  • Data: 2010-05-20 13:18:30
    Temat: Re: Rezultat wyprzedzania na skrzyzowaniu
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:ht2rnq$rf0$1@node1.news.atman.pl...

    > 2m,
    > jakiś
    >
    > no ale postepujesz niezgodnie z zasadmi, ktore sam tu przedstawiasz.
    >
    > Nie miales obowiazku cofac, PoRD nie wymaga tego od ciebie. Czemu cofales
    > ?

    Nie gniewaj się, ale Twoja logika jest naprawdę zwichrowana.
    Nigdzie nie przedstawiam, ani nie lansuję metod typu: "ja mam pierwszeństwo
    i na siłę będę je egzekwował". Wręcz przeciwnie, o czym już pisałem
    wcześniej kilka razy, że życzyłbym sobie, żeby wszyscy kierowcy jeździli tak
    bezpiecznie jak ja i tak jak ja myśleli nie tylko o sobie, ale także i
    bezpieczeństwie innych uczestników ruchu drogowego oraz pieszych.
    Nigdy nie twierdziłem, że nie powinno się nie patrzeć za siebie w trakcie
    wykonywania manewru skrętu na skrzyżowaniu, wręcz przeciwnie.
    Kilka razy już dzięki takim obserwacjom uniknąłem zagrożenia, a nawet być
    może uratowałem życie pieszych na przejściu, bo widząc wariata pędzącego
    wprost na przejście potrafiłem ruszyć i wjechać na pasy z klaksonem, aby
    zagrodzić pieszym możliwość przejścia i wejścia pod rozpędzony samochód,
    który nawet nie zwolnił przed przejściem.
    Pisałem tylko o obowiązkach wynikających z PoRD oraz orzecznictwie winy.
    Pisałem, że kierowca nie ma obowiązku obserwować w lusterku czy aby nie jest
    wyprzedzanym, lecz pisałem, że w razie wypadku takiego o jakim duskutujemy
    fakt, że kierowca nie zauważył nadjeżdżającego z dużą prędkościa samochodu
    nie ma znaczenia na orzeczenie winy, bo winnym będzie ten, który doprowadził
    do wypadku na skutek niedozwolonego wyprzedzania na skrzyżowaniu.