  • 191. Data: 2010-05-17 22:57:00
    Temat: Re: Rezultat wyprzedzania na skrzyzowaniu
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    news:hsrd3j$5hu$1@node2.news.atman.pl...

    > ale przestrzeganie wcale nie prowadzi do bezpiecznej jazdy jak rowniez
    > nieprzestrzeganie nie skutkuje odrazu smiercia

    Naprawdę zaczynam mieć o Tobie bardzo złe zdanie, bo coraz bardziej mnie
    przekonujesz, ze jesteś bardzo kiepskim kierowcą.

  • 192. Data: 2010-05-17 22:59:23
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Jurand" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

    > A jak wyliczyłeś ten udział?

    Zapewne tak samo jak winę w małżeństwie, bo "w każdym małżeństwie wina leży
    po obydwu stronach tzn. po stronie żony oraz teściowej" :D

  • 193. Data: 2010-05-17 23:02:57
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    wiadomości news:16052010.519EEA7E@budzik61.poznan.pl...

    > no wlasnie.
    > Zakładajac, ze boczne drogi nie zawsze dobrze widac - skret w podwórko i
    > skret na nieoznaczonym skrzyzowaniu to w praktyce to samo.

    Chłopie !!!
    Nawet się nie przyznawaj kto Cię uczył teorii PoRD, bo ten instruktor
    czytając to, wstydu by się spalił.

  • 194. Data: 2010-05-17 23:14:03
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > ja boje sie wyprzedzac na mojej uliczcie osiedlowej majac 20km/h bo juz
    > kilkukrotnie zdarzylo sie, ze debil chcacy zaparkowac nie patrzy czy ktos
    > go
    > wyprzedza i skreca w lewo bo ma wolne miejsce.

    Ale to jest całkiem inna sytuacja, bo tutaj jest duża zależność z której
    strony wolno Ci wyprzedzać w zalezności od sygnalizowania skrętu.
    Po prostu - jezeli nie sygnalizuje to wolno wyprzedzać.
    Sygnalizuje chęć skrętu w lewo, nie wolno Ci wyprzedzać z lewej, a
    dopuszczalne jest tylko i wyłacznie z prawej.

    W przypadku skrzyżowania jest zabronione wyprzedzanie z jakiejkolwiek strony
    niezaleznie od tego czy poprzedzający pojazd sygnalizuje zamiar skrętu czy
    też nie.

    To jest włąśnie ta różnica, której nie możesz dostrzec.

    > patrzac przez pryzmat mojego doswiadczenia jestem przekonany, ze gdyby
    > sygnalizowala to zniszczenia bylyby z drugiej strony (zakladajac, ze audi
    > by
    > nie wyhamowalo.)
    >
    > Gosci ponioslo. Kupili sobie auto w ktorym nie czuc predkosci. Rozpedzili
    > sie zbyt mocno. Powinni poniesc za takie wykroczenie kare, ktora bylaby
    > proporcjonalna do wykroczenia. Kara smierci nie jest sprawiedliwa i
    > proporcjonalna.

    Ale nikt ich nie skazał na karę śmierci. Opanuj się i nie pij więcej ;D

  • 195. Data: 2010-05-17 23:16:21
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > bo najwazniejsze jest wlasne zycie i zdrowie i wpychanie sie pod czyjas
    > maske tylko dlatego, ze "prawi mi pozwala skrecic" jest bez sensu

    Oczywiście, ze jest bez sensu i tu pani kierująca Fiatem także popełniła
    bład. Tyle, że ten błąd nie stanowi z żadnen sposób o jej winie.

  • 196. Data: 2010-05-17 23:23:47
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > dramat. Masz spaczona wiedze na temat PoRD.

    Normalnie skzoda słów.

    > Jak skrecasz w lewo na srednio lub nieoznaczonym skrzyzowaniu to Twoim
    > psim
    > obowiazkiem jest spojerzenie w lusterko i ustapienie pierwszenstwa
    > przejazdu

    Jakiego pierwszeństwa przejazdu, o czym Ty pier....sz ?
    Pierwszeństwo na takim skrzyżowaniu ma właśnie ten, który wykonuje manewr
    skrętu, bo temu z tyłu nie wolno jest wjechać na to skrzyżowanie dopóki ten
    pierwszy nie zakończy manewru.
    Wybacz ale coś Ci sie popierdoliło kolego.
    Nie pisz takich bzdur, bo tylko się ośmiesz "jaśnie oświecony"

    > Jak tego nie mozesz pokapowac to oddaj PJ.
    >
    > Sam zakaz wyprzedzania na skrzyzowaniu nie jest rownoznaczny z brakiem
    > obowiazku popatrzenia w lusterko

    Kolego przestań pierdolić i zgłoś się lepiej do jakiegoś ośrodka szkolenia
    na dodadkowe nauki.

  • 197. Data: 2010-05-17 23:28:59
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "R2r" <b...@m...net.pl> napisał w wiadomości

    > Nieprawda.

    Oczywiście wszystko zależy od okoliczności.
    Jednak miałem na myśli sytuację wtargnięcia na jezdnię bez możliwości
    uniknięcia wypadku.
    W takiej sytuacji winnym jest pieszy.

  • 198. Data: 2010-05-17 23:50:24
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    wiadomości news:17052010.0815D606@budzik61.poznan.pl...

    > w jedny z postów pisałem, ze aby miec pewnosc co do terenu zabudowanego -
    > trzebaby wiedziec, czy tablica napewno stoi.
    > Sadziłem, ze odpowiedzia było pokazanie tablicy na zdjeciu nr 2, bo z tej
    > strony nadjechali.

    Odpowiedzią było to, że są znaki końca, a zatem gdzieś wczesniej muszą także
    stać znaki początków, które oni minęli zanim dojechali do tego skrzyżowania
    i powinni byli się do nich dostosować. Gdzie stoją tego nie wiemy, bo nie ma
    ich na zdjęciu. Zapewne stoją przynajmniej kilkaset metrów wcześniej przed
    skrzyżowaniem, bo tyle widać na zdjęciach w tym kierunku i tych znaków tam
    nie ma, a są za to budynki. A zatem muszą stać gdzieś wcześniej.

    > nie mowimy o tym, kto miał jaki obowiazek, tylko kto spowodował wypadek.
    > Kierowca audi na pewno, ale jezeli keirowczyni punto zle zasygnalizowała
    > manewr to ona rowniez.

    Ale zakaz wyprzedzania na skrzyżowaniu odsuwa na dalszy plan kwestię
    sygnalizowania. To sygnalizowanie przestaje tu mieć jakiekolwiek znaczenie,
    ponieważ nieważne czy ona skręcała czy też jechała by prosto to wyprzedzać w
    tym miejscu nie było wolno. Sygnalizowanie miało by dopiero istotne
    znaczenie wtedy, kiedy nie byłoby zakazu wyprzedznia np. kiedy kierowniczka
    skręcałaby w bramę lub w drogę niepubliczną, bo wtedy takie skrzyżowanie nie
    jest traktowane jako skrzyzowanie w znaczeniu PoRD.

    > hmm
    > wskazesz bład w rozumowaniu?
    > W jaki sposób bedac na drodze z pierwszenstwem, moge znaleźc sie na drodze
    > podporzadkowanej, bez zadnego dodakowego znaku?

    Noi widzisz :)
    Każde skrzyżowanie będące skrzyżowaniem dróg w znaczeniu PoRD odwołuje takie
    pierwszeństwo.
    Mówiąc prościej znak "droga z pierwszeństwem" ważny jest tylko i wyłącznie
    do najbliższego skrzyżowania. Jeżeli za tym skrzyżowaniem jest kolejne
    skrzyzowanie i nie ma tam żadnego znaku to jest to juz skrzyżowanie dróg
    równorzędnych. Dlatego też znak ten jest powtarzany przed każdym
    skrzyżowaniem jezeli cały odcinek z wieloma skrzyzowaniami ma miec
    pierwszeństwo.
    Weź to sobie do serca i uważaj, bo się kiedyś wpakujesz.

    > cóz, cos musza napisac.
    > Sposób sygnalizowania przez punto jest nie do ustalenia.

    Ale w tym konkretnym przypadku nie ma on znaczenia co do orzeczenia winy.

    > no panie, skoro tak napisali w ynternecie.

    Nie chodzi czy napisali prawdę czy też nie w internecie.
    Ale odnosimy się do tego konkretnego przypadku, który został w ten sposób
    opisany.
    Być może przebieg całego zdarzenia mógł byc całkowicie odmienny, ale
    odnoszac się do tej sytuacj opisanej w ten sposób, definitywnie kierowca
    Audi jest winnym tego wypadku.

  • 199. Data: 2010-05-18 00:00:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail p...@o...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > A skąd ta pewność, że nie było "za wczasu" ?

    stad, ze był wypadek.

    > Poaz tym, kiedy to jest "za wczasu" ? Kilometr przed skrzyzowaniem,
    > 100m, 5m, a może 10cm ?
    > Tu PoRD jednoznacznie nie precyzuje, kiedy to jest "za wczasu". Zatem
    > "za wczasu" jest wtedy, kiedy uzna to za stosowne kierowca.

    Bzdura.
    Choc niewatpliwie pewnie około 70% kierwców sie z toba zgadza.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Nawet najdłuższa droga zaczyna się zawsze od pierwszego kroku.

  • 200. Data: 2010-05-18 00:00:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail p...@o...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > A gdyby ona nie skręcała, tylko kierowca Audi podczas wyprzedzania na
    > tym skrzyzowaniu poleciał na drzewa, to czyją wine byś uznał ? :)

    to jest argument na serio?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "W demokracji wolno głupcom głosować,