    From: "Anerys" <s...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Realne korzyści z 3.3v i niższych
    Date: Sat, 9 Feb 2013 12:35:33 +0100

    Użytkownik "Mario" <m...@...pl> napisał w wiadomości
    news:kf592a$n84$1@mx1.internetia.pl...

    > Jeśli kosztuje 8 zł to dlaczego mają go nie dawać?

    Jest to mnożenie bytów ponad potrzebę. Do szczoteczki do zębów i suszarki
    typu "włącz/wyłącz" też dasz ARM, bo modny? Kiedy wystarczy zwykły
    jednostykowy wyłacznik, ktry zrobi dokładnie to samo? A przy okazji nie
    padnie od byle elektrostatyki, bo pani np. zanim użyje suszarki, zdejmie
    sweterek z tworzywa (niekoniecznie) sztucznego i przeskoczy iskra? Ja tak
    załatwiłem radio samochodowe Traper, iskra przeskoczyła na obudowę (nie na
    elektronikę) i radio natychmiast zamilkło, bo padł tranzystor polowy w
    mieszaczu AM (a może to był wzmacniacz w.cz.? Nie pamiętam już, lat minęło
    ok. 20). Na obudowę, czyli masę. Jedna mała iskierka. Jedyny w układzie
    tranzystor polowy (chyyyba 2sk41) Zagrało, gdy na durnia podałem w.cz.
    prosto w mieszacz, ale łapało wszystko z okolicy i słuchać się nie dało, no,
    było to upierdliwe.

    OK, jeśli się to robi dla własnej satysfakcji, dla zabawy, dla frajdy. Ale
    wyższe idee zostawmy może organizacjom dobroczynnym, etc...? My po prostu
    róbmy swoje tanio, dorze, możliwie najprościej i solidnie, by na lata było?
    :)