eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaRegulacja jasności podświetlenia ekranu w nowych telefonachRe: Regulacja jasności podświetlenia ekranu w nowych telefonach
  • Data: 2014-12-15 18:39:59
    Temat: Re: Regulacja jasności podświetlenia ekranu w nowych telefonach
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
    > światłem (PWM) działa to chyba inaczej na nasz wzrok, bo robiłem testy z matrycą
    laptopa,
    > i okazało się, że przy ustawieniu różnych częstotliwości kluczowania LED-ów, tzn.
    > 200Hz, 400Hz, 1kHz, 2kHz i 4 kHz, ale przy tym samym współczynniku wypełnienia
    > (a więc różne czasy trwania pobudzenia), nie było różnicy w postrzeganiu jasności.
    > Może przy znacznie większej częstotliwości dałoby się wejść tak krótki przedział
    czasu
    > załączenia LED-ów, przy którym nie dostrzegałoby się żadnego światła. Niestety

    No bo operowałeś częstotliwością a nie współczynnikiem wypełnienia.
    Generuj pojedynczy impuls, skracając go stopniowo. Jak przestaniesz go
    dostrzegać, zwiększ moc impulsu dopóki nie zaczniesz dostrzegać itd.
    Otrzymasz krzywą czułości oka (mocy impulsu) w funkcji minimalnej
    długości impulsu.
    Ale, to tak nawiasem mówiąc. W praktyce, "impulsowość" tego co oferują
    wszelkie podświetlane wyświetlacze nie przekracza wytrzymałości ludzkich
    oczu podczas pojedynczego impulsu i jest raczej daleko od tego.
    --
    Jacek