-
Data: 2010-05-20 13:49:18
Temat: Re: Rezultat wyprzedzania na skrzyzowaniu
Od: to <t...@a...xyz> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Jurand wrote:
> A gdy widzisz samochód mający włączony kierunkowskaz na skrzyżowaniu, to
> zakładasz, że chce skręcać, czy jechać prosto?
Zakładam, że będzie skręcał, dlatego nie przypuszczam, żeby ta kobieta
sygnalizowała skręt poprawnie.
> Gdy widzisz zbliżający
> się samochódm, jadący uliczką osiedlową z programi, to zakładasz, że
> będzie jechał ok. 20-40 km/h czy 100 km/h?
W ogóle nic nie zakładam bo widzę mniej więcej ile jedzie.
> A jak jest mgła i widoczność
> 10 m, to zakładasz, że za Tobą nagle pojawi się pacjent zasuwający 150
> km/h, czy raczej nie?
Tak była mgła i widoczność do 10 m?
> Pewne założenia kierowca czyni na bazie własnych doświadczeń, inne - na
> bazie przepisów. Dla Ciebie być może ocena prędkości zbliżającego się
> samochodu to jest kwestia rzucenia na niego okiem - dla mnie np. już nie
> - muszę przez pewną chwilę na niego popatrzeć i zawsze mogę się pomylić
> z tą oceną o dobre 30 km/h (w zależności od warunków).
Ale nie o 100 km/h. I nie wierze, że dla Ciebie ocenienie czy auto za
Tobą jedzie z taką prędkością jak Twoje czy też ze znacznie większą
stanowi problem.
> Oczekujesz od
> osoby zamierzającej skręcić w boczną drogę bezwzględnego trzymania się
> wszystkich przepisów, tłumacząc, że wtedy nie doszłoby do wypadku.
> Owszem. Tak samo, jak do wypadku by nie doszło, gdyby kierownik Audi
> trzymał się wszystkich przepisów.
Nie, oczekuję stosowania się do podstawowych zasad bezpieczeństwa czyli
ogarniania tego, co się dzieje wokół auta gdy zamierza się przeprowadzić
jakiś manewr.
>
> Powiedz teraz, że możemy mieć w 100% pewność, że kierowniczka Punto nie
> sprawdziła tuż przed manewrem, że nic lewym pasem nie jedzie, że
> kierownik Audi nie wyjechał na lewy pas w momencie, jak ona praktycznie
> już zaczynała skręcać i że Punto nie miało absolutnie włączonego
> kierunkowskazu, sygnalizującego skręt.
100% pewności nigdy nie ma, ale to jest wersja bardzo mało prawdopodobna.
> Bo tylko będąc absolutnie pewnym
> tych 3 rzeczy możesz przypisać jej jakikolwiek udział w wypadku jako
> sprawca. Bo realia niestety przemawiając mocno na niekorzyść kierowcy
> Audi - wyprzedzanie na skrzyżowaniu + duże przekroczenie prędkości.
Nie wydaje mi się. Nie przypominam sobie kiedy ostatnio widziałem, żeby
ktoś wyprzedzał po lewej auto sygnalizujące skręt w lewo, natomiast bez
przerwy widuję kierowców nie sygnalizujących poprawnie lub wręcz wcale
wykonywanych manewrów.
> I
> cała Twoja tyrada, że kapelusznicy, że głupie pizdy, że to i tamto jest
> na nic, bo osobiście w sądzie byłbym w stanie udowodnić, że w 100%
> zgodnie z przepisami wykonywała ona skręt na skrzyżowaniu, a
> _nieprzewidywalnie_ duża prędkość Audi doprowadziła do wypadku.
Po raz setny napiszę, że tam nic nie było trzeba przewidywać. To prosta
droga, wystarczy popatrzeć i naprawdę nie trzeba mieć nadludzkich
zdolności żeby ocenić czy ktoś jedzie wolno czy bardzo szybko. Jeśli ktoś
nawet tego nie potrafi to nie powinien kierować autem bo to jedna z
podstawowych, niezbędnych umiejętności.
> Co więcej - powiem Ci, że spotkałem się z takim przypadkiem, gdzie
> motocyklista, jadący sobie w terenie zabudowanym c.a. 180 km/h, dojebał
> do boku też, co ciekawe, Fiata Punto, w którym znajdowały się 2 panie.
> Gość po prostu nie dohamował i wrąbał się w bok wytaczającego się powoli
> z drogi bocznej Fiata. Wypadek skończył się bardzo mocnymi obrażeniami
> motocyklisty, którego sąd uznał (wbrew twierdzeniom Policji) w 100%
> winnego spowodowania wypadku właśnie z racji nadzwyczaj dużej prędkości,
> jaką się poruszał. Uczestnik ruchu drogowego, który włączał się do
> ruchu, mógł zakładać, że motocyklista przekroczy nieznacznie prędkość
> dopuszczalną, ale raczej nikt nie będzie zakładał, że , że taki pacjent
> pojedzie 180 km/h na jednopasmówce miejskiej.
A czy czasem argumentacja nie była taka, że włączający się do ruchu tego
motocyklisty nie mógł po prostu zauważyć? Taka sytuacja w omawianym
przypadku nie zachodzi, wystarczyło popatrzeć w lusterko.
--
"Nie ma obowiązku oceniania prędkości i nie jest taka ocena przedmiotem
egzaminu na PJ." Jan Kowalski, msg-id: hste47$m8v$...@n...net.icm.edu.pl
Następne wpisy z tego wątku
- 20.05.10 13:50 to
- 20.05.10 14:07 Artur 'futrzak' Maśląg
- 20.05.10 14:07 to
- 20.05.10 14:10 to
- 20.05.10 14:19 to
- 20.05.10 14:31 Plumpi
- 20.05.10 14:32 Plumpi
- 20.05.10 14:32 MadMan
- 20.05.10 14:36 Plumpi
- 20.05.10 14:42 Plumpi
- 20.05.10 14:46 Plumpi
- 20.05.10 14:52 Artur 'futrzak' Maśląg
- 20.05.10 14:57 to
- 20.05.10 15:00 to
- 20.05.10 15:06 Plumpi
Najnowsze wątki z tej grupy
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
Najnowsze wątki
- 2024-11-25 Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- 2024-11-26 wina Tóska
- 2024-11-26 Rewolucja/Rewelacja!
- 2024-11-25 grupa ożyła ;)
- 2024-11-24 Być jak Clint
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-25 Wrocław => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-25 Warszawa => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-11-25 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-25 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-25 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-25 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-25 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-11-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-25 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=