  • 1. Data: 2013-11-18 10:56:18
    Temat: ABS i "pralka"
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    Czy ten typ tam ma, czy tylko u mnie?
    Hamowanie na nawierzchni, gdzie są wygniecione w gorącym (w lecie, nie
    teraz) asfalcie poprzeczne wgłębienia, a całość niezbyt czysta - trochę
    piachu. Auto jedzie, jak na lodzie, z tą różnicą, że trzęsie od
    nierówności i brzęczy ABS. Droga hamowania znacznie dłuższa, niż, gdyby
    ABS nie było? Dla porównania chciałbym przejechać się innym autem bez
    ABS ale nie ma od kogo pożyczyć.
    Amortyzatory mam chyba dobre, bo auto ma dopiero 100 kkm a na
    przeglądzie wyszło ponad 60%.

  • 2. Data: 2013-11-18 11:06:27
    Temat: Re: ABS i "pralka"
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Mon, 18 Nov 2013 10:56:18 +0100, Jacek napisał(a):

> [...]
    > ABS ale nie ma od kogo pożyczyć.
    > Amortyzatory mam chyba dobre, bo auto ma dopiero 100 kkm a na

    Jeżeli to auto to Ford Focus MK II, to TTM. Na coś podobnego skarżyli się
    też użytkownicy Vectry B. Niektóre samochody mają bardzo histerycznie
    działający ABS - w Focusie wystarczy większa nierówność i auto leeeci. I
    piszę tu o samochodzie nowym, bo graty z wylanymi amortyzatorami to już
    całkiem może być dramat.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 3. Data: 2013-11-18 15:54:27
    Od: "BUNIEK" <m...@i...pl>

> [...]
    >i brzęczy ABS. Dla porównania chciałbym przejechać się innym autem bez ABS

    Dość częsta przypadłość na takiej nawierzchni z ABS - taka wada zachowania
    sterowalności.
    A co do ABS - wyjmij bezpiecznik tego systemu będziesz miał bez ABS.

    Buniek

  • 4. Data: 2013-11-18 16:21:11
    Od: Trybun <Y...@y...com>

    W dniu 2013-11-18 10:56, Jacek pisze:
> [...]
    > autem bez ABS ale nie ma od kogo pożyczyć.
    > Amortyzatory mam chyba dobre, bo auto ma dopiero 100 kkm a na

    Wszystkie auta którymi miałem okazję jeździć inaczej sie zachowują w
    czasie hamowanie na równym asfalcie, a inaczej np. na trawie. A więc w
    odpowiedzi - należy przypuszczać że takie zachowanie to norma w autach
    wyposażonych w ABS.

  • 5. Data: 2013-11-18 17:16:25
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Mon, 18 Nov 2013 10:56:18 +0100, Jacek <s...@o...pl> wrote:

    >Czy ten typ tam ma, czy tylko u mnie?

    Ale co z tą pralką?

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 6. Data: 2013-11-18 17:40:18
    Od: "Axel" <a...@o...pl>

    "jerzu" wrote in message news:eafk8993k8ogtgqck7t27rn7hsoorlptlj@4ax.com...

    > Ale co z tą pralką?

    Ale Ty jerzu niedomyślny jesteś... Jak jeszcze nie było pralek, to na czym
    się prało? :-P Myślisz, że on wie, co to było? ;-P

    --
    Axel

  • 7. Data: 2013-11-18 19:33:10
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-11-18 17:16, jerzu pisze:

    > Ale co z tą pralką?

    Pralka typu "tara" - rodzaj nawierzchni jezdni spotykany w zakresie
    długości geograficznych od 15 stopni na wschód ;-)
    odpowiednik pralki ręcznej:
    http://img3.sprzedajemy.pl/540x405_stara-reczna-pral
    ka--744168.jpg

    Jacek

  • 8. Data: 2013-11-18 20:33:08
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > http://img3.sprzedajemy.pl/540x405_stara-reczna-pral
    ka--744168.jpg

    Jednak wiedział... :)
    WOJO

  • 9. Data: 2013-11-18 20:48:31
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-11-18 15:54, BUNIEK pisze:

    > Dość częsta przypadłość na takiej nawierzchni z ABS - taka wada
    > zachowania sterowalności.

    Raczej niespecjalnie. Niektóre tak mają i to najczęściej uszkodzone.

    > A co do ABS - wyjmij bezpiecznik tego systemu będziesz miał bez ABS.

    Świetna rada - daj link do danych, na podstawie których będziesz
    odpowiadał za skutki z niej skorzystania :>

  • 10. Data: 2013-11-18 23:42:53
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-11-18 20:48, Artur Maśląg pisze:

    > Świetna rada - daj link do danych, na podstawie których będziesz
    > odpowiadał za skutki z niej skorzystania :>

    Jakie skutki?

    Czyżby w Polsce nie było żadnego samochodu bez ABS?

    Zresztą na tego typu nawierzchniach (tarka, miks asfalt/błoto, piasek,
    trawa, itp) - często auto bez ABS jest bardziej przewidywalne.
    Nie dotyczy oczywiście hamowania w ciasnym zakręcie.

    Chociaż to ja może się nie znam ;) bo wychowywałem się na książkach
    m.in. Witolda Rychtera, Sobiesława Zasady, bo jestem po wyższej szkole
    techniki jazdy (tej "starej", klasycznej: zwrot Kampbela, czy jak mu tam
    było, przewrót Aaltonena, itp).

    W każdym razie wyjmując bezpiecznik (tylko na czas testów) z ABS, trzeba
    brać poprawkę na inne zachowanie pojazdu. I przy okazji można się
    zdziwić, jak mocno samochód hamuje np. w piasku. Poważnie.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.