  • 1. Data: 2009-06-14 12:28:23
    Temat: Kompakt Canon, a SDHC
    Od: "Karol J." <q...@p...ONIET.pl>

    Przed wakacjami 1GB wydaje się być małym magazynem, więc postanowiłem
    zakupić coś w granicach 4GB lub więcej.
    Stanąłem przed półką sklepową, a tam niespodzianka. Powyżej 2GB dostępne są
    tylko karty SDHC.

    Czy poczciwy Canon A620 obsłuży taki standard ? Ewentualnie jak duża karta
    zadziała w takim aparacie ?

  • 2. Data: 2009-06-14 14:23:19
    Temat: Re: Kompakt Canon, a SDHC
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Karol J. pisze:
> [...]
    > tylko karty SDHC.
    >
    > Czy poczciwy Canon A620 obsłuży taki standard ? Ewentualnie jak duża karta

    Do 2 GB na 99,99%. Powyżej 2 GB będą tylko karty SDHC, bo HC jest od
    High Capacity. Sprawdź w instrukcji aparatu, FAQ producenta lub na FAQ
    Canon-Board.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 3. Data: 2009-06-14 15:24:48
    Od: "085" <z...@g...pl>

    Użytkownik ""Paweł W."" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Do 2 GB na 99,99%. Powyżej 2 GB będą tylko karty SDHC, bo HC jest od High
    > Capacity. Sprawdź w instrukcji aparatu, FAQ producenta lub na FAQ

    niekoniecznie, istnieja jakies niemarkowe karty SD (nie HC) 4 GB

    p, zul

  • 4. Data: 2009-06-14 15:36:06
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <h134s5$sru$1@atlantis.news.neostrada.pl>,
    085 nabazgrał:

    > niekoniecznie, istnieja jakies niemarkowe karty SD (nie HC) 4 GB

    Bo niemarkowemu producentowi żal było tuszu na literki HC...

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )

  • 5. Data: 2009-06-14 15:37:26
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    085 pisze:
    > Użytkownik ""Paweł W."" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > niekoniecznie, istnieja jakies niemarkowe karty SD (nie HC) 4 GB
    >
    > p, zul

    GoodRAM takie robi, nie nazwałbym ich niemarkowymi...

  • 6. Data: 2009-06-14 15:59:45
    Od: "085" <z...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej Libiszewski" <a...@g...USUNTO.pl> napisał w
    wiadomości news:4a351932$1@news.home.net.pl...

    > GoodRAM takie robi, nie nazwałbym ich niemarkowymi...

    aha, OK - nie jestem na biezaco - po prostu jakis czas temu, chyba nawet tu
    na grupie byla dyskusja o tym, czy istnieja 4 GB SD nie HC - ktos
    podlinkowal wowczas jakiegos Pingfonga ;)

    p, zul

  • 7. Data: 2009-06-14 19:16:07
    Od: "QkamCoSieDzieje" <q...@H...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej Libiszewski" <a...@g...USUNTO.pl> napisał w
    wiadomości news:4a351932$1@news.home.net.pl...

    > GoodRAM takie robi, nie nazwałbym ich niemarkowymi...

    GoodRam nie robi wlasnych kart, a jedynie sprzedaje karty innych producentow
    pod wlasna marka - takie male sprostowanie ;)
    O ile mi wiadomo tylko Transcend robi kardy SD 4GB. Ale tych bym nie
    polecal, bo niektore urzadzenia maja problemy z obsluga wlasnie takich kart.
    Jak juz musi byc karta 4GB to jedynie SDHC.

    W tym miejscu wypada wspomniec, ze standard SD oparty jest na systemie
    plikow FAT16, a SDHC na FAT32. Jednym z "mankamentow" systemu FAT16 jest to,
    ze wielkosc obslugiwanej pamieci ograniczona jest do ok 2,1GB. Transcend w
    jakis sposob ominal to ograniczenie i stad wlasnie karty SD o wielkosci 4GB,
    ale jak wspomnialem czasem przytrafiaja sie problemy z obsluga przez
    niektore aparaty czy nawet czytniki kart.

    Qkam

  • 8. Data: 2009-06-15 06:41:12
    Od: "timmy" <t...@g...pl>

    Użytkownik "Karol J." <q...@p...ONIET.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > są tylko karty SDHC.
    >
    > Czy poczciwy Canon A620 obsłuży taki standard ? Ewentualnie jak duża karta

    poczciwy A610 nie obsłuży, więc szczerze wątpię, że 620 to zrobi...

    Timmy

  • 9. Data: 2009-06-15 12:42:36
    Od: Kell a <k...@n...com>

    "QkamCoSieDzieje" <q...@H...onet.pl> napisał(a):

    >GoodRam nie robi wlasnych kart, a jedynie sprzedaje karty innych producentow
    >pod wlasna marka - takie male sprostowanie ;)
    >O ile mi wiadomo tylko Transcend robi kardy SD 4GB.

    Mam Platinium 4GB SD.
    4GB SD sa poza standardem, stad moga wystapic problemy z ich osbluga.

  • 10. Data: 2009-06-15 12:48:34
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Mon, 15 Jun 2009 14:42:36 +0200, Kell a napisał(a):

    > Mam Platinium 4GB SD.
    > 4GB SD sa poza standardem, stad moga wystapic problemy z ich osbluga.

    Ja mam Transcenda (do nawigacji). Co ciekawe to czytnik w laptopie FS
    AmiloPro V8210 czytał kartę. Po zaaplikowaniu SP3 do XP przestał, pod
    Linuksem czyta dalej.

    --
    Kojer