  • Data: 2016-02-17 14:23:16
    Temat: Re: Rondo - kierunek
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 17.02.2016 13:36, Myjk wrote:

    > Aha, znaczy w zależności od tego jak ci wygodnie jest albo nie jest.

    Nie w zależności od tego jak mi pasuje, tylko w zależności od tego czy
    na danym skrzyżowaniu zawracanie jest pojedynczym manewrem, czy składa
    się nań kilka. Cóż przykro mi, że skrzyżowania nie wszystkie są
    identyczne, co budzi twój niepokój;) Podobnie z parkowaniem - raz
    wystarczy wrzucić kierunek i już, a czasem trzeba kombinować - nie ma to
    nic wspólnego z tym czy mi wygodnie z tym, czy nie. Tak jest i już.

    > Tylko wg twojej "wielkiej" teorii, gdy zmienisz pod siebie to co zapisane w
    > PoRD i "uznasz", że rondo to nie jest JEDNO skrzyżowanie, tylko droga i
    > zestaw skrzyżowań.

    Taa - jasne - bo jak rondo jest "niewyprostowane" i jest to jednop
    skrzyżowanie, to zmiana pasa już nie jest manewrem. Co ty bierzesz?

    > Zresztą z tego samego powodu próbujesz to udowadniać, na
    > sensownej wg ciebie analogi, wielu skrzyżowań.

    To jeszcze raz napiszę - nie ma znaczenia czy jest okrągłe czy7
    podłużne, nie ma znaczenia czy to jedno skrzyżowanie czy kilka.
    Znaczenie ma to, że masz sygnalizować najbliższy manewr - koniec. Jakieś
    durne implikacjie dotyczące ilości skrzyżowań sam sobie wymyślasz i
    wciskasz innym.

    > Znowu chcesz zaprzeczyć, że manewr opisany w przepisach jako skręt czy
    > zwracanie, nie wykonujesz na skrzyżowaniu tylko na drodze z wieloma
    > skrzyzowaniami?

    Co za różnica? Mogę sobie wykonywać nawet bez skrzyżowania, czy na
    parkingu (dla ułatwienia oznaczonym jako strefa ruchu) - mam tylko
    zasygnalizować najbliższy manewr. Nie ma znaczenia, rondo, kwadratowe,
    podłużne, parking, jedno skrzyżowanie, węzeł, czy co tam sobie jeszcze
    wymyślisz.

    > No widzę, że nie ma dla ciebie różnicy czy jest jedno skrzyżowanie czy
    > wiele skrzyżowań. Przecież od poczatku w tym jest problem, że nie
    > dostrzegasz tej elementarnej różnicy.

    To ci tłumaczę przecież, że nie ma. To wynika tylko z twojego urojenia
    "jedno skrzyżowanie jeden manewr", choć przecież sam już chyba
    przyznałeś, że to bzdura.

    > Podstawowa rzecz której ty nie możesz pojąć, że jak ktoś jedzie w lewo, to
    > miga w lewo (podobnie miga przy zawracaniu, zgodnie z zapisami), bo
    > kręcenie kierownicą w przeciwną stronę (co jest wymuszone postawioną na
    > skrzyżowaniu wyspą aby zwiększyć gabaryt dla ruchu i ograniczyć kolizyjność
    > przy tym manewrze) ci ten fakt niestety przesłania. Ale to już tylko i
    > wyłącznie twój problem, a nie mój.

    Jeszcze raz zapytam wprost - manewr "skrętu w lewo na rondzie" kończysz
    z lewym czy prawym kierunkiem?

    Shrek