eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaOpodatkowanie fotografĂłw – czarne chmury nad rynkiem sprzedaĹźy zdjęćRe: Re: Opodatkowanie fotografów - czarne chmury nad rynkiem sprzedaży zdjęć
  • Data: 2009-10-02 22:51:50
    Temat: Re: Re: Opodatkowanie fotografów - czarne chmury nad rynkiem sprzedaży zdjęć
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 1 Oct 2009, Jakub Jewuła wrote:

    > Na moje oko nie powinno to zostac zakwalifikowane jako
    > prowadzenie DG, a tylko czyste czerpanie z praw autorskich...
    >
    > Gotfryd? :)

    Zgoda. Ajt objaśnił :)
    Pic w tym, że trzeba ustalić czy pytanie o podatek było jedynym,
    które miał na myśli pytający, bo jak już ktoś napisał w gałęzi za
    ajtem - w niektórych przypadkach ZUS nalezy się od umów osobistych,
    i należą (do nich) "działalności artystyczne" :D
    Do tego dochodzi zawikłanie z kilkoma (7 czy 8) różnych definicji
    DG w różnych ustawach: na pewno zaliczenie przychodów do "DG"
    w podatku dochodowym implikuje ZUS, ale niekoniecznie jest
    tożsame z "prowadzeniem DG" w rozumieniu przepisów o DG :]
    Zawikłali skutecznie, a przypadek jak ktoś chce rozważać,
    to sprzedaż czegoś co zostało ujęte w ewidencji środków trwałych
    i zostało w mniej na moment "zamykania DG".
    Taka sprzedaż liczy się do "przychodów z DG"... (mimo "nieprowadzenia
    DG w rozumieniu przepisów o DG").

    pzdr, Gotfryd