eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaRegulacja jasności podświetlenia ekranu w nowych telefonach › Re: Regulacja jasności podświetlenia ekranu w nowych telefonach
  • Data: 2014-12-17 15:38:10
    Temat: Re: Regulacja jasności podświetlenia ekranu w nowych telefonach
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:54917028$0$2658$65785112@news.neostrada.pl...

    >Z powodu kluczowania podświetlenia, a jeśli nie będzie ono
    >wystarczająco
    >większe od 200Hz, to także dostrzegam migotanie. Robiłem testy z 300
    >Hz,
    >to jeszcze coś tam dostrzegałem na powierzchniach o jednolitym
    >kolorze,
    >najbardziej na szarym.

    Oslepianie czy migotanie ?

    Przejedz sie do sklepu z projektorami i obejrzyj pare modeli,
    najlepiej roznych firm.
    Czesc z nich miga a czesc nie. Czesci ludzi to miganie przeszkadza,
    czesci nie.
    Ale bedziesz wiedzial czy widzisz, czy sobie wmowiles :-)

    >Pewnie masz rację. Coś jednak wpływa na to, że odczuwam oślepienie,
    >ale tylko przy ustawieniu (pozornie) mniejszej jasności.

    Otoczenie jasne, ciemne ?
    To moze nie miec zwiazku z miganiem.

    >Widzę, że kolega też nie słyszał o poświacie, która występuje
    >w luminoforze kineskopu lub gazie w świetlówkach, bo w LED-ach
    >jest na tyle mała, że ma to znaczenie dla oka, niestety na
    >niekorzyść.

    Slyszal slyszal, ale w telewizji nie moze byc zbyt duza, bo by za
    bardzo obraz smuzyl.
    No i miga dosc istotnie - tzn dla urzadzenia pomiarowego, bo dla ludzi
    ... powiedzmy tak - dla wiekszosci niezauwazalnie.

    >50Hz na monitorze? Chyba masz na myśli nie kluczowanie LED-ów
    >podświetlenia, a odświeżanie treści obrazu w LCD. To zupełnie co
    >innego.

    Stary CRT.
    LCD praktycznie nie migaja, odkad maja matryce TFT.

    > Ale nie o dostrzeganie migotania chodzi w tym temacie, lecz o
    > oślepianie
    >spowodowane kluczowaniem podświetlenia. Nawet jak kluczowanie będzie
    >2 kHz (nie ma szans, żeby dostrzec migotanie), to i tak powoduje to
    >oślepienie.

    Jestes chyba jedyny, ktory na to narzeka.

    >Osobiście sprawdzałem to na kilku częstotliwościach od 200 Hz do 4kHz
    >przy tym samym współczynniku wypełnienia. Wrażenie wzrokowe takie
    >samo.

    Slepy test moze ? Pare diod LED, z roznymi czestotliwosciami,
    zobaczysz czy dobrze rozpoznajesz ...

    >Nie krytykowalem za migotanie, a zastosowanie kluczowania LED-ów
    >podświetlenia
    >powodującego wrażenie oślepienia. Oto fragment mojego pierwszego
    >postu:

    Technicznie to tam nie ma podswietlenia led, tam kazdy piksel jest
    LED.
    No ale miga tak samo i efekty moga byc podobne.

    Hm, nie znam Androida na tyle ... da sie tam zrobic jakis
    synchroniczny program, zeby polowa ekranu swiecila stale na pol
    gwizdka, a polowa migalaco druga ramke ?
    No ale w tych nowoczesnych zabawkach moze byc korekcja gamma
    wbudowana.

    >A co?

    Trzeba by jakies badania zrobic, z Toba w roli glownej ...

    J.