eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyReklama i czas reakcjiRe: Reklama i czas reakcji
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!peer03.iad.highwind
    s-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media.com!nx02.iad01.new
    shosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl
    !unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "cef" <c...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <52846bf6$0$2142$65785112@news.neostrada.pl>
    <pomnh23py7ia.47rjlegjmgxp$.dlg@40tude.net>
    <s...@t...dom.local> <l68kon$jb3$1@speranza.aioe.org>
    <1781ur02wx4hb$.gxm29tfckcgw$.dlg@40tude.net>
    <vmfjyx0ja281.1pnkk5uvcex7j$.dlg@40tude.net>
    <l6a2e0$t7t$1@mx1.internetia.pl>
    <528891fe$0$2284$65785112@news.neostrada.pl>
    <l6a5op$ta7$1@node2.news.atman.pl>
    <5288a73a$0$2288$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Reklama i czas reakcji
    Date: Sun, 17 Nov 2013 16:19:06 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
    Lines: 38
    Message-ID: <5288de6d$0$2147$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.30.185.62
    X-Trace: 1384701549 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2147 83.30.185.62:6999
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 3051
    X-Received-Body-CRC: 1625121639
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2511113
    [ ukryj nagłówki ]

    sqlwiel" <"nick wrote:

    >>> Nie wierzę w tę "ponad sekundę". Obstawiam czas rzędu 0.3s od
    >>> zauważenia pieszego wychodzącego nagle na jezdnię (powiedzmy zza
    >>> drzewa lub pojazdu) do rozpoczęcia hamowania (śladu na asfalcie) u
    >>> trzeźwego, przeciętnie doświadczonego kierowcy.

    > No dobra, znalazłem miarodajne wyniki:
    >
    > http://www.ein.org.pl/pl-2012-04-05
    > (na dole jest pdf do ściągnięcia)
    > Tam - rysunek 6. Czas reakcji psychomotorycznej, to ok. 0.42s (przy
    > sporej prędkości i małej odległości do ew. kolizji), a bywało i 0.35s.
    > Czyli wychodzi na moje. Idę sobie postawić piwo za prawidłowe
    > szacunki i wyczucie. Dzisiaj nigdzie nie jadę :)

    Weź pod uwagę, że w tych testach tez uczestniczą ludzie, którzy
    wiedzą na czym test polega. I średni czas jest jak widzisz 0,4 sek.
    I to jest przypadek gdy czekasz na zdarzenie. Dodaj sobie te wszystkie
    czasy, o których
    pisze Tomek: na zauważenie, zinterpretowanie, podjęcie decyzji i dopiero
    reakcję.
    Przede wszytskim na zinterpretowanie i decyzję. Pomijasz to, bo niektórych
    w testach najczęściej tego nie ma,
    tylko trzeba coś nacisnąć. W testach tych psychomotorycznych dla kierowców
    jest test typu, że jak się wyświetli w ciemności krzyżyk, to trzeba nacisnąć
    przycisk czerwony,
    a jak trójkącik, to zielony itd. Jak zobaczyłem jakie miałem (wcale
    nieodbiegające od średniej)
    czasy w tym teście, to też się zdziwiłem, bo normalnie naciskasz srednio po
    0,3 sek.
    Ale jak dołożysz czas na myślenie/interpretację i decyzję, to jest znacznie
    gorzej.
    Oczywiście jak się zbliżasz do przejścia i starasz się zachować ostrożność,
    to minimalizujesz te czasy, ale w przypadku zdarzenia niespodziewanego, to
    jest sekunda
    gwarantowana (dochodzi czas na zauważenie)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: