  • Data: 2013-02-09 12:52:40
    Temat: Re: Realne korzyści z 3.3v i niższych
    Od: Mario <m...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-02-09 12:35, Anerys pisze:

    > Użytkownik "Mario" <m...@...pl> napisał w wiadomości

    > Jest to mnożenie bytów ponad potrzebę. Do szczoteczki do zębów i
    > suszarki typu "włącz/wyłącz" też dasz ARM, bo modny? Kiedy wystarczy
    > zwykły jednostykowy wyłacznik, ktry zrobi dokładnie to samo? A przy
    > okazji nie padnie od byle elektrostatyki, bo pani np. zanim użyje
    > suszarki, zdejmie sweterek z tworzywa (niekoniecznie) sztucznego i
    > przeskoczy iskra? Ja tak załatwiłem radio samochodowe Traper, iskra
    > przeskoczyła na obudowę (nie na elektronikę) i radio natychmiast
> [...]

    Nie mówię o zastosowaniu arma zamiast mechanicznego przełącznika, ale
    arma zamiast 8 bitowca, czy układu opartego na bramkach i
    przerzutnikach. W pierwszym przypadku właśnie zastosowanie 8 bitowca
    jest mnożeniem bytów nad potrzebę. Oddzielne środowisko do
    programowania, osobny programator, czas spędzony na naukę. W przypadku
    zastąpienia zwykłej cyfrówki prockiem, korzyścią jest większa
    elastyczność. W razie potrzeby łatwiej zrobić aby po wciśnięciu
    przycisku diodki dwa razy mrugnęły a potem zaświeciły się ciągle,
    zamiast zwykłego zapalenia się.

    --
    pozdrawiam
    MD