eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyA jednak piesi nie będą mogli bezkarnie włazić pod kołaRe: Re: A jednak ... jest obowiązany zmniejszyć prędkość.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin3!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.ne
    ws.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for
    -mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Fri, 30 Oct 2015 23:30:34 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Re: A jednak ... jest obowiązany zmniejszyć prędkość.
    In-Reply-To: <5617bd0a$0$27509$65785112@news.neostrada.pl>
    Message-ID: <Pine.WNT.4.64.1510302245500.2352@quad>
    References: <mv86ht$1kj$2@node2.news.atman.pl>
    <5617b8e0$0$8375$65785112@news.neostrada.pl>
    <mv8dio$4m4$1@node1.news.atman.pl>
    <5617bd0a$0$27509$65785112@news.neostrada.pl>
    X-X-Sender: moj@quad
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8BIT
    User-Agent: Hamster/2.1.0.11
    Lines: 83
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.15.167.123
    X-Trace: 1446245957 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 643 83.15.167.123:64141
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2571351
    [ ukryj nagłówki ]

    "Brązową łopatkę" przyznaję sobie sam (srebrną przyznałem już
    na innej grupie, a złota przysługuje za wyciąganie postów
    starszych niż dekada), więc proszę nie bić że dopiero teraz
    czytam:

    On Fri, 9 Oct 2015, HubertO wrote:
    [...]
    >>> Obecnie obowiązuje
    >>> Rozp. o znakach i sygnałach drogowych.
    >>> par. 47, pkt 4:
    >>> Przed przejściem kierowca jest obowiązany zmniejszyć prędkość,
    >>> aby nie narazić na niebezpieczeństwo WCHODZĄCYCH, lub wjeżdżających.

    Dla ścisłości, ten przepis jest tylko wypełnieniem regulacji
    ustawowej. Rozporządzenie nie może nakładać obowiązków :)
    obowiązek jest w Konwencji Wiedeńskiej.

    > Dzięki temu przepisowi kierowca nie może tłumaczyć się, że nie dał
    > rady wyhamować. Nie zmniejszył prędkości, to i nie wyhamował.

    Właściwy problem leży w innym rozporządzeniu - w "cenniku mandatów".

    W nieadekwantości karania za ten sam czyn będący wykroczeniem
    a przypadkiem kiedy (wykroczenie) stanie się przyczyną przestępstwa.
    W tym co było pierwotnym tematem wątku (mam na myśli pole
    "subject"), czyli myleniu *czyich* obowiązków z *własnym*
    prawem.
    Domniemywaniem pierwszeństwa.
    Jak się rozejrzysz, to znajdziesz jakieś nagrania z przypadków,
    kiedy pieszy dostaje mandat "za wtargiwanie". Taki z liveleak
    (bodaj) kiedyś wygenerował wątek z flejmem.
    Ale nagrania kiedy kierowca dostaje mandat z przytoczonego
    przez Ciebie przepisu nie widziałem - ba, w tym "wątkowym",
    kierowca (który musiał i wykonał unik ze skrętem na sąsiedni
    pas) nawet na pouczenie się nie załapał, choć NIE zwolnił
    przed przejściem i NIE mógłby się zatrzymać.
    Tylko piesza.

    I to jest powodem przekonania, że jak "pojadę tak żebym nie
    mógł się zatrzymać to nie muszę się zatrzymać".
    A kończy się w momencie jak dojdzie do wypadku - bo przecież
    sporu przed międzynarodowym trybunałem sąd nie będzie
    prowokował, nawet jak pieszy to "szarak", Polska przegrywa
    dość procesów z innych przyczyn.

    Problem w tym, że kierowca wtedy czuje się niesłusznie
    ukarany. NIESPRAWIEDLIWIE. Bo... bo pieszy "nie miał
    pierwszeństwa", Fakt tak pisał, i w telewizji gadali
    że przepadło (mimo, że przepis o którym gadali
    o pierwszeństwie NIE WSPOMINA).

    Wyjaśnię różnicę co do poczucia: wypadki zdarzają się
    relatywnie rzadko, ale akcje po których "stronom" robi
    się gorąco znacznie częściej.
    Jednak w większości z nich co najmniej któraś ze stron
    MA świadomosć, że "@%#%%@, zawaliłem".
    I ma świadomośc tego m.in. dlatego, że "za to można
    dostać mandat".
    Człowiek omylnym bywa i tyle, zdarza sie.
    Do tego jest leniwy :P, nie lubi się uczyć, i czytanie
    cennika mandatów jest główną wytyczną ściągi z przepisów
    o ruchu drogowym.
    Nawet o tym, że jak wyprzedzi na PUSTYM przejściu dla
    pieszych to dostanie max punktów na ogół wie.

    A tu, tej świadomości NIE MA.
    Kierowca jest PRZEKONANY, że NIE JEST WINNY.
    Po wyroku - również.
    Przecież "to pieszy dostałby mandat" (jakby nie było wypadku) :P
    I teraz mamy odwrotność "akcji" - budowanie przekonania,
    jakoby pieszy miał USTĄPIĆ pierwszeństwa (choć takiego
    czegoś nie było, za PRL również, i nie ma, nawet wystąpienie
    z UE tego nie zmieni, trzebaby wypowiedzieć KW unieważniając
    polskie PJ za granicami :>)


    Jeszcze dla porządku - powyższe nie odnosi się do przypadku
    pieszych stojących przy przejściu (nie wchodzących), bo to
    jest równie trudne jak pierwszeństwo pojazdów; ciekawe ilu
    kierowców ma świadomość iż pierwszeństwo nie daje (przykładowo)
    "prawa do przyspieszania".

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: