  • 651. Data: 2010-05-22 10:45:24
    Temat: Re: Rezultat wyprzedzania na skrzyzowaniu
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > ale ja mowie ogolnie.
    > Rozumiem, ze wyrok w sprawie sadowej jest dosc silna podstawa, ale nawet
    > nie daje pewnosci, skoro jeden sad *czasami* orzeka wine A a drugi B.

    wyrok sadu I i II instancji jest gowno warty.

    Widziales kiedys pelnomocnika w sadzie grodzkim ? Ja nie.

    A jak juz skladasz kasacje do Sadu Najwyzszego to juz musisz go miec. Wtedy
    nie ma miejsca na Twoje niedouczenie.

    Icek

  • 652. Data: 2010-05-22 10:46:17
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > BTW, znaczne przekroczenie prędkości może być potraktowane jako czyn
    > poważniejszy -- jako np. sprowadzenie powszechnego zagrożenia w ruchu
    > drogowym. Bywały już takie stwierdzenia właśnie w przypadku złapania
    > gościa przy 120/40.

    taaaa. I tak byl karany z KW a nie KK

    Icek

  • 653. Data: 2010-05-22 10:47:05
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Sad Najwyzszy wcale nie jest tego pewny :-)

    sprawy nawet na oko podobne roznia sie masa szczegolow. I to one w tych
    przypadkach zadecydowaly, ze sa rozne wyroki

    Icek

  • 654. Data: 2010-05-22 10:48:26
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Przez Audi. Punto nie mogło wymusić bo miało.

    taaaaa, a lyzka na to niemozliwe.

    Daj spokoj. Mialo po spelnieniu kilku warunkow. W tej konkretnej sytuacji
    zabraklo popatrzenia w lusterko i niewjechania pod maske audi

    Icek

  • 655. Data: 2010-05-22 10:53:08
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Cóż, ale skąd założenie o "zdrowych zmysłach"?
    >
    > Bo czy ktoś przy zdrowych zmysłach zapiernicza ~120 przy ograniczeniu do
    > 40 na wąskiej wiejskiej drodze, w terenie zabudowanym, itd?

    tak, zdarza sie. I sa to ludzie raczej przy zdrowych zmyslach.

    Wroclaw - wjazd od bielan. 30km/h jeszcze niedawno. Predkosci na poziomie
    90-120
    wroclaw -Legnicka, 50km/h, 3 pasy, tramwaj i barierki po bokach. Predkosci
    ponad 90-120
    warszawka - polowa miasta co ma wiecej jak jeden pas w jedna strone,
    ograniczenie 50km/h, predkosci ? 90-110 ?

    polowa kierowcow to wariaci ?

    Icek

  • 656. Data: 2010-05-22 11:06:54
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]
    > warszawka - polowa miasta co ma wiecej jak jeden pas w jedna strone,
    > ograniczenie 50km/h, predkosci ? 90-110 ?

    A tam połowa.
    Wszyscy z wyjątkiem kapeluszy, którzy boją się jeździć.

  • 657. Data: 2010-05-22 11:25:36
    Od: yos <k...@g...com>

    On 22 Maj, 10:48, "Icek" <i...@d...pl> wrote:
    > W tej konkretnej sytuacji
    > zabraklo popatrzenia w lusterko i niewjechania pod maske audi

    Na kolizje i wypadki zazwyczaj składa się suma kilku błędów, wykroczeń
    i nałożenia się na siebie innych niekorzystnych warunków. Tak też było
    tutaj. Ale od strony prawnej wina jest bezsporna. Nie ma tu co pisać o
    pierwszeństwie przejazdu, bo żeby można użyć takiego terminu, to musi
    wystąpić ujęte w PoRD, zgodne z przepisami przecięcie kierunków jazdy.
    PoRD nie przewiduje wyprzedzania na skrzyżowaniach tego typu, więc nie
    reguluje pierwszeństwa przejazdu w tym wypadku.

    Odnośnie do patrzenia w lusterko to możemy założyć, że kobieta w Punto
    popatrzyła w lusterko, włączyła kierunkowskaz, zobaczyła pojazd
    zbliżający się z tyłu. Zjechała wtedy do środka jezdni licząc, że
    pojazd wyminie ją prawidłowo z prawej strony, a ona będzie mogła sobie
    bezpiecznie skręcić. Ponieważ pasy ruchu są nieoznaczone, nie ma się
    co licytować o centymetry - czy zjechała za bardzo w lewo czy do
    geometrycznej osi jezdni. To nie ma znaczenia. Mogła nawet nie
    zaczynać skręcać, a tylko przygotowywała się do manewru w ramach
    swojego nieoznaczonego pasa ruchu. I wtedy dostała strzał w bok.
    Zresztą widać po zdjęciach, że to właściwie była tylko lekka obcierka
    pod niewielkim kątem (ale przy dużej różnicy prędkości).

    Generalnie - nie ma bezpośrednich dowodów na to, że kierująca Puntem
    popełniła jakieś wykroczenie. Nawet jeśli miało to miejsce, to -
    biorąc pod uwagę przepisowe zachowanie się innych uczestników ruchu
    drogowego - nie doprowadziłoby to to tragedii.

    Nie możemy natomiast przypuścić, że kierujący Audi nie popełnił
    wykroczenia. Popełnił co najmniej dwa.

    I nie widzę najmniejszej potrzeby udowadniania na siłę, że Audi miało
    jakiekolwiek prawa podczas tego zdarzenia. Po co? Prawo o Ruchu
    Drogowym jest jasne jak słońce i szukanie drugiego dna w prostych
    przepisach kończy się takimi tragediami.

    --
    yos

  • 658. Data: 2010-05-22 11:34:29
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "yos" <k...@g...com> napisał w wiadomości news:

    >Odnośnie do patrzenia w lusterko to możemy założyć, że kobieta w Punto
    >popatrzyła w lusterko, włączyła kierunkowskaz, zobaczyła pojazd
    >zbliżający się z tyłu.

    Nie.
    Możemy założyć, że NIE popatrzyła w lusterko i zaczęła skręcać.
    W rezultacie zajechała drogę Audi.
    Zgadzam się, że najpewniej jeszcze nie zdążyła skręcić, że to była tylko
    obcierka.
    I to świadczy tym bardziej na jej NIEKORZYŚĆ, bo gdy wykonywała manewr Audi
    było kilkadziesiąt metrów od niej, nie sposób go było nie zauważyć w
    lusterku - gdyby się ktoś nim zainteresował.

    Ergo - zdecydowanie przyczyniła się do wypadku w jakiejś części, czyli
    współwina.

  • 659. Data: 2010-05-22 12:00:27
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail i...@d...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > widac, ze nie masz pojecia o czym piszesz. Przyjecie mandatu to
    > przyznanie sie do winy. Sama chec wystawienia mandatu przez polucje to
    > juz oznaka, ze polucja uznaje Cie za winnego

    to jest demagogia.
    Wiadomo ze nie chodzi o wine ogoleni, tylko o wine spowodowania wypadku.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nic tak nie obnaża ludzkiego charakteru, jak obrażanie się

  • 660. Data: 2010-05-22 14:51:47
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    > Jak ktoś nie zakłada, ze na prostej drodze wśród pól ktoś może jechać 100
    > km/h to jest pozbawiony krzty rozsądku.

    Na której jest ograniczenie 40 km/h i skrzyżowanie? Poza tym jesteś pewien
    że tam była "prosta droga wśród pól"? Kilka zdjęć chyba przeoczyłeś.

    > Tu jest mowa o prostej drodze i dużym aucie, którego nie sposób nie
    > zauważyć jeśli się chociaż spojrzy. Nie sprowadzaj rzeczy do absurdu
    > nonsensownymi porównaniami.

    Oczywiście że można zauważyć duże auto. Motocyklistę też. W jakiejś
    odległości. I na bazie oceny tej odległości dokonujesz decyzji - masz
    miejsce żeby wykonać manewr skrętu.

    Zrozumcie jedną rzecz - NIE MOŻNA uznawać winy kierowniczki Punto w tej
    sytuacji, a także w żadnej innej, gdy pojazd wykonujący manewr skrętu na
    skrzyżowaniu jest wyprzedzany i dochodzi do kolizji. A to dlatego, że
    pierwszeństwo wykonania manewru leży tutaj po stronie osoby skręcającej, a
    nie po stronie osoby wyprzedzającej!
    Żeby kierowniczka Punto była w jakimś stopniu winna sytuacji - najpierw
    trzeba udowodnić jej brak sygnalizowania zamiaru skrętu na skrzyżowaniu.
    Jeżeli stwierdzi, że dojeżdżając do skrzyżowania miała cały czas włączony
    kierunkowskaz - i nie uda się tego podważyć - to wina leży W CAŁOŚCI po
    stronie kierowcy Audi.

    Jurand.