  • Data: 2010-05-20 11:54:58
    Temat: Re: Rezultat wyprzedzania na skrzyzowaniu
    Od: "Jurand" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości news:ht2vp5$v8v$1@news.onet.pl...

    > Czyli jednak musisz się nad sobą zastanowić.

    Dziękuję doktorze. Ile się należy za tą terapię?

    > To nie jest przedmiotem wątku co ja robię.

    Skoro bronisz zaciekle pewnego stanowska - to widocznie coś jest na rzeczy.

    > Pisz o tym co się mogło dziać w danym miejscu, a nie wycieraj sobie mną
    > gęby, jeśli chcesz dyskutować.

    Już pisałem, doszliśmy do pewnego porozumienia, po czym znowu zacząłeś swoje
    antykapelusznicze tyrady, nie mające nic wspólnego z tym, co się tam stało -
    co więcej, powodujące pewne specyficzne i stronnicze postrzeganie tej
    sytuacji.

    > A jeśli nie chcesz to się po prostu zamknij,.

    Można napisać inaczej - jeśli nie chcesz, to nie kontynuujmy dyskusji. W
    języku polskim jest dużo synonimów wyrażenia "zamknij się".

    > Owszem.
    > Ale teraz policz jak daleko znajdowało się Audi od Punto w momencie skrętu
    > (nawet zakładając jakieś absurdalne prędkości rzędu 150 km/h) i czy jest
    > duża szansa, że można go było nie zauważyć w lusterku, albo nie zauważyć w
    > jakim tempie się zbliża, gdyby się w nie spojrzało.
    > Dla mnie nie ma, albo inaczej - jest minimalna.

    Żeby to policzyć, trzeba najpierw policzyć czas, niezbędny do wykonania
    manewru skrętu na skrzyżowaniu - od momentu zdecydowania się na manewr
    (dohamowanie, kierunkowskaz, itp.) do momentu faktycznego rozpoczęcia
    skręcania. Ile to trwa sekund? 1, 2, 5, 10? W którym momencie sprawdzasz,
    czy masz możliwość wykonania skrętu?

    > To co robisz to nie jest dyskusja.
    > Dyskusję zaczyna się od słów "moim zdaniem" a nie "ty jesteś".

    No jak na razie to częściej Ty używasz stwierdzeń typu "jesteś głupi", niż
    "moim zdaniem" ;)

    > W 100% zgoda.
    > Tak samo.
    > A nie mniej/bardziej czy wręcz wcale jak usiłujesz przekonywać.

    W pewnych sytuacjach przekroczenie prędkości będzie jedyną przyczyną
    nieuniknionego wypadku. I wtedy nie będzie miało znaczenia, czy ktoś
    spojrzał w lusterko przed zmianą pasa, czy też nie - po prostu dla typowego
    użytkownika drogi wydarzenia będą z gatunku niespodziewanych i
    nieprzewidywalnych. Powiem Ci jak ja to widzę - przekroczenie prędkości w
    mieście typu 70/50 jest to często spotykane zjawisko i większość kierowców
    daje sobie na to poprawkę. Jeśli ktoś wtedy wjeżdża mi "przed maskę" to
    jestem niezbyt szczęśliwy. Ale jadąc 120-140/50 nie mogę do takiej osoby
    mieć żadnych zastrzeżeń - ot facet spodziewał się kolejnego normalnego
    użytkownika drogi i zmusił mnie do ostrego hamowania - ale to jest MOJA
    sprawa, że rozwinąłem taką prędkość i wobec tego musiałem tak gwałtownie
    reagować.

    Jurand.