  • 1. Data: 2013-11-17 10:51:51
    Temat: Znowu o pierwszeństwie na parkingu
    Od: Uncle Pete <433koz_remove_it@remove_it_gmail.com>

    To ja też napiszę o parkingu, chociaż nie sądziłem, że kiedykolwiek
    zadam pytanie o pierwszeństwo. Chodzi o parking w Jankach przy Realu:
    http://goo.gl/maps/90qVO. Przecina go wzdłuż jednokierunkowy dwupasmowy
    przejazd. Żadnych znaków pionowych nie ma. Utarło się, że ma on
    pierwszeństwo w stosunku po przejazdów poprzecznych. Przynajmniej nikt
    nie przepuszcza tych, kto próbuje wjechać od strony sklepów. Miałem duże
    wątpliwości, przynajmniej wobec prawego pasa, ale jeździłem jak wszyscy,
    tłumacząc sobie, że ci z przejazdów poprzecznych być może włączają się
    do ruchu. Aż ostatnio niemal nie zostałem staranowany w prawe drzwi
    przez dostawczaka.

    Może powiecie, że muszę oddać prawo jazdy, ale nadal do kończa nie wiem,
    jak w tym miejscu jest z tym pierwszństwem?

    Piotr

  • 2. Data: 2013-11-17 10:56:01
    Temat: Re: Znowu o pierwszeństwie na parkingu
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Uncle Pete" <433koz_remove_it@remove_it_gmail.com> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:l6a3jm$h7i$...@n...task.gda.pl...
> [...]
    >
    > Może powiecie, że muszę oddać prawo jazdy, ale nadal do kończa nie wiem,
    > jak w tym miejscu jest z tym pierwszństwem?

    W Poznaniu przy Realu (czyli centrum M1) jest identycznie.
    A sprawa jest dość prosta - reguła prawej ręki, ale nikt tam tak nie jeździ.

  • 3. Data: 2013-11-17 11:16:32
    Od: Uncle Pete <433koz_remove_it@remove_it_gmail.com>

    > W Poznaniu przy Realu (czyli centrum M1) jest identycznie.
    > A sprawa jest dość prosta - reguła prawej ręki, ale nikt tam tak nie
    > jeździ.

    No właśnie że nikt tak nie jeździ, czyli sumienie i rozsądek mają
    podpowiadać wszędzie ustępować :)

    Jednak wolałbym, aby właściciel parkingu postarał się i chociałby jak
    przy Realu i OBI na Ursynowie wymalował znaki P-13 (ale, jak się parę
    razy okazało, nie wszyscy zwracają na nie uwagę): http://goo.gl/maps/UR4XH.

    Piotr

  • 4. Data: 2013-11-17 11:40:57
    Od: Dawid <x...@n...pl>

    W dniu 2013-11-17 10:56, Cavallino pisze:

    > W Poznaniu przy Realu (czyli centrum M1) jest identycznie.
    > A sprawa jest dość prosta - reguła prawej ręki, ale nikt tam tak nie
    > jeździ.

    Dlatego są to super miejsca, jeżeli chce się podreperować lub pomalować
    za darmo, swój stary samochód :-)

  • 5. Data: 2013-11-17 11:45:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2013-11-17 10:51, Uncle Pete wrote:
> [...]
    >
    > Może powiecie, że muszę oddać prawo jazdy, ale nadal do kończa nie wiem,
    > jak w tym miejscu jest z tym pierwszństwem?

    Brat skasował tak auto przy (chyba) Wola Parku. Jadąc "główną" alejką
    dostał w prawe tylne koło. Policja powiedziała, że na logikę to jechał
    dobrze, a na przepisy to powinien babce ustąpić - winę orzekli jego -
    więc masz odpowiedź. I tak się dobrze skończyło, bo biorąc pod uwagę, że
    zaliczył obrót o 180 stopni, to chyba nikt tam z prędkością parkingową
    nie jechał:( Sczęściem wszyscy cali i w nic innego nie trafili.

    Shrek.

  • 6. Data: 2013-11-17 11:57:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 17 Nov 2013 11:16:32 +0100, Uncle Pete napisał(a):

> [...]
    >
    > Jednak wolałbym, aby właściciel parkingu postarał się i chociałby jak
    > przy Realu i OBI na Ursynowie wymalował znaki P-13 (ale, jak się parę

    Ale czemu ma malowac, jesli np chce zeby ustepowac tym z prawej ?

    Wlaczajacy sie do ruchu ustepuje jadacym. Wyjezdzajacy z drogi
    prywatnej na publicznej ustepuje tym na publicznej.
    Ale tu wszystkie uliczki "parkingowe", wiec rownorzedne :-)

    J.

  • 7. Data: 2013-11-17 12:04:10
    Od: Marcin Kiciński <m...@g...com>

    W dniu niedziela, 17 listopada 2013 11:45:21 UTC+1 użytkownik Shrek napisał:

    > I tak się dobrze skończyło, bo biorąc pod uwagę, że
    >
    > zaliczył obrót o 180 stopni, to chyba nikt tam z prędkością parkingową
    >
    > nie jechał:( Sczęściem wszyscy cali i w nic innego nie trafili.

    Ja kiedyś widziałem na parkingu pod Realem wypadek, w którym jeden z
    samochodów dachował, a niby nikt tam szybko nie jeździ.

    Pozdrawiam
    MK

  • 8. Data: 2013-11-17 12:26:44
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-11-17 12:04, Marcin Kiciński pisze:

    > Ja kiedyś widziałem na parkingu pod Realem wypadek, w którym jeden z
    > samochodów dachował, a niby nikt tam szybko nie jeździ.

    Ojtam ch.jtam... od stu lat lata po necie filmik, gdzie baba wjeżdża do
    bramy i też dachuje (miałem wykropkować?), 5m po ruszeniu z miejsca.
    Dużo nie trzeba :) Trzeba umieć!

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 9. Data: 2013-11-17 12:32:40
    Od: Uncle Pete <433koz_remove_it@remove_it_gmail.com>

> [...]
    > prywatnej na publicznej ustepuje tym na publicznej.
    > Ale tu wszystkie uliczki "parkingowe", wiec rownorzedne :-)

    Dla upłynnienia ruchu. Według mnie jest sens, żeby parkingowe uliczki
    "tranzytowe" i wlotowe-wylotowe miały pierwszeństwo.

    Piotr

  • 10. Data: 2013-11-17 13:00:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail j...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Ale czemu ma malowac, jesli np chce zeby ustepowac tym z prawej ?

    Rzecywiscie w tkaim układzie przydałyby sie przy wjazdach tabliczki z
    oznaczeniem - uwaga, na terenie parkingu oboiwazują skrzyzowania
    rownorzędne.
    bo jak wiadomo, ludzie jezdza bezmyslnie i jak droga wydaje sie główniejsza
    to zapewne taka jest...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Tylko niekiedy szczęście bywa darem, najczęściej trzeba o nie walczyć."