  • 1. Data: 2009-06-14 12:08:13
    Temat: Retardy atakują - tym razem padło na T&S
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Najpierw było HDRI, teraz obiektywy tilt&shift.

    Otóż okazuje się, że tilt-shift nie oznacza już obiektywu, tylko technikę(?)
    lub efekt w photoshopie (???) polegający na rozmyciu brzegów zdjęcia. Po
    wpisaniu tilt shift w google wszystkie wyniki na pierwszej stronie dotyczą
    tego syfu. Nawet w polskiej wikipedii można się dowiedzieć, że:

    "Tilt-shift - technika fotograficzna do której używane są obiektywy z
    możliwością przesunięcia osi optycznej, dzięki temu można zarządzać
    perspektywą na zdjęciu. Dzięki temu powstające zdjęcia krajobrazowe
    wyglądają jak makiety. Technika ukazuje głębokie detale zdjęcia. Tilt-shift
    polega na wyodrębnieniu części zdjęcia, a rozmycie pozostałej. Efekt ten
    pomaga skupić wzrok widza na obiekcie."

    Czy debilizm zwycięży świat? :/

    Co następne? Co obstawiacie?

  • 2. Data: 2009-06-14 12:21:42
    Temat: Re: Retardy atakują - tym razem padło na T&S
    Od: conik <c...@i...pl>

    Mateusz Ludwin pisze:
> [...]
    > polega na wyodrębnieniu części zdjęcia, a rozmycie pozostałej. Efekt ten

    Scheimpflug sie w grobie przewraca

  • 3. Data: 2009-06-14 12:58:38
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Mateusz Ludwin wrote:
    > Najpierw było HDRI, teraz obiektywy tilt&shift.
    (...)
    > Czy debilizm zwycięży świat? :/
    >
    > Co następne? Co obstawiacie?

    Napisz swoją jedynie słuszną encyklopedię foto... znaczy tak właściwie to
    wszystkiego. Jak ktoś coś nie będzie wiedział - wyślemy go tam :]

    d.

  • 4. Data: 2009-06-14 13:29:18
    Od: docxxx <s...@g...com>

    I tak i nie. Przeciez wynikiem i tak jest DWUWYMIAROWY obraz, ktory
    postrzegamy wlasnie tak a nie inaczej. Tak wiec czy bedzie to zrobione
    za pomoca obiektywu czy za pomoca programu graficznego, efekt bedzie w
    sumie ten sam. Nie taki sam, ten sam. O definicje nie spieram sie.
    Pewnie za jakis czas i koszulki bedziemy drukowac (juz sa techniki
    drukowania obiektow 3d), a nie jak kiedys robic na drutach.

  • 5. Data: 2009-06-14 13:36:29
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze docxxx:

> [...]
    > Pewnie za jakis czas i koszulki bedziemy drukowac (juz sa techniki
    > drukowania obiektow 3d), a nie jak kiedys robic na drutach.

    Chłopie, wiesz co oznacza tilt & shift?

  • 6. Data: 2009-06-14 13:59:09
    Od: Jerz <jerzybrzuch_malpa@gmail_kropka_._usun_smieci_.com>

    Mateusz Ludwin chwyciwszy klawiaturę napisał(a):
    > Chłopie, wiesz co oznacza tilt & shift?

    Chciałeś się pochwalić czy wypłakać? Definicja w Wikipedii Ci nie
    pasuje, to ją popraw. Google nie zwraca konkretów - to je opisz i
    wypromuj. Jak na razie z Twoich postów wynika tyle, że poznałeś wiedzę
    tajemną, nie chcesz się nią podzielić, chętnie za to pojedziesz po
    innych, że tej wiedzy /teorii/ nie posiadają.

    Jerzy

  • 7. Data: 2009-06-14 13:59:33
    Od: docxxx <s...@g...com>

    Tak, wiem. A jak nazwiesz zdjecie wykonane taka technika?

  • 8. Data: 2009-06-14 14:31:15
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze docxxx:

    > Tak, wiem.

    Najwyraźniej nie.

    > A jak nazwiesz zdjecie wykonane taka technika?

    Jaką znowu techniką? Wiesz co w fotografii oznacza tilt - shift?

  • 9. Data: 2009-06-14 14:36:02
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze docxxx:

    > Tak, wiem. A jak nazwiesz zdjecie wykonane taka technika?

    Proszę, tu masz zdjęcia wykonane "technika tilt - shift":

    http://www.kenrockwell.com/nikon/images1/24mm-pc/shi
    fts/D3R_5532-shift.jpg
    http://www.kenrockwell.com/nikon/images1/24mm-pc/til
    ts/D3R_5249-tilt.jpg

    Możesz mi wytłumaczyć jak one się mają do tego crapu który zaczęło niedawno
    wypluwać google?

  • 10. Data: 2009-06-14 15:43:12
    Temat: Re: Retardy atakuja - tym razem padlo na T&S
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    docxxx wrote:
    > I tak i nie. Przeciez wynikiem i tak jest DWUWYMIAROWY obraz, ktory
    > postrzegamy wlasnie tak a nie inaczej.

    Wynikiem czego?:) T&S to obiektyw dajacy dostep do roznych ciekawych
    technik. Tych technik nie da sie w pelni zastapic oprogramowaniem. Na PC
    perspektywe mozesz prostowac tylko w pewnym ograniczonym zakresie, zas
    tilt... popatrz na efekt pracy tiltshiftmaker - niby efekt podobny, ale
    nie da sie uniknac pewnych oczywistych bledow (bo komputer nie wie, ze
    zdjecie przedstawia obiekty lezace na roznych planach, w roznej odleglosci
    i rozmywa tylko konkretny, wybrany obszar, nie biorac pod uwage ww.).

    Tak czy inaczej chyba trzeba sie pogodzic, ze mianem T&S niebawem
    okreslane beda pewne specyficzne efekty - i to takze wowczas, gdy nie beda
    one mialy nic wspolnego z obiektywem T&S.

    k,