  • 661. Data: 2010-05-22 15:42:30
    Temat: Re: Rezultat wyprzedzania na skrzyzowaniu
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w
    wiadomości news:ht88f5$r3s$1@news.onet.pl...

    > Nie.
    > Możemy założyć, że NIE popatrzyła w lusterko i zaczęła skręcać.

    A na jakiej podstawie tak założysz? Porozumiewałeś się z nią telepatycznie?
    Problem w tego typu sprawa leży w tym, że jeśli ona zezna, że patrzyła w
    lusterko i było tak, jak pisał "yos", to możecie sobie tutaj niewiarygodnie
    długo jeszcze wątek obgadywać - ale w sądzie uznają ją za niewinną.

    > Zgadzam się, że najpewniej jeszcze nie zdążyła skręcić, że to była tylko
    > obcierka.
    > I to świadczy tym bardziej na jej NIEKORZYŚĆ, bo gdy wykonywała manewr
    > Audi było kilkadziesiąt metrów od niej, nie sposób go było nie zauważyć w
    > lusterku - gdyby się ktoś nim zainteresował.

    Ale ona nie ma obowiązku patrzenia w lusterko akurat dokładnie w momencie
    rozpoczęcia skręcania na skrzyżowaniu! Ona ma się upewnić, że manewr wykona
    bezpiecznie, co też uczyniła:
    - upewniła się, że Audi na kilka sekund przed rozpoczęciem manewru było 200
    metrów od niej
    - zasygnalizowała chęć skrętu,
    - wiedziała, że można tam jechać 40 km/h,
    czyli nie było możliwości w tym momencie wyprzedzenia jej zgodnie z
    przepisami po lewej stronie.

    Jurand.

  • 662. Data: 2010-05-22 16:54:17
    Od: to <t...@a...xyz>

    Icek wrote:

    > nie widzialem w zyciu nikogo kto omijal z lewej auto stojace przy osi
    > jezdni dwukierunkowej i sygnalizujacego zamiar skretu w lewo.

    Ja też sobie nie przypominam, za to codziennie widuję takich, którzy
    sygnalizują zdecydowanie zbyt późno albo nawet wcale. No, ale niektórzy
    wolą wybrać sobie najmniej prawdopodobną wersję żeby pasowała do ich
    teorii.

    --
    "Nie ma obowiązku oceniania prędkości i nie jest taka ocena przedmiotem
    egzaminu na PJ." Jan Kowalski, msg-id: hste47$m8v$...@n...net.icm.edu.pl

  • 663. Data: 2010-05-22 17:03:31
    Od: to <t...@a...xyz>

    Sebastian Kaliszewski wrote:

    > Bo czy ktoś przy zdrowych zmysłach zapiernicza ~120 przy ograniczeniu do
    > 40 na wąskiej wiejskiej drodze, w terenie zabudowanym, itd?

    Znam mnóstwo miejsc z ograniczeniami typu 30-50 gdzie mało kto jedzie
    poniżej 80-90. Przyczyna? Ograniczenie ustawione przez idiotę.

    > Mało widziałeś.
    > Ja widziałem takiego co właśnie tak zrobił i zatrzymał się na drzewie
    > uprzednio wykonując fikołek. Ten którego omijał miał włączony
    > kierunkowskaz i to na tyle długo, że zanim mistrz wykonał swój manewr
    > prowadzący przez rów na drzewo, inny pojazd ominął go prawidłowo.

    A jak często widujesz takich, co sygnalizują manewr dopiero w momencie
    gdy ruszają kierownicą albo wręcz wcale? Chyba "trochę" częściej, nie?

  • 664. Data: 2010-05-22 17:47:08
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jurand" <j...@i...pl> napisał w wiadomości news:

    > Na której jest ograniczenie 40 km/h i skrzyżowanie?

    Przy polskim ładowaniu skrzyżowań i ograniczeń gdzie się da?
    Jasna rzecz.

    > Oczywiście że można zauważyć duże auto. Motocyklistę też. W jakiejś
    > odległości. I na bazie oceny tej odległości dokonujesz decyzji - masz
    > miejsce żeby wykonać manewr skrętu.

    I za błędną ocenę trzeba zapłacić.

    > Zrozumcie jedną rzecz - NIE MOŻNA uznawać winy kierowniczki Punto w tej
    > sytuacji,

    Nie można, ale trzeba.
    Choćby po to, żeby eliminować sieroty nie potrafiące jeździć z dróg.

  • 665. Data: 2010-05-22 17:47:12
    Od: to <t...@a...xyz>

    Jurand wrote:

    > Oczywiście że można zauważyć duże auto. Motocyklistę też. W jakiejś
    > odległości. I na bazie oceny tej odległości dokonujesz decyzji - masz
    > miejsce żeby wykonać manewr skrętu.

    Auto nawet niedowidzący zauważy z kilometra, inaczej jest z motocyklem
    jadącym slalomem pomiędzy autami, raz z prawej, raz z lewej.

    > Zrozumcie jedną rzecz - NIE MOŻNA uznawać winy kierowniczki Punto w tej
    > sytuacji, a także w żadnej innej, gdy pojazd wykonujący manewr skrętu na
    > skrzyżowaniu jest wyprzedzany i dochodzi do kolizji. A to dlatego, że
    > pierwszeństwo wykonania manewru leży tutaj po stronie osoby skręcającej,
    > a nie po stronie osoby wyprzedzającej!

    Co z tego? Jeśli nie sygnalizowała manewru to wina leży przede wszystkim
    po jej stronie.

    > Żeby kierowniczka Punto była w
    > jakimś stopniu winna sytuacji - najpierw trzeba udowodnić jej brak
    > sygnalizowania zamiaru skrętu na skrzyżowaniu. Jeżeli stwierdzi, że
    > dojeżdżając do skrzyżowania miała cały czas włączony kierunkowskaz - i
    > nie uda się tego podważyć - to wina leży W CAŁOŚCI po stronie kierowcy
    > Audi.

    W całości nie ale w większej części na pewno. Ale nie wydaje mi się to
    bardzo prawdopodobne patrząc na to co się dzieje na drogach.

  • 666. Data: 2010-05-22 17:49:53
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w
    > wiadomości news:ht88f5$r3s$1@news.onet.pl...

    > A na jakiej podstawie tak założysz?

    Na podstawie manewru który wykonała.

    > Problem w tego typu sprawa leży w tym, że jeśli ona zezna, że patrzyła w
    > lusterko

    To będzie musiała jeszcze wyjaśnić jak długo patrzyła, kiedy patrzyła i po
    co w ogóle patrzyła, jeśli jej to nic nie dało, bo i tak zajechała drogę
    wyprzedzającemu ją Audi.
    W ten sposób patrzeć to sobie może w lusterko podczas poprawiania makijażu,
    a na drodze to się to robi w innym celu.

    > Ale ona nie ma obowiązku patrzenia w lusterko akurat dokładnie w momencie
    > rozpoczęcia skręcania na skrzyżowaniu! Ona ma się upewnić, że manewr
    > wykona bezpiecznie, co też uczyniła:

    Nie uczyniła, skoro jej komputer nie przeliczył prawidłowo iż jeśli wykona
    manewr to znajdzie się na kursie kolizyjnym.

  • 667. Data: 2010-05-22 17:50:34
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    > Znam mnóstwo miejsc z ograniczeniami typu 30-50 gdzie mało kto jedzie
    > poniżej 80-90. Przyczyna? Ograniczenie ustawione przez idiotę.

    Ale jest. I nie zmienisz tego, że póki ono tam stoi, jazda 80 km/h jest
    poważnym przekroczeniem prędkości dopuszczalnej, które może przesądzić w
    100% o Twojej winie przy ewentualnym wypadku.

    > A jak często widujesz takich, co sygnalizują manewr dopiero w momencie
    > gdy ruszają kierownicą albo wręcz wcale? Chyba "trochę" częściej, nie?

    Ja myślę, że Twój radosny hurraoptymizm, jeśli chodzi o postrzeganie winy
    lub jej braku w przypadku kontrowersyjnych wypadków, zostałby szybko
    ukrócony przy pierwszej rozprawie sądowej, gdyby biegły przedstawił swoją
    opinię w której stałoby jak byk "gdyby osoba taka a taka jechała z
    prędkością dopuszczalną 30 km/h na tym odcinku, nie doszłoby do wypadku".

    Ja miałem bardzo wątpliwą przyjemność mieć w sądzie taką rozprawę. W
    mieście, na drodze TRZPASMOWEJ (prawy pas dla autobusów) zjechałem na prawy
    pas, żeby nie uderzyć w kobietę, która mi zajechała drogę na pasie
    środkowym. Mogłem albo gwałtownie hamować i mieć nadzieję, że nie uderzę w
    nią, albo uciec na pas dla autobusów - wybrałem drugie rozwiązanie. Pani
    zajeżdżająca niestety też zapragnęła na ten pas wjechać i na nim uderzyłem w
    jej drzwi z prędkością c.a. 10 km/h.
    Droga TRZYPASMOWA (czyli praktycznie zero porównania do tej z niniejszego
    wątku) na której praktycznie wszyscy jadą 70-80 km/h, ograniczenie do 50
    km/h. Biegły wyliczył moją prędkość na c.a. 60 km/h. Czyli teoretycznie nie
    miało to żadnego znaczenia dla faktu zajechana drogi, lub nie - bo kierowca
    nie oszacuje takiej różnicy w prędkości auta za nim. ALE praktycznie, gdybym
    zareagował IDENTYCZNIE, ale jechał przepisowe 50 km/h - nie doszłoby do
    zderzenia. Orzeczono 25% mojej winy!
    Teraz porównaj sobie to orzeczenie i to zdarzenie do tego, o czym Wy tutaj
    piszecie. Ewidentne zajechanie, kontra dyskusyjne zajechanie. Wyprzedzanie
    na zakazie, kontra ucieczka przed zderzeniem na wolny pas. Trzykrotne
    przekroczenie prędkości kontra przekroczenie o 10 km/h. Droga wiejska,
    jednopasmowa, kontra droga w mieście, 3 pasy ruchu.
    Moje orzeczenie nie było jednostkowym przypadkiem w orzecznictwie sądów dot.
    wypadków drogowych.

    I teraz dla wszystkich radosnych kierowców, którzy "zawsze mają
    pierwszeństwo przed jakimiś pizdami" - oczywiście możecie sobie zapierdalać
    bez opamiętania i twierdzić, że "ogarniacie sytuację". Obyście tylko po
    strzale w kogoś mogli ją ogarnąć finansowo, bo z OC "sprawcy" może być
    ciężko, jak Wam przywalą z 70% winy.

    Jurand.

  • 668. Data: 2010-05-22 17:52:13
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Ale jest.

    I ch... z nim.

    > I nie zmienisz tego, że póki ono tam stoi, jazda 80 km/h jest poważnym
    > przekroczeniem prędkości dopuszczalnej, które może przesądzić w 100% o
    > Twojej winie przy ewentualnym wypadku.

    Zaczynasz pisać coraz bardziej jak kapelusz.
    Wnioskuję że kapelutek spowodował swoim uciskiem w Twoją głowę zbyt duże
    straty.
    Jak jeszcze raz powiążesz prędkość (80 km/h) z winą przy wypadku to się
    pożegnamy.
    KAPELUSZ PLONK WARNING

  • 669. Data: 2010-05-22 18:13:42
    Od: to <t...@a...xyz>

    Jurand wrote:

    > Ale jest. I nie zmienisz tego, że póki ono tam stoi, jazda 80 km/h jest
    > poważnym przekroczeniem prędkości dopuszczalnej, które może przesądzić w
    > 100% o Twojej winie przy ewentualnym wypadku.

    Aha, mhm, tak, oczywiście.

> [...]
    > przedstawił swoją opinię w której stałoby jak byk "gdyby osoba taka a
    > taka jechała z prędkością dopuszczalną 30 km/h na tym odcinku, nie

    Jakby jechał 200 to też by nie doszło bo byłby tam wcześniej.

> [...]
    > oszacuje takiej różnicy w prędkości auta za nim. ALE praktycznie, gdybym
    > zareagował IDENTYCZNIE, ale jechał przepisowe 50 km/h - nie doszłoby do

    Jakbyś jechał 150 km/h to też by nie doszło bo dawno byłbyś w domu.
    Ciekawe jak biegły wyliczył czy jechałeś 60 czy 50. IMHO albo coś
    poprzekręcałeś albo trafiłeś na jakiś nieogarnięty sąd i biegłych.

> [...]
    > Obyście tylko po strzale w kogoś mogli ją ogarnąć finansowo, bo z OC
    > "sprawcy" może być ciężko, jak Wam przywalą z 70% winy.

    LOL? Przecież OC właśnie jest od tego, żeby pokrywać straty wynikłe nawet
    i ze winy 100%. A wyłączenia są zawarte w umowie.

  • 670. Data: 2010-05-22 21:28:31
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > Ależ robisz, raczyłeś mnie zwyzywać od głupków czy jakoś tak. ;>

    Udowodnij i nie pisz kłamliwych ogólników.