  • Data: 2009-01-14 20:08:05
    Temat: Re: Radio cyfrowe
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    William pisze:

    > Do tego wybrałem netbooka i sprawdza mi się o niebo lepiej. W
    > pociągu, kolejce do lekarza czy urzedu zawsze jest gdzie usiąść.
    > Autobusem nie podróżuję

    Autobus to tylko taki przykład był. Tutaj właśnie pojawia się kwestia,
    którą poruszyłeś - musi być trochę miejsca, żeby się z tym usadowić. Nie
    zawsze mamy ten luksus. :) Dla mnie PDA z wygodną klawiaturą kciukową
    lub dobrym systemem rozpoznawania pisma (jak fenomenalne PalmOSowe
    Graffiti) jest naprawdę świetnym wyjściem, chociaż Netbooki też ostatnio
    mnie zainteresowały - podejrzewam, że niedługo sam sprawię sobie
    jakiegoś MSI Wind. ;)

    > Na wakacje i imprezy biorę aparat. Jakoś się przyzwyczaiłem

    No właśnie - znów kolejne urządzenie, które trzeba mieć przy sobie. Nowe
    smartfony, np. taka Nokia N95 zapewniają już na tyle dobrą jakość
    obrazu, że spokojnie można robić fotokopie na czytelni lub w archiwum.
    Można pstrykać okolicznościowe fotki. No i człowiek nie myśli sobie: "że
    też nie wziąłem dzisiaj aparatu..." :)

    > Kabel od słuchawek do telefonu to bylo to, co mnie zniechęciło po
    > kilku użyciach w ruchu. MP3 na szyi jest najlepszym rozwiązaniem

    Hmm... Ludzie przez całe dekady używali topornych walkmanów i discmanów
    ze słuchawkami na kablu, a teraz nagle ludzie zrobili się tak strasznie
    wygodni. ;) Mi tam kabel połączony z telefonem w kieszeni aż tak
    szczególnie nie przeszkadza. Natomiast to o czym piszesz (słuchawki
    połączone ze smyczką) poważnie mnie zniechęciły - wszystkie z jakimi
    miałem do czynienia cechowały się beznadziejną jakością dźwięku,
    zwłaszcza spłaszczonymi niskimi tonami (Basy to nie tylko: "umc umc" w
    stylu techno, ale również perkusja czy gitara basowa, bez których nie ma
    rocka. Poza tym jak brzmi sekcja dęta w muzyce jazzowej gdy utniemy pół
    pasma?). Dla mnie jedyne rozsądne słuchawki to te trochę większe, na
    pałąku, dousznych raczej nie uznaję.
    Z telefonami jest taki problem, że producenci często traktują funkcję
    odtwarzania muzyki po macoszemu, a nawet jeśli wezmą ją na poważnie, to
    oleją cała resztę (czyli pomarzyć można o smartfonie). Efekt jest taki,
    że jakość muzyki jest porównywalna lub tylko trochę lepsza od chińskich
    odtwarzaczy MP3. Jasne - słuchać się da jak najbardziej, delektować już
    nie za bardzo. :)