-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!goblin3!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.ne
ws.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for
-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Fri, 30 Oct 2015 23:30:34 +0100
From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
Subject: Re: Re: A jednak ... jest obowiązany zmniejszyć prędkość.
In-Reply-To: <5617bd0a$0$27509$65785112@news.neostrada.pl>
Message-ID: <Pine.WNT.4.64.1510302245500.2352@quad>
References: <mv86ht$1kj$2@node2.news.atman.pl>
<5617b8e0$0$8375$65785112@news.neostrada.pl>
<mv8dio$4m4$1@node1.news.atman.pl>
<5617bd0a$0$27509$65785112@news.neostrada.pl>
X-X-Sender: moj@quad
MIME-Version: 1.0
Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8BIT
User-Agent: Hamster/2.1.0.11
Lines: 83
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.15.167.123
X-Trace: 1446245957 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 643 83.15.167.123:64141
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2571351
[ ukryj nagłówki ]"Brązową łopatkę" przyznaję sobie sam (srebrną przyznałem już
na innej grupie, a złota przysługuje za wyciąganie postów
starszych niż dekada), więc proszę nie bić że dopiero teraz
czytam:
On Fri, 9 Oct 2015, HubertO wrote:
[...]
>>> Obecnie obowiązuje
>>> Rozp. o znakach i sygnałach drogowych.
>>> par. 47, pkt 4:
>>> Przed przejściem kierowca jest obowiązany zmniejszyć prędkość,
>>> aby nie narazić na niebezpieczeństwo WCHODZĄCYCH, lub wjeżdżających.
Dla ścisłości, ten przepis jest tylko wypełnieniem regulacji
ustawowej. Rozporządzenie nie może nakładać obowiązków :)
obowiązek jest w Konwencji Wiedeńskiej.
> Dzięki temu przepisowi kierowca nie może tłumaczyć się, że nie dał
> rady wyhamować. Nie zmniejszył prędkości, to i nie wyhamował.
Właściwy problem leży w innym rozporządzeniu - w "cenniku mandatów".
W nieadekwantości karania za ten sam czyn będący wykroczeniem
a przypadkiem kiedy (wykroczenie) stanie się przyczyną przestępstwa.
W tym co było pierwotnym tematem wątku (mam na myśli pole
"subject"), czyli myleniu *czyich* obowiązków z *własnym*
prawem.
Domniemywaniem pierwszeństwa.
Jak się rozejrzysz, to znajdziesz jakieś nagrania z przypadków,
kiedy pieszy dostaje mandat "za wtargiwanie". Taki z liveleak
(bodaj) kiedyś wygenerował wątek z flejmem.
Ale nagrania kiedy kierowca dostaje mandat z przytoczonego
przez Ciebie przepisu nie widziałem - ba, w tym "wątkowym",
kierowca (który musiał i wykonał unik ze skrętem na sąsiedni
pas) nawet na pouczenie się nie załapał, choć NIE zwolnił
przed przejściem i NIE mógłby się zatrzymać.
Tylko piesza.
I to jest powodem przekonania, że jak "pojadę tak żebym nie
mógł się zatrzymać to nie muszę się zatrzymać".
A kończy się w momencie jak dojdzie do wypadku - bo przecież
sporu przed międzynarodowym trybunałem sąd nie będzie
prowokował, nawet jak pieszy to "szarak", Polska przegrywa
dość procesów z innych przyczyn.
Problem w tym, że kierowca wtedy czuje się niesłusznie
ukarany. NIESPRAWIEDLIWIE. Bo... bo pieszy "nie miał
pierwszeństwa", Fakt tak pisał, i w telewizji gadali
że przepadło (mimo, że przepis o którym gadali
o pierwszeństwie NIE WSPOMINA).
Wyjaśnię różnicę co do poczucia: wypadki zdarzają się
relatywnie rzadko, ale akcje po których "stronom" robi
się gorąco znacznie częściej.
Jednak w większości z nich co najmniej któraś ze stron
MA świadomosć, że "@%#%%@, zawaliłem".
I ma świadomośc tego m.in. dlatego, że "za to można
dostać mandat".
Człowiek omylnym bywa i tyle, zdarza sie.
Do tego jest leniwy :P, nie lubi się uczyć, i czytanie
cennika mandatów jest główną wytyczną ściągi z przepisów
o ruchu drogowym.
Nawet o tym, że jak wyprzedzi na PUSTYM przejściu dla
pieszych to dostanie max punktów na ogół wie.
A tu, tej świadomości NIE MA.
Kierowca jest PRZEKONANY, że NIE JEST WINNY.
Po wyroku - również.
Przecież "to pieszy dostałby mandat" (jakby nie było wypadku) :P
I teraz mamy odwrotność "akcji" - budowanie przekonania,
jakoby pieszy miał USTĄPIĆ pierwszeństwa (choć takiego
czegoś nie było, za PRL również, i nie ma, nawet wystąpienie
z UE tego nie zmieni, trzebaby wypowiedzieć KW unieważniając
polskie PJ za granicami :>)
Jeszcze dla porządku - powyższe nie odnosi się do przypadku
pieszych stojących przy przejściu (nie wchodzących), bo to
jest równie trudne jak pierwszeństwo pojazdów; ciekawe ilu
kierowców ma świadomość iż pierwszeństwo nie daje (przykładowo)
"prawa do przyspieszania".
pzdr, Gotfryd
Następne wpisy z tego wątku
- 31.10.15 00:02 Zenek Kapelinder
- 31.10.15 06:37 Shrek
- 01.11.15 07:35 HubertO
- 01.11.15 07:34 HubertO
- 01.11.15 07:57 Shrek
- 01.11.15 08:03 Czesław Wiśniak
- 01.11.15 08:08 Shrek
- 01.11.15 08:10 Shrek
- 01.11.15 22:55 HubertO
- 02.11.15 06:53 Shrek
- 02.11.15 10:27 HubertO
- 02.11.15 14:52 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
Najnowsze wątki
- 2024-12-14 światła znów wlączyli
- 2024-12-14 nie lekceważ termostatu
- 2024-12-14 numer 112
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A