    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Radio cyfrowe
    Date: Tue, 13 Jan 2009 13:51:09 +0100

    William pisze:

    > Pozwolę się nie zgodzić. W moim życiu też był moment, gdy próbowałem każdej z tych
    technologii i w sumie moje doświadczenia skończyły się na tym, że wystarcza mi w
    telefonie:

    > 1) funkcja rozmowy
    > 2) bluetooth i zestaw samochodowy
    > 3) sms
    >
    > Cała reszta okazała się w sumie mało praktyczna.

    No cóż, widocznie stanowisz zupełnie inny target. Mi jest sobie dzisiaj
    trudno wyobrazić życie ze zwykłym telefonem, przynajmniej bez
    uzupełniającego go PDA. Już wiele prac i artykułów napisałem (prawie) w
    całości na tego typu sprzęcie i nikt nie narzekał, a przynajmniej nie
    trzeba się martwić o kawałek twardej i płaskiej powierzchni do
    rozłożenia się z laptopem, można pracować stojąc w kolejce lub jadąc
    busem czy tramwajem. :)
    Jak dla mnie wszystko to jest bardzo praktyczne. Poza tym jak tu mówić o
    urządzeniu służącym do komunikacji, skoro miałoby nie dawać dostępu do
    tak podstawowego kanału wymiany informacji, jakim jest dzisiaj Internet?
    Pamiętaj też, że początkowo SMS (przez Ciebie wymieniany wśród
    podstawowych wymagań) początkowo również był rozpatrywany jako "bajer".

    Co do aparatu fotograficznego, to początkowo myślałem podobnie, ale
    wtedy jeszcze miałem telefon z 1/2 VGA, a szczęściarzem mógł być ten,
    kto miał do dyspozycji pełne 640x480. Dzisiaj standardem jest matryca
    lepsza, niż w aparatach sprzed kilku lat. Co prawda porządnej optyki nie
    uda się zastąpić ze względu na brak miejsca, ale nie powiesz mi, że taki
    telefon nie nadaje się już do pstrykania okolicznościowych fotek z
    wakacji czy imprez. Kolejne urządzenie mniej do noszenia. :)

    Jeszcze tylko nie przemawia do mnie funkcja odtwarzacza audio, jak na
    razie producenci telefonów zdają się ignorować kwestię jakości, poza tym
    dłuższe słuchanie potrafi wyssać resztki energii z baterii. Za to za
    kilka lat? Kto wie... I znów jedno urządzenie mniej do noszenia. :)
    Poczekajmy aż upowszechni się montowanie wyjścia VGA w smartfonach. ;)