  • Data: 2014-12-11 10:43:07
    Temat: Re: Rondo .. linia ciągła.
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

    MichaelData(R) wydumał(a) w news:m6bpug$pv2$1@mx1.internetia.pl :
    > Myjk wydumał(a) w news:hx6ljfn4uki7$.dlg@myjk.org :
    > Rozumiesz chyba słowo "WSZYSTKICH"?
    > Poproszę o podstawę prawną, tego co sobie wymysliłeś.
    > Nie masz? No to sobie wymyślaj dalej. Buehehehe

    yyy, jakbys miał watpliwosci, to poproszę o przedstawienie kontrtezy z jakiegoś
    źródła oprócz Twojego umysłu, w stosunku do tego materiału:
    http://supernowosci24.pl/klopoty-z-opuszczaniem-rond
    a/
    "Do naszej redakcji napływa od pewnego czasu wiele uwag kierowców dotyczących jazdy
    innych kierujących na skrzyżowaniach o ruchu okrężnym, nazywanych potocznie rondami.
    - Ci, którzy jadą wewnętrznym pasem nie zwracają uwagi na jadących zewnętrznym przy
    zjeżdżaniu z ronda. A to przecież błąd, który może doprowadzić do kolizji - mówi nam
    jeden z rzeszowskich taksówkarzy. W podobnym tonie wypowiadają się również inni
    kierowcy.

    Zapytaliśmy u źródła, a więc u Roberta Drozda, egzaminatora nadzorującego w
    Wojewódzkim Ośrodku Ruchu Drogowego w Rzeszowie, oraz mł. asp. Katarzynę Ciubę,
    oficer prasową strzyżowskiej policji, a kiedyś policjantkę drogówki o to, jak jeździć
    po rondzie.

    - Wyjeżdżając z ronda dopiero którymś kolejnym wyjazdem powinniśmy przy wjeździe
    zająć pas lewy, czyli wewnętrzny, a nie jeździć prawym dookoła - mówi Robert Drozd.

    Co warte podkreślenia, słowo ,,powinniśmy" nie oznacza, że musimy. - Nie ma przepisu
    zabraniającego jeżdżenia dookoła ronda prawym pasem. Jednak dla bezpieczeństwa innych
    kierowców możemy podzielić sobie rondo linią na połowę. Jeśli chcemy zjechać ze
    skrzyżowania na tej prawej połówce, powinniśmy jechać prawym pasem, a jak chcemy
    zjechać już na tej lewej połówce, to pasem wewnętrznym - dodaje mł. asp. Katarzyna
    Ciuba.

    Z lewego pasa można zjechać z ronda?
    Nasi Czytelnicy zwracają jednak uwagę, że kierowcy zajmujący pas wewnętrzny przy
    zjeździe z ronda nie patrzą na tych jadących prawem pasem i dochodzi do groźnych
    sytuacji. - Jestem ciekaw, czy w ogóle można zjeżdżać z ronda z lewego pasa, bo
    różnie to się interpretuje? - pyta pan Marek, kierowca z 10-letnim stażem. - Owszem,
    można, ale należy ustąpić pierwszeństwo pojazdowi, który porusza się pasem
    zewnętrznym - tłumaczy mł. asp. Katarzyna Ciuba. Robert Drozd dodaje: - Dla większego
    bezpieczeństwa można tuż przed zjazdem z ronda zmienić pas z tego wewnętrznego na
    zewnętrzny i w takiej sytuacji oczywiście także należy przepuścić kierowców jadących
    prawym pasem - dodaje."

    --
    Michael________(TM)