  • Data: 2014-06-02 09:58:36
    Temat: Re: Rondoprostowacz z Radomia :P
    Od: szerszen <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    mk4 <m...@d...nul> wrote:

    > Z takiego podejscia jak przedstawiles wynika, ze moge kazdemu wyjechac z
    > podporzadkowanej i o ile zdolam zajac pas ruchu (np przy skrecie w
    > prawo) a on uderzy we mnie to wina jest jego (bo nabylem takie same
    > prawa a on wali w zad mojego pojazdu). Niemniej tak to nie dziala.

    No tak to napewno nie działa, bo opisałeś klasyczne wymuszenie pierwszeństwa i
    zajechanie drogi.
    A teraz wyobraź sobie sytuacje, że jest skrzyżowanie, po dwa pasy w każdym kierunku,
    ktoś jedzie lewym, Ty skręcasz w prawo na prawy pas. Gość Cię mija, nie doszło do
    wymuszenia, Ty już jedziesz prawym pasem, (dla zobrazowania: jesteś równolegle do osi
    jezdni, parę metrów od krawędzi jezdni z której wjechałeś) tą samą drogą co on.
    Gościowi przypomina się że ma skoczyć po browara do sklepu za rogiem i zaraz za
    skrzyżowaniem skręca na prawo chcąć zaparkować na chodniku. Oczywiście robi to tuż
    przed Twoim nosem i Ty walisz go lewym rogiem w tylne prawe drzwi.
    Czyja wina?

    > wlasnie dziwnych sytuacji, ze nie wiadomo kiedy niby te prawa mamy

    Dziwne sytuacje są wtedy, kiedy pierwszeństwo zaczynamy wyliczać w metrach, albo
    uzależniać od tego, kto pierwszy był na rondzie.

    --
    pozdrawiam
    szerszen