eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaRegulacja jasności podświetlenia ekranu w nowych telefonachRe: Regulacja jasności podświetlenia ekranu w nowych telefonach
    From: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Regulacja jasności podświetlenia ekranu w nowych telefonach
    Date: Wed, 17 Dec 2014 13:22:39 +0100
    <m6rcib$3uk$1@node1.news.atman.pl>
    <1s529jks6apc3.r3rn41h6w6v4$.dlg@40tude.net>
    <m6rm6o$e42$1@node1.news.atman.pl>

    > To, że "oko reaguje na średnią wartość natężenia światła" to się z tym
    > zgadzam.
    > Natomiast chcesz powiedzieć, że przy źrenicy tylko "nieco" zwężonej
    > ("kilka procent"), na siatkówkę wpadnie światło w takiej samej ilości jak
    > przy bardziej zwężonej, tzn. przy ciągłym świetle LED-ów?
    Nie. Odpowiadając poprzednio, pomyliłem się i powiedziałem że źrenica
    się zwęży. Oczywiście, rozszerzy się, bo do oka wpada tylko 20%
    pierwotnej ilości światła.

    > Bo to określenie potoczne.
    Mnie oczy się nijak nie męczą choć mam 70 lat. Ponieważ nie znam tego z
    autopsji ani nie używa się tego w opisach fizjologii widzenia więc ja go
    nie rozumiem. Musisz odwołać się do powszechnie stosowanej terminologii
    albo precyzyjniej opisać swoje odczucia/wrażenia.

    --
    Jacek