eGospodarka.plGrupypl.comp.pecetRemont starszego peceta: czy wystarczy wymienić video na GTX660? › Re: Remont starszego peceta: czy wystarczy wymienić video na GTX660?
  • Data: 2014-03-12 00:08:26
    Temat: Re: Remont starszego peceta: czy wystarczy wymienić video na GTX660?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    "maX" <a...@i...pl> wrote in message
    news:lfnt57$16u$1@news.task.gda.pl...

    > Dużo. Raz że sama ga mocno przyspieszy na 4 rdzeniach, a dwa że odpadnie
    > problem większego użycia procesora przez sterownik Geforce (ten problem z
    > kartami nVidii jest tylko przy procesorach 2-rdzeniowych).

    rozumiem.

    > Nie za taką cenę. Za 400 zł to jest nowy i3 na najnowszym rdzeniu Haswell.

    A za jaką? :-)
    Co mi z tego że i3 tyle kosztuje skoro do i3 potrzebuję nową płytę i nowe
    pamięci...

    > No i wymiana na Q9550 i GF660 juz niemal napewno wymagałaby wymiany
    > zasilacza.

    Niekoniecznie. Zasilacz to Silverstone Strider, ST60F, 600W ciągłej mocy.

    > Monitor też mógłbyś wymienić (choćby na jakiś 17-18"). W grach multiplayer
    > ważna jest jak najszybsza reakcja, liczy się niemal "każda milisekunda". A
    > taki stary LCD 15" ma tzw. input lag (opóźnienie matrycy) duży, a i
    > smużenie też niemałe.

    Pomyślimy o tym osobno...

    > Co do zasilacza to przy 260X nie trzeba go wymieniać. Skoro wytrzymał 9800
    > GT to wytrzyma i 260X. Co do złączek 6-pin to można dać przejściówkę ze
    > zwykłego molexa na 6-pin.

    > 260X (290X z tego wykresu wyżej jest tylko dla zobrazowania o ile Mantle
    > zwiększa wydajność na słabych CPU). Ta karta kosztuje, w zależności od
    > wersji (ilość pamięci, rodzaj chłodzenia), od 400 do 550 zł:
    > http://www.arest.pl/produkt/Karty-graficzne/5,4,,260
    ,0,0,0,,/43209/PCIex-GIGABYTE-R7-260X-1024-MB-DDR5-1
    28-bit-DVI-HDMI-DPORT-GV-R726XOC-1GD/
    > http://www.arest.pl/produkt/Karty-graficzne/5,4,,260
    ,0,0,0,,/41855/PCIex-GIGABYTE-R7-260X-2048-MB-DDR5-1
    28-bit-DVI-HDMI-DPORT-GV-R726XWF2-2GD/
    > Tylko trzeba uważać na sklep, nie wszędzie dodają gry do 260X.
    >
    > Alternatywnie możesz zrobić odwrotnie. 9800 GT to już nienajnowsza karta,
    > ale do tak niskiej rozdzielczości jak 1024x768 powinna starczyć. W grach
    > multiplayer (jak Battlefieldy) ważny jest przede wszystkim szybki CPU.
    > Więc możesz zostawić tego 9800, a wymienić sam CPU.

    Tylko twierdzisz, że Q9550 za 400zł to za drogo.. gdzie go kupię taniej?