eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRAV4 czy ???? › Re: RAV4 czy ????
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin3!goblin2!goblin.stu.neva.ru!feeder.erje.net!us.feeder.erje.net!
    usenet.blueworldhosting.com!feeder01.blueworldhosting.com!peer01.iad.highwinds-
    media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media.com!nx02.iad01.newsh
    osting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!u
    nt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Fri, 07 Feb 2014 00:03:59 +0100
    From: uzytkownik <a...@s...pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:24.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/24.3.0
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: RAV4 czy ????
    References: <lcvq1p$sin$1@node1.news.atman.pl> <lcvqur$94u$1@pippin.nask.net.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    In-Reply-To: <X...@1...0.0.1>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 31
    Message-ID: <52f414d6$0$2220$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.22.223.62
    X-Trace: 1391727831 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2220 83.22.223.62:59854
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2687
    X-Received-Body-CRC: 3792446996
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2522910
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2014-02-06 22:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Tadeusz ...@s...onet.pl ...
    >
    >> Do każdej Toyoty części są w miarę drogie ;) a jak się coś popsuje to
    >> tym bardziej ;)
    > ROTFL

    Cóż Cię tak śmieszy? Czy to, że nie nie odróżniasz części tzw.
    eksploatacyjnych, które po prostu się zużywają w trakcie eksploatacji
    samochodu?
    Dla przykładu: klocki hamulcowe, amortyzatory, łączniki drążków, paski
    klinowe, rolki napinaczy i prowadzące itd. To są wszystko części
    eksploatacyjne, które się wymienia zanim się całkiem popsują. Takie
    części z reguły są w zbliżonych cenach różnych marek i różnych modeli
    samochodów. Tak więc koszty takiego czy innego auta nie są aż tak
    istotne, bo czy będzie taki czy inne auto to ceny są podobne.
    Ale dla przykładu zerwał się pasek rozrządu i spotkały się tłoki z
    zaworami, wskutek czego połamała się tzw. klawiatura, albo pękła
    głowica. Ta klawiatura czy głowica to nie są części, które się wymienia
    w trakcie eksploatacji samochodu, gdyż ich żywotność przewidziana jest
    na całą eksploatację samochodu. Auto ma się wcześniej zestarzeć zanim
    silnik ulegnie zużyciu czy awarii.
    Ponieważ żywotność silników jest długa, zwłaszcza w autach japońskich to
    nikomu się nie opłaca produkować części i podzespołów, które wymienia
    się bardzo sporadycznie. Natomiast części eksploatacyjne produkuje wiele
    firm, wielu prywaciarzy. i rynek zawalony jest wieloma zamiennikami,
    tańszymi czy droższymi
    I tu znów pojawiają się podobne sytuacje. Jak auto jest popularne to na
    rynku jest sporo zamienników części i podzespołów eksploatacyjnych. Jak
    auto/marka niszowe to właściciel auta jest skazany na oryginały,
    sprowadzane poprzez serwis za grubą kasę.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: