eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRondoprostowacz z Radomia :PRe: Rondoprostowacz z Radomia :P
  • Data: 2014-06-09 09:00:16
    Temat: Re: Rondoprostowacz z Radomia :P
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Thu, 5 Jun 2014 08:49:27 +0200, szerszen

    > brawo i te pasy wchodzą i schodzą ze skrzyżowania, jest kontynuacja
    > zarówno toru jazdy, jak i ewentualnegu uprzywilejowania/podporządkowania

    Dokładnie! W końcu zaczynasz coś łapać. Przy czym zapominasz o pewnym
    szczególe, że pasy wyznaczone dla drogi z uprzywilejowanym ruchem NIE
    DOTYCZĄ pojazdów które poruszja się z innego kierunku i w innym kierunku.

    Jak? Normalnie. Mogą sobie pojazdy jeździć po nich wskroś, na ukos, pod
    kątem prostym i ostrym, póki nie wymuszają innym pierwszeństwa którego mają
    udzielić, albo nie wjeżdżają w kolizję z pojazdem poruszającym się z tego
    samego kierunku. Chcesz czy nie chcesz, ruch na obszarze skrzyżowania,
    pomimo że tnie się pasy dla innego kierunku, nie zwalnia z respektowania
    domniemanych pasów na skrzyżowaniu (patrz w przepisy, sprawdź dwa razy,
    jest takie określenie!) które akurat nie są wyznaczone znakami, a tylko
    przepisami ogólnymi, nawet jeśli w jakiejś tam części się pokrywają a w
    części nie.

    Niestety masz zbyt ograniczone myślenie tudzież wyobraźnię by zrozumieć, że
    dokładnie taka sama sytaucja jest na rondzie. To dlatego, że traktujesz je
    jako skrzyżowanie "specyficzne", a w zasadzie nie jako skrzyżowanie a
    niezależną drogę na "obwiedni" i "zestaw skrzyzowań" przy wjeździe i
    zjeździe. Tymczasem pasy są wyznaczone tam, gdzie pojazd ma pierwszeństwo
    przed pojazdami wjeżdżającymi i w związku z gabarytami albo specyficznym
    przebiegiem (tu omijanie wysepki) może wystąpić wątpliwość co do
    przestrzeni jaką można zajmować w danym miejscu. I te pasy nie zmieniają
    przepisów ogólnych w szczególności nie anulują koniecznoci poprawnego
    ustawienia się do manewru!

    Dlatego sprawdź sobie jak się wyznacza obszar skrzyżowania i dlaczego twoja
    teoria o drodze i skrzyżowaniach T legnie w gruzach na tym podstawowym
    elemencie, zanim jeszcze zacznie działać PORD. Na turbinówce wszystko jest
    dla ciebie jasne, bo znaki są JEDNOZNACZNIE wymalowane i nie ma żadnych
    wątpliwości a na zwykłym dostajesz małpiego rozumu.

    >> Tylko dla ciebie na
    >> rondzie zaczyna to robić różnicę i nie traktujesz tego jako skrzyżowanie,
    > Traktuję je jak najbardziej jak skrzyżowanie, tylko specyficzne,

    Zdefiniuj "specyficzne" (najlepiej na podstawie przepisów). No dobrze, już
    wiem że nie potrafisz, tak samo jak ja nie potrafiłem gdy "wyznawałem"
    podobną, wbitą mi do głowy przez "specjalistów" od nauki jazdy, teorię.

    > bo na nim nie występuje to co powyżej napisałem,

    Właśnie występuje, ale jesteś zbyt ograniczony aby to dostrzec, a co
    gorsze, nie dajesz sobie tego wytłumaczyć. Stąd właśnie to skrzyżowanie nie
    jest jakieś "specyficzne" a manewry wykonuje się IDENTYCZNIE jak na każdym
    innym skrzyżowaniu.

    > o ile nie mówimy o turbinowym. Zrozumiesz to wreszcie?

    Mówimy o skrzyżowaniu, bez nzaczenia czy jest kwadratowe, okrężne czy
    okrężne turbinowe -- z tym zastrzeżeniem, że turbinowe MUSI być oznakowane
    bo inaczej "rondoprostowacze" przed wjazdem nie widzieliby, że ich prawy
    pas "wypluje" ze skrzyżowania na pierwszym, najdalej na drugim zjeździe i
    nie pojadą w lewo lub nie zawrócą z prawego pasa zapominając, że są jeszcze
    obowiązujące ich przepisy ogólne które respektowane pozwoliłyby im
    poprawnie przejechać.

    Innym słowy, zbliżając się do skrzyżowania nie wiesz jaka jest organizacja
    ruchu na skrzyżowaniu -- czy jest kwadratowe, okrężne "specyficzne" czy
    "normalne turbinowe", oznaczone dodatkowo znakami czy nie -- więc
    stosujesz się do tego co mówią przepisy ogólne przygotowując się do manewru
    na skrzyżowaniu. Zrozumiesz to wreszcie? Znowu boję się, że nie.

    >> I znowu nie było mowy znakach, tylko o przepisach ogólnych -- które
    >> nakazują ustawienie się odpowiednio do podejmowanego manewru.
    > No popatrz, ciekawe że przepisy ogólne stosujesz jak ci wygodnie i
    > ignorowania tego przepisu jakoś nie zarzucasz kierowcy BMW :) Ech ta
    > moralność Kalego.

    Różnica naszych zdań się bierze stąd, że ja traktuję rondo jako normalne
    skrzyżowanie, a ty jako "specyficzne" -- no chyba że jest turbinowe, to
    wtedy jest też dla ciebie normalne (a ja bym rzekł, że jest jasno
    oznaczone, nie masz problemu ze zrozumieniem ruchu, w związku z tym już nie
    jest "specyficzne").

    >> Nie jest. Przed skrzyżowaniem, mając zamiar skręcić w lewo,
    > Ale na rondzie nie skręcasz w lewo,

    Skręcam na rondzie w prawo, jade prosto, albo skręcam w lewo! I jak skręcam
    w lewo, to się ustawiam przed skrzyżowaniem na lewym pasie (przy osi), jak
    jadę prosto to na dowolnym pasie, a jak skręcam w prawo, to przy prawej
    krawędzi lub prawym pasie. I nie ma znaczenia jak wygląda skrzyżowanie! Jak
    się później okazuje, że jadę prosto przez skrzyżowanie a mój pas nie ma
    kontynuacji (choć w takim wypadku przepisy nakazują aby miał
    "kontynuację"), to zmieniam pas na skrzyżowaniu z zachowaniem Art. 22.4.
    Tak jak na _każdym_ innym skrzyżowaniu (z tym zastrzeżeniem, że znaki mogą
    stanowić inaczej).

    > na rondo wjeżdżasz i zjeżdzasz

    Zawsze jak wykonuję manewr skrętu na skrzyżowaniu, to na skrzyżowanie
    wjeżdżam wlotem i z niego zjeżdżam wylotem odpowiednim dla mojego manewru.
    To nie dotyczy tylko Skrzyżowania z C-12 jak starasz się tutaj weprzeć, ale
    KAŻDEGO napotkanego skrzyżowania. Że czasem muszę się zmagać z bohomazami
    urzędniczymi to już nie moja wina.

    > skręcając zawsze w prawo. Pomjmiesz to wreszcie?

    Wszystko rozumiem. Jak skręcam w prawo, to skręcam w prawo, a nie ZAWSZE
    skręcam w prawo. Oczywiście możesz mi znowu zacząć wmawiać, że jak kręcę
    kierownicą to wykonuję manewr skrętu ale to będą nadal tylko twoje bajania.

    --
    Pozdor Myjk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: