-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
-for-mail
From: "Jurand" <j...@i...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Rezultat wyprzedzania na skrzyzowaniu
Date: Sat, 22 May 2010 17:50:34 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 60
Message-ID: <ht8uel$t92$1@news.onet.pl>
References: <hsomn8$8hc$1@mx1.internetia.pl><4befe639$0$2599$6...@n...neostrada.
pl><hsootv$39r$1@mx1.internetia.pl>
<hsorn5$qah$1@node2.news.atman.pl><4beffcc0$0$17104$6...@n...neostra
da.pl><p...@4...com>
<hsp8l1$bn4$1@news.onet.pl><4bf0ceaa$0$17093$65785112@news.neostrada.pl>
<hsr2oe$fvf$1@news.onet.pl><hsr3nd$9um$1@node1.news.atman.pl>
<hsr6ep$mab$1@inews.gazeta.pl><4bf259b7$0$17096$6...@n...neostrada.p
l><0...@b...softax.pl>
<4bf7f243$0$2582$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: nat3-21.ghnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1274543381 29986 91.150.222.21 (22 May 2010 15:49:41 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 22 May 2010 15:49:41 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3664
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3664
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2282577
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "to" <t...@a...xyz> napisał w wiadomości
news:4bf7f243$0$2582$65785112@news.neostrada.pl...
> Sebastian Kaliszewski wrote:
>
>> Bo czy ktoś przy zdrowych zmysłach zapiernicza ~120 przy ograniczeniu do
>> 40 na wąskiej wiejskiej drodze, w terenie zabudowanym, itd?
>
> Znam mnóstwo miejsc z ograniczeniami typu 30-50 gdzie mało kto jedzie
> poniżej 80-90. Przyczyna? Ograniczenie ustawione przez idiotę.
Ale jest. I nie zmienisz tego, że póki ono tam stoi, jazda 80 km/h jest
poważnym przekroczeniem prędkości dopuszczalnej, które może przesądzić w
100% o Twojej winie przy ewentualnym wypadku.
>> Mało widziałeś.
>> Ja widziałem takiego co właśnie tak zrobił i zatrzymał się na drzewie
>> uprzednio wykonując fikołek. Ten którego omijał miał włączony
>> kierunkowskaz i to na tyle długo, że zanim mistrz wykonał swój manewr
>> prowadzący przez rów na drzewo, inny pojazd ominął go prawidłowo.
>
> A jak często widujesz takich, co sygnalizują manewr dopiero w momencie
> gdy ruszają kierownicą albo wręcz wcale? Chyba "trochę" częściej, nie?
Ja myślę, że Twój radosny hurraoptymizm, jeśli chodzi o postrzeganie winy
lub jej braku w przypadku kontrowersyjnych wypadków, zostałby szybko
ukrócony przy pierwszej rozprawie sądowej, gdyby biegły przedstawił swoją
opinię w której stałoby jak byk "gdyby osoba taka a taka jechała z
prędkością dopuszczalną 30 km/h na tym odcinku, nie doszłoby do wypadku".
Ja miałem bardzo wątpliwą przyjemność mieć w sądzie taką rozprawę. W
mieście, na drodze TRZPASMOWEJ (prawy pas dla autobusów) zjechałem na prawy
pas, żeby nie uderzyć w kobietę, która mi zajechała drogę na pasie
środkowym. Mogłem albo gwałtownie hamować i mieć nadzieję, że nie uderzę w
nią, albo uciec na pas dla autobusów - wybrałem drugie rozwiązanie. Pani
zajeżdżająca niestety też zapragnęła na ten pas wjechać i na nim uderzyłem w
jej drzwi z prędkością c.a. 10 km/h.
Droga TRZYPASMOWA (czyli praktycznie zero porównania do tej z niniejszego
wątku) na której praktycznie wszyscy jadą 70-80 km/h, ograniczenie do 50
km/h. Biegły wyliczył moją prędkość na c.a. 60 km/h. Czyli teoretycznie nie
miało to żadnego znaczenia dla faktu zajechana drogi, lub nie - bo kierowca
nie oszacuje takiej różnicy w prędkości auta za nim. ALE praktycznie, gdybym
zareagował IDENTYCZNIE, ale jechał przepisowe 50 km/h - nie doszłoby do
zderzenia. Orzeczono 25% mojej winy!
Teraz porównaj sobie to orzeczenie i to zdarzenie do tego, o czym Wy tutaj
piszecie. Ewidentne zajechanie, kontra dyskusyjne zajechanie. Wyprzedzanie
na zakazie, kontra ucieczka przed zderzeniem na wolny pas. Trzykrotne
przekroczenie prędkości kontra przekroczenie o 10 km/h. Droga wiejska,
jednopasmowa, kontra droga w mieście, 3 pasy ruchu.
Moje orzeczenie nie było jednostkowym przypadkiem w orzecznictwie sądów dot.
wypadków drogowych.
I teraz dla wszystkich radosnych kierowców, którzy "zawsze mają
pierwszeństwo przed jakimiś pizdami" - oczywiście możecie sobie zapierdalać
bez opamiętania i twierdzić, że "ogarniacie sytuację". Obyście tylko po
strzale w kogoś mogli ją ogarnąć finansowo, bo z OC "sprawcy" może być
ciężko, jak Wam przywalą z 70% winy.
Jurand.
Następne wpisy z tego wątku
- 22.05.10 17:49 Cavallino
- 22.05.10 17:52 Cavallino
- 22.05.10 18:13 to
- 22.05.10 21:28 Plumpi
- 22.05.10 21:29 Plumpi
- 22.05.10 21:50 to
- 22.05.10 21:56 Plumpi
- 22.05.10 22:36 Plumpi
- 22.05.10 22:55 Plumpi
- 22.05.10 22:57 Plumpi
- 22.05.10 23:02 Plumpi
- 22.05.10 23:08 Budzik
- 22.05.10 23:21 to
- 22.05.10 23:24 Plumpi
- 22.05.10 23:26 Plumpi
Najnowsze wątki z tej grupy
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
Najnowsze wątki
- 2025-03-10 roaming
- 2025-03-10 wodor
- 2025-03-10 Ostrów Wielkopolski => NodeJS Developer <=
- 2025-03-10 Białystok => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-03-10 Częstochowa => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-10 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, Produkc
- 2025-03-10 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-03-10 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-10 Chiny-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-10 Szczecin => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-10 Warszawa => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-03-10 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-03-10 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-03-10 Warszawa => Presales Engineer IT <=
- 2025-03-10 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS