eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaRegulacja jasności podświetlenia ekranu w nowych telefonach › Re: Regulacja jasności podświetlenia ekranu w nowych telefonach
  • Data: 2014-12-19 20:58:36
    Temat: Re: Regulacja jasności podświetlenia ekranu w nowych telefonach
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Grzegorz Kurczyk" napisał w wiadomości
    W dniu 16.12.2014 o 22:47, J.F. pisze:

    >Oczywiście miałem na myśli samochody, w których nie ma "matówki"
    >tylko zupełnie gładką, przeźroczystą osłonę.

    Tych diod jest tam sporo, przepisy chyba nakladaja minimalna
    powierzchnie, odleglosc zawsze mozesz nieco zwiekszyc :-)

    >Ale na żarówkę 40..60W idzie patrzeć i daje ona przyzwoite
    >oświetlenie

    Rzeklbym ze sie nie idzie. Stad matowe zarowki i klosze wszelakie.

    >pomieszczenia, a LEDówka o mocy kliku watów dość kiepsko oświetla mi
    >łazienkę, a na pojedyncze diody nie idzie patrzeć. To oczywiście moje
    >subiektywne odczucie.

    Nie tylko twoje, nawet bateryjna latarka, zaden tam wypas, pewnie
    ponizej 0.5W, oslepia z bliska tak, ze oczy bola.
    Reflektor moze swoje dokladac, ale te z diodami 5mm, gdzie reflektor
    jest glownie dekoracyjny, tez oslepiaja.
    No ale to diody o waskiej wiazce - tylne lampy maja tez chyba rozklad
    przestrzenny strumienia zadany.

    >Kupiłem niedawno bardzo fajne LEDówki Polluxa o mocy 3W w obudowie
    >żywcem przypominającej zwykłą żarówkę z matową bańką. Dwie takie
    >LEDówki doskonale oświetlają mi łazienkę i można na nie spokojnie
    >patrzeć nie ryzykując wypalenia siatkówki ;-)

    Ja sobie chwale 6W Ledare z IKEI, ma to cos 400lm, mleczy klosz,
    swiatla daje jak ~40W zarowka ... ale faktycznie jaskrawosc tego
    klosza dosc spora, na granicy oslepiania.
    No ale na sufit nie musze sie patrzec.
    Tylko ze ... wlokno 40W zarowki jest znacznie mniejsze, to i
    oslepianie/jaskrawosc wieksza.

    Ale ... taka zarowka do lazienki to za malo.
    Choc w sumie - inni moga tolerowac ciemniejsze lazienki.

    J.