  • 541. Data: 2010-05-20 16:05:46
    Temat: Re: Rezultat wyprzedzania na skrzyzowaniu
    Od: to <t...@a...xyz>

    Plumpi wrote:

    > Ależ co Ty pierd.... ?
    > Przecież ona się zatrzymała, aby ustapić kierowcy Audi pierwszeńśtwa, a
    > on w nią wjechał z premedytacją, bo wiedział, że ma pierwszeństwo. Tak
    > więc ona nie jest winna - sam tak przecie twierdziłeś, ze jak ktoś stoi
    > na skrzyżowaniu to nie wolno w niego wjeżdżać nawet jak się ma
    > pierwszeństwo :D

    Co Ty bierzesz?

    --
    "Nie ma obowiązku oceniania prędkości i nie jest taka ocena przedmiotem
    egzaminu na PJ." Jan Kowalski, msg-id: hste47$m8v$...@n...net.icm.edu.pl

  • 542. Data: 2010-05-20 16:13:02
    Od: to <t...@a...xyz>

    Plumpi wrote:

    > Mnie samemu się kiedyś zdarzyło
    > zagadać tak, że nie zauwazyłem w porę zatrzymującego się przede mną
    > samochodu

    Dlaczego mnie to nie dziwi? Typowy kapelusz.

  • 543. Data: 2010-05-20 16:16:37
    Od: to <t...@a...xyz>

    Plumpi wrote:

    > To raczej są Twoje durne teorie, bo coś takiego jak "zasada
    > ograniczonego zaufania" nie istnieje. To jest wymysł, który powstał za
    > czasów komuny, który pokutuje do dnia dzisiejszego w durnych łepetynach
    > niektórych kierowców wypisących te bzdury na pms.

    Pitu, pitu.

    > Gdzie jest to ograniczenie zaufania ? Tu: "... chyba że okoliczności
    > wskazują na możliwość odmiennego ich zachowania".

    A jakich Ty okoliczności jeszcze potrzebujesz jak widzisz ze ktoś
    zapieprza 3x ograniczenie?

  • 544. Data: 2010-05-20 16:29:31
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > Czytasz, czytasz i nadal nie rozumiesz. Ja twierdzę, ze
    > najprawdopodobniej winne są obie strony. Gość zapieprzał, a kobieta nie
    > patrzyła gdzie jedzie.

    Na jakiej podstawie twierdzisz, ze ona nie patrzyła ?
    Może patrzyła, ale źle oceniła prędkość Audi oraz całą sytuację, a kiedy się
    zorientowała, że będzie ją wyprzedzał mogła się zatrzymać lub odbić unikając
    uderzenia w jej drzwi, w tym przypadku śmiertelne dla niej ?
    Tego nie wiemy i się nie dowiemy. Nie ma co dywagować.

    W rzeczywistości w prawie istniej coś takiego jak orzeczenie o współwinie
    lub nawet orzeczenie o winie strony przeciwnej, która nawet mogła mieć
    pierwszeństwo.
    Sam kiedyś się o coś takiego otarłem i opisywałem to tu na grupie kilka
    razy.
    Chodziło o to, że wujeżdzałem z drogi podporządkowanej na drogę główną, któa
    wiaodła z parkingu zarośniętego krzewami i drzewami, ponad którymi oślepiało
    mnie ostre słońce na tyle, że nie byłem w stanie patrzeć i się upewnić czy
    coś stamtąd nie wyjeżdża. Wyjeżzałem bardzo wolno w nadziei, ze jeżeli nawet
    ktoś stamtąd będzie wyjeżdżał to zauważy mój manewr i uniknie zderzenia.
    Niestety kierowca pomimo tego, ze widział mój manewr nie chciał się
    zatrzymać i później pytany przed policją się przyznał wprost, ze mnie
    widział i że mógł uniknąć zderzenia, ale uważał, ze ja go muszę widzieć, a
    poza tym to on tutaj miał pierwszeństwo i na siłę się wcisnął na
    skrzyżowanie omijając mnię lewym, przeciwnym pasem ruchu. Ponieważ nie
    chciałem robic zamieszania i polubownie i szybko załatwić sprawę, bo mi się
    spieszyło do pracy to spisałem oświadczenie o mojej winie, które podpisało
    kilku jego pasażerów. Ale gość jeszcze nie chciał dać za wygrane i na siłę
    ściągnął policję. Policjanci jak usłyszeli, ze tu już wszystko jest
    załatwione i oni są niepotrzebni to go wyśmiali i zapytali po co on ich
    wzywał. Kiedy nas przesłuchali i gość się przyznał, że widział mnie jak
    wyjeżdżam, zapytali się go czy był w stanie uniknąć kolizji. Odpowiedział,
    ze tak, ale że on tu przecież miał pierwszeńśtwo, a ja powinienem był
    widzieć, że on jedzie. Wtedy policjanci zaproponowali mi sami, abym sprawę
    skierował do sądu, ponieważ oni uważaja, że tamten kierowca jest
    współwinnym, gdyż nie ograniczył zaufania widząc, że wyjeżdżam nie widząc go
    oraz że nie zaniechał wykonywania manewru w celu uniknięcia kolizji. Nie
    chało mi się latać po sądach, poza tym spieszyłem się do pracy i na własną
    prośbę przyjąłem całą winę na siebie. Policjant z wielkimi wyrzutami wypisał
    mi mandat w oszałamiającej kwocie 50zł tłumacząc się, że wobec tego musi mi
    wypisać jeżeli nie chcę sprawy skierować do sądu, bo jest intwerwncja
    policji, a jest to najniższy z możliwych mandatów i chętnie by nic nie
    pisał, ale taki ma obowiązek :)

    Tak więc jak widzisz jest coś takiego w prawie tyle, że musi zaistnieć
    pewien warunek - kierowca musi być pewien, że osoba jedzie nieprawidłowo, że
    swoim brakiem zaniechania doprowadzi do wypadku oraz że będąc świadomym
    następstw braku zaniechania, nie powstrzymał się od dalszego wykonywania
    manewru.

    Niestety tu nie wiemy czy w ogóle i kiedy kobieta zauważyła pędzące Audi.
    Nie wiemy też jaka była jej reakcja - czy kontynuowała manewr czy też
    powstrzymała się.
    Ani nie wiemy czy robiła to z pełną świadomością zagrożenia.

  • 545. Data: 2010-05-20 18:16:35
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-05-20 15:50, to pisze:

    > To są "Twoje" fakty, w rzeczywistości zapewne wyprzedzali kobietę na
    > skrzyżowaniu, a ta nagle skręciła im tuż przed maską.

    Przykro mi - to nie są "moje" fakty, tylko fakty. To co Ty
    przedstawiasz to są domniemania.
    (...)
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > Tak, bo nie rozmawiamy tu o trupach tylko o przyczynach wypadku. Jego
    > skutki są w tym momencie mało ważne.

    Skutki są mało ważne? Cóż, nawet przyjmując że to prawda, to nadal
    mijasz się z prawdą - reszta w podkreśleniu.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 546. Data: 2010-05-20 18:49:19
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail p...@o...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Tye, że w tym konkretnym przypadku kierowniczka Fiata nie popełniła
    > żadnego, chyba, ze udowodnisz, iż nie zasygnalizowała checi wykonania
    > manewru.

    ok (ja po prostu zdecydowanie uwazam, ze jednym z elementów powodujacych
    wypadek było wlasnie zle sygnalizowanie)

    > Co n ajwyżej mogła by dostać mandat za złamanie Art.22 Pkt.5
    > , ale nie za spowodowanie wypadku.

    a to dlaczego?
    Z jednej strony zła złamanie przepisu to złamanie przepisu, z drugiej
    strony zlamanie przepisu to powód wypadku.
    Dlaczego do jednego kierowcy jedno kryterium a do drugiego drrugie?

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 547. Data: 2010-05-20 18:49:21
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail i...@d...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > 80km/h to nie jest duza predkosc szczegolnie na drodze na ktorej jest
    > dozwolone 90km/h

    a co ja powiedziałem?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Krowa w sklepie: 'Poproszę mączkę kostną. 20 kilo, jak szaleć, to szaleć!'

  • 548. Data: 2010-05-20 18:49:22
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    następuje:

    > A co powiesz na przypadek sprzed godziny, który mi się przytrafił.
    > Gość postanowił sobie przed skrzyżowaniem cofnać, ale nie zauważył, że
    > ja stoję za nim. Jak zobaczyłem zapalające się w jego samochodzie
    > światła wsteczne, odruchowo wrzuciłem wsteczny i zdążyłem jeszcze się
    > spojrzec we wsteczne lusterko. Tylko dzięki temu udało mi się w porę
    > odskoczyć do tyłu prawie 2m, bo w przeciwnym razie zatrzymał by się na
    > zderzaku mojego samochodu ? Aż kierowcy stojący obok zaczęli trąbić i
    > poakzywać na niego, że on jest jakiś "dziwny" :)

    ogólnie - głupek.
    Ale nie rozumiem, co to ma wspolnego z moja wypowiedzia.
    Bo akurat cofajacych, nie widzacych widzialłem w zyciu wielu.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Oziębłość stosunków między ludźmi powstaje wskutek tarć

  • 549. Data: 2010-05-20 18:49:23
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail k...@g...com napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > To taki, któremu się wydaje że dopóki jest w stanie się utrzymać na
    > swoim pasie ruchu to jeździ bezpiecznie.

    aha, no to pewnie procent ich wyprzedzac niebezpiecznych do ich wyprzedzan
    ogolnie jest duzy ale takich kierowców nie znowu az tak wielu.

    > Mogłoby zapobiec. Bo kierowca audi miałby czas na zauważenie
    > skrzyżowania, miałby czas na zauważenie włączonego kierunkowskazu
    > i na koniec miałby czas i miejsce na ominięcie skręcającego Punto.

    Mogłoby, miałby...
    Duzo tego.
    Ale widze ze z jednym sie zgadzasz - kierowczyni fiata dała kierowcy audi
    mało czasu na zauwazenie kierunkowskazu...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    którzy nie mają już nic do stracenia. " Janis Joplin

  • 551. Data: 2010-05-20 18:49:25
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail k...@g...com napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > Może za mało się rozglądasz dookoła.

    cóz, trudno dyskutowac z takim argumentem.
    To nie ja tu pisałem, ze mało jezdze.

    > Popatrz na stronę http://www.prawko-kwartnik.info/hamowanie.html Tam
    > akurat w przykładach użyli innych wartości, ale wnioski są adekwatne.

    Chyba jednak bedziesz musiał przytoczyc najwazniejsze arguementy i liczby w
    kontekscie tego o czym wspominałes czyli rosnacej bardziej i mniej
    koncentracji, bo ja tam tego nie widze.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nic tak nie obnaża ludzkiego charakteru, jak obrażanie się