyle że wjeżdżający też ma Ci ustąpić. Bez ustąp dla odmiany
    > wszystkim wydaje się, że mają pierwszeństwo. W efekcie jedynym sensownym
    > oznakowaniem wjazdowym byłoby skrzyżowanie dróg równorzędnych albo
    Rozumiem.
    Każde rondo.
    Mam wrażenie, że powtarzamy kwestie, które już w tym wątku były drążone.
    Po wykastrowaniu C-12 z określenia pierwszeństwa i zniknięciu zdania
    "pierwszeństwo ma pojazd poruszający się w ruchu okrężnym" (czy
    jakoś-tak) określenie "rondo" (czy "ruch okrężny") straciło jakikolwiek
    sens wg przepisów. (Znów: chyba, że o czymś nie wiem.)
    Interpretacja, że każdy dojazd i wyjazd to odrębne skrzyżowanie jest
    spójna i nie rodzi wątpliwości.
    Wjeżdżasz na rondo, masz "ustąp", ok. Dostosowujesz się. Jedziesz
    rondem, widzisz na kolejnym dojeździe A-7 od tyłu, to jedziesz. Widzisz
    (prócz tego) światła, to zachowujesz czujność jakbyś był na
    podporządkowanej, bo w razie stłuczki - Twoja wina.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 66. Data: 2013-11-20 07:59:39
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 20 Nov 2013 00:00:47 +0000 (UTC), Budzik

    > A czy mogę mimo wszystko podtrzymać swoje zdanie, ze przepisy przepisami
    > ale najpłynniej jest bez sygnalizacji wewnętrznej?

    Możesz, aczkolwiek po tym co ustaliliśmy, nie rozumiem podtrzymania tego
    zdania. Wg mnie światła być powinny w takim miejscu -- nie tylko dlatego,
    że przepisy tak stanowią (co by niektórzy nie twierdzili, przepisy są
    jednak dobre), ale przez wzgląd na wiedzę kierowców, a może po prostu ze
    względu na "roztrzepanie" i niesione z tym niebezpieczeństwo dla prawidłowo
    jadących.

    BTW Wczoraj gdzieś mi "drogówka" mignęła w teleścianie, gdzie panienka
    zawracała na skrzyżowaniu. Po linii ciągłej, pod B-2 i pod... tramwaj,
    a Ty sugerujesz na takim skrzyżowaniu nie umieszczać sygnalizatorów.

    PS Gdyby autor tego wątku chciał kogoś "kopnąć w tyłek" na rozpęd za to
    rozwiązanie, to poniżej przepis szczegółowy, który nakłada na poznańskiego
    inżyniera ruchu OBOWIĄZEK zainstalowania świateł "wewnętrznych" na tym
    skrzyżowaniu. D.U. Nr 220, Poz. 2181, P. 7.3.2. Pp. g)
    http://sipdata.lex.pl/dane/dzienniki/2003/289071/zal
    3_7.pdf

    Przy okazji jest tu też coś dla tych, co ostanio wyśmiewali "lewy"
    sygnalizator kierunkowy na rondzie Daszyńskiego (PlaMa?).

    --
    Pozdor Myjk

  • 67. Data: 2013-11-20 08:10:58
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 20 Nov 2013 07:59:39 +0100, Myjk

    > Przy okazji jest tu też coś dla tych, co ostanio wyśmiewali "lewy"
    > sygnalizator kierunkowy na rondzie Daszyńskiego (PlaMa?).

    Na Dmowskiego naturalnie -- na Daszyńskiego nie ma akurat kierunkowych.

    --
    Pozdor Myjk

  • 68. Data: 2013-11-20 08:12:47
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-11-20 02:43, J.F. pisze:

> [...]
    > swiatla a i tak bardziej to przypomina zwykle skrzyzowanie.
    > Owszem, mozna by wiecej, ale rondo musialoby duza srednice miec, a

    Wskazywałem już tu "rondo" w Katowicach. Powtórzę:

    50.267077, 19.012118
    albo:
    https://maps.google.com/maps?q=50.267077,+19.012118&
    num=1&t=h&vpsrc=0&ie=UTF8&ll=50.267048,19.012194&spn
    =0.000579,0.001206&z=20&iwloc=A

    Obejrzyj je, także w StreetView. Wszędzie po 3 pasy. Każde skrzyżowanie
    jest "odrębne", rządzą światła.
    Tam jest naprawdę spory ruch, choć może na zdjęciu tego nie widać.
    Cienie wskazują, że zdjęcie zrobiono po południu.
    Najwięcej chętnych jest do wyjazdu w kier. zachodnim (ku północy), do
    centrum handlowego. Widać to z resztą na zdjęciu w google.
    Przy skręcie w lewo (np. od zachodu na północ) jak się ma pecha, to i 3
    razy można poczekać na światłach. "Na oko" cykl zmiany świateł jest dość
    krótki. Znacznie krótszy, niż na byle-jakich podrzędnych skrzyżowaniach.
    Mimo to korki są rzadkością i jakoś nie mam wrażenia, że coś tam nie gra.
    Horrory dzieją się kilkaset m. na zachód, na wysokości ul. Baildona,
    gdzie przeplatają się strumienie pojazdów, z których niektóre jadą ze
    sporą prędkością (z tunelu), inne wyjeżdżają z CH. Jednak nie pamiętam
    zakorkowanej tej trasy z powodu stłuczek w tym miejscu.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 69. Data: 2013-11-20 08:15:08
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 20 Nov 2013 02:43:50 +0100, J.F.

    > potencjal ronda konczy sie gdzies na dwoch pasach ze srednim ruchem.

    To nie jest do końca prawda.

    > Dalsza rozbudowa nic nie da - jak widac na przykladzie gdzie trzeba
    > swiatla a i tak bardziej to przypomina zwykle skrzyzowanie.

    Ale sporo ułatwia jak sygnalizacja siądzie. W przeciwnym razie gdyby zrobić
    z tego zwykłe skrzyżowanie to któraś droga by musiała być uprzywilejowana
    -- z czym to się wiąże, wszyscy wiedzą.

    --
    Pozdor Myjk

  • 70. Data: 2013-11-20 10:13:20