eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRondoprostowacz z Radomia :PRe: Rondoprostowacz z Radomia :P
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin2!goblin.stu.neva.ru!feeder.erje.net!us.feeder.erje.net!enother.
    net!enother.net!news.glorb.com!news-out.readnews.com!news-xxxfer.readnews.com!n
    x02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news
    .neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-m
    ail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Sat, 7 Jun 2014 00:37:32 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Rondoprostowacz z Radomia :P
    In-Reply-To: <5391f2e7$0$2374$65785112@news.neostrada.pl>
    Message-ID: <Pine.WNT.4.64.1406070024200.1588@quad>
    References: <2...@t...pl>
    <lmsp0g$g9r$1@usenet.news.interia.pl>
    <5391f2e7$0$2374$65785112@news.neostrada.pl>
    X-X-Sender: moj@quad
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8BIT
    User-Agent: Hamster/2.1.0.11
    Lines: 56
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.15.167.123
    X-Trace: 1402095426 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2379 83.15.167.123:62137
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2535017
    [ ukryj nagłówki ]

    On Fri, 6 Jun 2014, J.F. wrote:

    > Użytkownik "mk4" napisał
    >> Tego, ze Mitsu mial ustapic a swoim manewerm zmusil BMW do zmniejszenia
    >> predkosci (bo wg ciebie BMW mial go przpeuscic) - czyli jesli zmusil do
    >> zmiany predkosci to bylo wymuszenie ze strony Mitsu (literalnie nie zmusil
    >> bo byla kolizja - ale zeby jej uniknac BMW musialby ta predkosc zmienic
    >> znaczaco).
    >
    > Gdyby BMW kontuowal jazde wewnetrzna czescia ronda, to by zwalniac nie
    > musial.
    > Wiec wymuszenia na wjezdzie nie bylo.

    Tu sprawa wcale nie wygląda tak oczywiście.
    Jeśliby BMW *zaczął* zmianę pasa, to fakt że "mógł nie zmieniać" by
    zaistnienia wymuszenia nie uchylał.
    Nie można żądać, aby BMW nie zmieniał pasa przy wjeździe, mógł to
    zrobić "bo tak".


    W sumie... w sumie coś może być w takim myśleniu sądu:
    - BMW *zaczął* zmianę pasa
    - kierujący WSTRZYMAŁ wykonanie manewru, aby uniknąć kolizji,
    ale *w toku*, manewr nie został "wycofany" lecz trwał
    (znacznie dłużej niż zazwyczaj, ze względu na kolizyjność)
    - po ustaniu przyczyny kolizyjności WZNOWIŁ manewr, nie wykonując
    "nowej" zmiany pasa, ale po prostu kontynuując ruch "w prawo
    względem osi", do którego był uprawniony, a fakt "wstrzymania"
    nie powinien przemawiać przeciwko niemu, skoro uczynił tak
    dla zapobieżenia wypadkowi
    - pod koniec manewru zwolnił, celem rozpoczęcia skrętu

    Oczywiście poproszę o merytoryczną krytykę przedstawionego
    w roli advicatus diaboli rozumowania ;)

    >> A swoja droga jak BMW mial zjechac do prawej (o ile w tym przypadku ma to w
    >> ogole jakiekolwiek znaczenie dla sprawy) skoro byl tam wymuszajacy
    >> pierwszenstwo Mitsubiszi?
    >
    > I tu zahaczamy o zmiane pasa (ktory nie byl wyznaczony), kierunkowskaz, i co
    > znaczy "udzielic pojazdowi jadacemu droga z pierwszenstwem".

    Ano. I jak długo trwa owo "udzielanie".

    > Ale przy przy zjezdzie i zwiazanej z tym zmianie pasa to BMW ma udzielic
    > pierwszenstwa :-)
    >
    > Ba, gdyby nie zwalnialo to i kursy nie bylyby kolizyjne :-)

    Też :)

    > Co prawda sad mial inne zdanie ..

    usiłuję wyżej znaleźć wyjaśnienie dla tego zdania ;)

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: