  • 21. Data: 2009-06-14 20:31:29
    Temat: Re: Retardy atakuja - tym razem padlo na T&S
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "docxxx" <s...@g...com> napisal:

    >I tak i nie. Przeciez wynikiem i tak jest DWUWYMIAROWY obraz, ktory
    > postrzegamy wlasnie tak a nie inaczej. Tak wiec czy bedzie to zrobione
    > za pomoca obiektywu czy za pomoca programu graficznego, efekt bedzie w
    > sumie ten sam. Nie taki sam, ten sam. O definicje nie spieram sie.
    >[...]

    Problem polega na tym, ze identycznego efektu w programie graficznym nie
    osiagniesz. Jesli pochylisz os optyczna obiektywu plaszczyzna ostrosci
    przestanie byc równolegla do powierzchni matrycy. Mozesz np. sfotografowac
    sciane kilkupietrowego budynku stojac pod nim w niewielkiej odleglosci tak,
    ze cala sciana bedzie ostra. Aby uzyskac w programie graficznym taki efekt
    musialbys dysponowac nie tylko funkcja rozmywania ale i funkcja odwrotna do
    niej - a wiec funkcja uzyskiwania ostrego obrazu z nieostrych partii
    zdjecia - a tak sie niestety z pojedynczego zdjecia nie da - szczególów
    obrazu z rozmytych partii zaden program nie odzyska. Dla nieruchomych
    motywów mozna by cos takiego uzyskac jedynie wykonujac cala serie zdjec z
    róznymi ustawieniami ostrosci i pózniej je odpowiednio skladajac.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 22. Data: 2009-06-14 20:55:17
    Temat: Re: Retardy atakują - tym razem padło na T&S
    Od: luxcamera <r...@g...pl>

    Mateusz Ludwin wrote:
    > Najpierw było HDRI, teraz obiektywy tilt&shift.
    >
    > Czy debilizm zwycięży świat? :/
    >
    > Co następne? Co obstawiacie?

    Debilizm już zwyciężył na świecie :-(
    Wystarczy się uważnie rozejrzeć.

    Funkcjonujemy w świecie, w którym ludzie nie wiedzą i mądrzą się w
    Internecie, a następnie inni niewiedzący czytają te wypociny i uznają za
    prawdę objawioną, bo "jeśli czegoś nie ma w Google, to nie istnieje".

    Teraz nie liczy się wiedza techniczna, a tylko "sztuka magiczna"
    rozpowszechniana przez różnej maści "internetowych guru" ;-)

    Ra-V
    www.luxcamera.com
    www.mylightsensitivity.blogspot.com
    Nie po to Bóg dał nam inteligencję, żebyśmy mieli ułatwiać sobie życie.

  • 23. Data: 2009-06-14 20:57:29
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    Użytkownik "luxcamera" <r...@g...pl> napisał
    > Teraz nie liczy się wiedza techniczna, a tylko "sztuka magiczna"
    > rozpowszechniana przez różnej maści "internetowych guru" ;-)

    na szczescie jest jeszcze zycie poza internetem, gdzie mozna sie wykazac ;)

    --

    Sebastian

  • 24. Data: 2009-06-14 21:12:33
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > Czy debilizm zwycięży świat? :/
    >
    > Co następne? Co obstawiacie?

    A więcej niż 3Mpix w aparacie ze szkłem o średnicy 10mm w obiektywie
    10mm to co niby?
    A 3Mpix i więcej w komórce to co niby?

    zyga

  • 25. Data: 2009-06-14 22:06:28
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    mg wrote:
    > A co ? Nie sfotografujesz ?
    > Ja bym sfotografował ...

    O ile stoisz wystarczająco daleko to tak. Tyle że pisałem "z dowolnej
    odległości" :)

    > http://mgpl.deviantart.com/art/da-sie-125923941
    >
    > ;) ;) ;)

    :)

    d.

  • 26. Data: 2009-06-14 22:08:34
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Mateusz Ludwin wrote:
    > Chyba oprócz wyedytowania Wikipedii musiałbym wytruć gazem parę tysięcy
    > ludzi.

    Najpierw zacznij od wikipedii może, co?

    d.

  • 27. Data: 2009-06-14 22:16:41
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    f1969 wrote:
    > To nie dotyczy tylko wiedzy technicznej.
    > Np. hasła w Wikipedii dotyczące polityki są częsciowo "poprawiane" pod
    > tzw. polityczną poprawność. Nie będe podawał konkretnych przykładów, bo
    > to już będzie NTG, ale potem kretyni robią z tego kopiuj & wklej do
    > podręczników / publikacji / gazet ... Ech ...

    Pewnie Ci chodzi np. o WTC :) Powiedzmy sobie szczerze, że Zeitgeist nie
    jest wielkim wyznacznikiem prawdy :)

    A przed wikipedią to co było? Po prostu mniej opinii i równie wiele błędów
    w książkach. Niestety od zawsze ludzie byli omylni. Były układy,
    poprawność polityczna, czy wręcz manipulacje i perfidne kłamstwa. Świat
    taki był, jest i będzie.
    Na szczęście z Internetem to trudniejsze, bo nie opanujesz tego tworu.
    Znajdziesz zarówno onetowy komentarz jak i wypowiedź kogoś mądrego. To
    Twoja jednak wola kogo posłuchasz i dlaczego, wybór należy właśnie do
    Ciebie. Każdy się czasem myli i takie wątki na szczęście deko odkręcają.

    A głupoty się niestety szerzą. Wpisz w google formatowanie akumulatora i
    dowiesz się wielu niezwykłych rzeczy. Nie to że powinno być formowanie,
    ale oczywiście tyczyło to czegoś innego niż Li-ion :)

    d.

  • 28. Data: 2009-06-14 22:42:00
    Od: f1969 <"[odspamiacz]fotograf1969"@gazeta.pl>

  • 29. Data: 2009-06-15 08:09:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 14 Jun 2009, docxxx wrote:

> [...]
    > postrzegamy wlasnie tak a nie inaczej. Tak wiec czy bedzie to zrobione
    > za pomoca obiektywu czy za pomoca programu graficznego, efekt bedzie w

    Jeśli nie będzie taki sam (a nie może, bo program ma za mało danych,
    potrzebowałby obrazu 3D z wymiarem "z" :> a przynajmniej stereo
    plus analizatora) to nie będzie "ten sam".

    > O definicje nie spieram sie.

    zgoda.

    pzdr, Gotfryd

  • 30. Data: 2009-06-15 08:12:32
    Od: f1969 <"[odspamiacz]fotograf1969"@gazeta.pl>

    dominik pisze:

    > Pewnie Ci chodzi np. o WTC :) Powiedzmy sobie szczerze, że Zeitgeist nie
    > jest wielkim wyznacznikiem prawdy :)

    Chodzi mi o ludzi , życiorysy - Wikipedia promuje jedną określoną opcję
    polityczną. Smutne.

    --
    f1969