  • Data: 2016-02-17 13:11:40
    Temat: Re: Rondo - zawracanie - kierunek
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Wed, 17 Feb 2016 12:09:47 +0100, J.F.

    > No coz - trzeba jednak dodac, ze sa ronda .... "poj*" bedzie wlasciwym
    > slowem.
    > Chocby to z palma

    Ja się zgadzam że są "twory" z dupy, ale znam dużo gorsze, niż to z palmą,
    które, będąc przecież skrzyżowaniem, można przejechać zgodnie z przepisami
    bez żadnych problemów. Stąd zdziwiło mnie stwierdzenie szerszenia, że ktoś
    może mieć tam jakąś niespodziankę. Niespodziankę to może mieć ten, co nie
    rozumie, że ma przed sobą JEDNO skrzyżowanie, na którym to skrzyżowaniu
    (jak to na skrzyżowaniu) można skręcić w lewo, ale na tym akurat
    skrzyżowaniu jest ustanowiony zakaz (z powodów dla których tenże zakaz się
    stosuje).

    > Formalnie to chyba przed ... no i przed stoi zakaz, a nawet dwa, tylko
    > czemu tylko z jednej strony ?

    Stoi przed, to piszę że przed.

    Znak B-21 "zakaz skręcania w lewo" (rys. 3.2.22.1) zabraniający skręcania w
    lewo i zawracania na najbliższym skrzyżowaniu stosuje się _przed_
    skrzyżowaniami na tych drogach, na których przy dużym natężeniu ruchu na
    wprost w obu kierunkach pojazdy skręcające w lewo utrudniają ruch i
    zmniejszają przepustowość skrzyżowania.

    Może też stać w obrębie, więc dalej.

    Umieszczenie znaku B-21 w obrębie skrzyżowania oznacza, że dotyczy on tylko
    najbliższej jezdni, przed którą się znajduje. Znak ten stosuje się także
    jako znak dopełniający w sytuacjach opisanych w punktach 3.2.1. i 3.2.2.
    Znak B-21 powinien być umieszczony w odległości do 50 m przed skrzyżowaniem
    oraz na jezdni jednokierunkowej powtórzony bezpośrednio przed skrzyżowaniem
    po lewej stronie (rys. 3.2.22.2).

    > Nie powinien stac takze po prawej stronie jezdni ?

    I dalej:

    Zaleca się powtórzyć znak ten bezpośrednio przed skrzyżowaniem na jezdni
    dwukierunkowej po prawej stronie (rys. 3.2.22.3).

    Tak poza tym:

    https://goo.gl/maps/UyU1TBVAHNK2

    Po prawej jest pełna informacja, potem jeden B-21, następnie przed samym
    skrzyżowaniem kolejny. I jeszcze znaki poziome. Chwyba więcej informacji,
    że nie można na najbliższym skrzyżowaniu skręcić w lewo, być nie może.

    > No, z drugiej strony masz obowiazek przestrzegac linii ciaglych, a na
    > dobra sprawe takze kierunkow pasow ustalonych przed skrzyzowaniem.
    > Ale dobra - zakladamy ze pasy prawidlowo wymalowane/oznakowane i nie
    > sa sprzeczne ...

    Ale może być linia przerywana pomimo że znak przed skrzyżowaniem mówi że
    teoretycznie tam jechać nie można. Nie jest to sprzeczne, bo z innych
    kierunków można przecież tam pojechać, mogą tam pojechać także wyznaczone
    pojazdy.

    > Taaa - to spojrz pod palme. Tam na srodku nakaz jazdy prosto.
    > I mozna zglupiec.

    Przeczytaj przepisy szczegółowe. Znak może być tak ustawiony i żaden
    kierowca posiadający uprawnienia nie ma prawa od niego "zgłupieć".

    > Przyznam Szerszeniowi sporo racji, ze tam C12 jest naduzyciem :-)

    Pozytyw z oznaczenia C-12 będzie, gdy zabraknie tam sygnalizacji. Wg mnie w
    tej konkretnej sytuacji nie jest więc żadnym nadużyciem, znam inne "twory"
    gdzie znak musiał ustawiać jakiś wybitny "rondoprostowacz" bez pojęcia o
    tym jak się powinno oznaczać drogi.

    --
    Pozdor
    Myjk