  • Data: 2016-02-26 12:43:58
    Temat: Re: Rondo ... znaki poziome.
    Od: "Lucenty" <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:20160226095906.b317ab9bc517fd13d73f8e86@tlen.pl
    "Lucenty" <n...@g...pl> wrote:

    > Sugerowanie się geometria drogi i skrzyżowania
    > to nie jest sposób na bezpieczną jazdę.

    A gdzie to napisałem drogi Watsonie?
    Stwierdzam jedynie że są pewne prawidła w budowie takich skrzyżowań które
    _mogą_ sugerować jaki się ruch na nich odbywa, jak ktoś nagle oślepnie, albo
    złośliwe UFO wymaże wszystkie znaki poziome.

    szerszeń
    ============

    Nie pisałeś o prawidłach tylko pisałeś, że "geometria sugeruje".
    Jaki jest ruch to każdy widzi, nie potrzeba do tego geometrii, co najwyżej
    mogą być przydatne okulary.
    Jedną z wazniejszych informacji dla kierowcy jest kto ma pierwszeństwo ?
    Napisałeś, że gdy zabraknie znaków poziomych to geometria sugeruje.
    Nie wolno sugerować się geometrią, gdy zabraknie znaków poziomych.
    Należy zwracać uwagę na znaki pionowe i sygnały.

    początek cytatu :
    On Wed, 24 Feb 2016 21:53:25 +0100
    "re" <r...@r...invalid> wrote:

    > Idea słuszna, ale czy pasy mogą być jedynym oznakowaniem ? Niech spadnie
    > śnieg albo się oznakowanie zużyje ...

    Pomijając słabość tego argumentu to przeważnie nie są jedynym oznakowaniem,
    przeważnie przed C12 na których się miga lewym, są odpowiednie znaki pionowe
    i poziome przed, przed takimi na których się nie miga jest tylko C12 i A7,
    dodatkowo przeważnie geometria drogi i skrzyżowania sugeruje jaki ruch sie
    na nich odbywa, bo drogi doprowadzające ruch do skrzyżowania albo są
    prowadzone mniej więcej centralnie na wyspę, albo wyraźnie z boku. O ile
    wiec o co mi chodzi ;)
    --
    pozdrawiam
    szerszeń