  • 21. Data: 2013-04-13 15:24:23
    Temat: Re: Pytanie o technikę wykonania zdjęcia
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-04-13 13:54, Marek Dyjor pisze:

    > i czytałem twoje wynurzenia o audiofiliźmie...
    >
    > niestety dla mnie ktoś kto sie porzyznaje publicznie do bycia audiofilem
    > ustawia sie na tej samej półce co ktoś kto wierzy w zamach w smoleńsku
    > czy w jakiegos boga/bogów.

    Taaa... i to mówi ten, kto wierzy, że reaktancja to ruch zawiązany przez
    Coulomba, który doczekał się rezonansu po podpisaniu paktu z impedancją
    :-D A Ohm stawiał temu wszystkiemu bierny opór! haha

    Z takim podejściem nie dziwię się Twojemu niezrozumieniu podstawowych
    praw z dziedziny akustyki. Szczerze mówiąc traktowałem Cię jako
    poważnego człowieka mimo umiarkowanej inklinacji ku trolowaniu. Jeśli
    jednak naśmiewasz się z osób, które ukończyły wydziały uczelni
    związanych z akustyką wnętrz, inżynierią dźwięku itp traktując ich
    wiedzę jako szarlatanerię, to wybacz... ale jest to obciachowe.

    Masz jedną paskudną cechę: na siłę próbujesz obracać kota ogonem po to
    aby z kogoś głupka robić.

    Dwa ostatnie przykłady.

    1. W tym wątku stwierdziłeś, że mój zachwyt nad czyimś dbaniem o detale
    przy renderowaniu sceny oznacza moją ciemnotę - że nigdy programu
    renderującego na oczy nie widziałem.

    2. Wmawiasz mi, że określiłem się mianem audiofila. Nigdy to nie
    nastąpiło. Nigdzie tego nie napisałem. Korzystam z wiedzy jaką na
    uczelni zdobyłem w celu zapewnienia sobie możliwie dużej wierności
    odsłuchu. Traktujesz w związku z tym mnie jak jakiegoś przygłupa.

    Jakoś nie chcę uczestniczyć w Twoim obciachowym świecie. Sorki.

    Marek

  • 22. Data: 2013-04-13 16:31:01
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marek wrote:

> [...]
    > wiedzę jako szarlatanerię, to wybacz... ale jest to obciachowe.
    >
    > Masz jedną paskudną cechę: na siłę próbujesz obracać kota ogonem po to

    zwykle nie trzeba z nikogo głupka robić... ;-)

    pa pa... cmok cmok...

  • 23. Data: 2013-04-13 17:25:49
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2013-04-13 15:24, Marek pisze:

> [...]
    >
    > 1. W tym wątku stwierdziłeś, że mój zachwyt nad czyimś dbaniem o detale
    > przy renderowaniu sceny oznacza moją ciemnotę - że nigdy programu

    Nie zrozumiałeś chyba uwagi Marka.
    W tamtym renderingu nie widać niczego niezwykłego
    i bardzo dziwne jest to, że Cię tak zachwycił
    skoro zawodowo używałeś 3DStudio. W którymś miejscu konfabulujesz.

> [...]
    > uczelni zdobyłem w celu zapewnienia sobie możliwie dużej wierności
    > odsłuchu. Traktujesz w związku z tym mnie jak jakiegoś przygłupa.

    Sam się nie określiłeś audiofilem,
    ale przedstawiasz wszystkie cechy aby tak Cię określić

    > Jakoś nie chcę uczestniczyć w Twoim obciachowym świecie. Sorki.

    A wracając do pytania o technikę wykonania zdjęcia,
    to znowu pytasz o podstawy dawno opisane w książkach i poradnikach.

    JD

  • 24. Data: 2013-04-13 23:10:35
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-04-13 17:25, JD pisze:

    > Nie zrozumiałeś chyba uwagi Marka.
    > W tamtym renderingu nie widać niczego niezwykłego
    > i bardzo dziwne jest to, że Cię tak zachwycił
    > skoro zawodowo używałeś 3DStudio. W którymś miejscu konfabulujesz.

    To nie tak. Widywałem w codziennej pracy, że graficy wcale nie tak
    rzadko stosowali najbardziej prymitywne światła przy renderowaniu scen.
    A bo czas ich ograniczał albo chcieli "tylko" zobaczyć coś tam, co potem
    zostało w scenie. Scena wygląda przekonująco gdy każdy jej detal jest
    przekonujący. Wystarczy zaniedbać jakąś pierdołę i cały projekt jest
    sztuczny nawet w oczach osób niezwiązanych z grafiką. Nawet jeśli te
    osoby nie są w stanie powiedzieć co jest nie tak, mówią, że wygląda
    sztucznie. Praktycznie zawsze chodzi o światła. Np. jeśli bias jest źle
    ustawiony to powstaje efekt, że pod postacią nie ma cienia. Postać
    "unosi się" nad podłożem. Itd itp

    Jeśli wiem, że scena jest syntetyczna, to już z nawyku analizuję w
    pierwszej kolejności rozkład cieni i rozświetleń. Nie bardzo rozumiem
    dlaczego uważasz, że konfabuluję jeśli wyraziłem swoje uznanie dla
    autora zdjęcia jakie przytaczam? (o ile to w ogóle rendering). Gość
    zadbał o ważny aspekt pracy i brawo mu za to. Tymczasem spotykam się z
    krytyką, że biję brawo. Jeśli jest dla mnie oczywiste, że 2+2=4 a jakiś
    uczeń w podstawówce dostanie za to wysoką ocenę, to też będę mu bił
    brawo, że to pojął. Czy takie moje zachowanie może być podstawą do
    naśmiewania się? Czy pochwała nawet za pierdoły nie jest naturalnym
    zachowaniem się człowieka wobec innych? Gdzie tu jest miejsce na
    konfabulacje?

    Przyznam się, że już się zabierałem, za wyrenderowanie bałwana z napisem
    Dyjor na kapeluszu ze źle skonfigurowanymi światłami aby udowodnić mu,
    że bardzo łatwo o takie błędy. Odpuściłem sobie aby nie nasiąkać i nie
    trącić niepotrzebną złośliwością.

    > Sam się nie określiłeś audiofilem,
    > ale przedstawiasz wszystkie cechy aby tak Cię określić

    Gdyby ktoś mnie o to spytał, to jestem osobą techniczną. Studiowałem
    inżynierię dźwięku na elektronice. Nie wierzę w jakieś cuda typu, że
    kabel głośnikowy odwrotnie podłączony gra lepiej (to nie żart -
    słyszałem to na własne uszy :-D ). To co zbudowałem dla siebie poparte
    jest wiedzą książkową i wyliczeniami matematycznymi. Mogę zacytować
    strony podręczników. Wszystko co robiłem, to czysta fizyka a nie magia.
    Marek natomiast wkłada w moje usta jakieś magiczne teorie i co gorsze
    obraża kolegów po fachu.

    > A wracając do pytania o technikę wykonania zdjęcia,
    > to znowu pytasz o podstawy dawno opisane w książkach i poradnikach.

    Tak zapewne w jakimś jest ale ja go nie mam. Wielokrotnie podkreślałem,
    że są to moje początki. Wydaje mi się, że fora są także a może i przede
    wszystkim dla osób niedoświadczonych. Jeśli dana osoba wie wszystko w
    temacie to nie będzie miała potrzeb zadawania pytań. Prawda?

    Jeszcze co do podręcznika: mam ich przeczytanych kilka(naście) sztuk.
    Jednakże interesuje mnie fotografia ludzi a to zdjęcie zaciekawiło mnie
    od strony technicznej więc spytałem o detale. Czy Twoim zdaniem nie
    powinienem tego robić?

    Poczytaj sobie ostatnie wątki. Praktycznie każdy z nich jest do
    wyjaśnienia poza forum. Czy w związku z tym forum należy zamknąć? Chyba
    nie tędy droga, prawda?

    Marek

  • 25. Data: 2013-04-14 00:40:57
    Od: trolling tone <a...@a...org>

    W dniu 2013-04-13 23:10, Marek pisze:
> [...]
    > strony podręczników. Wszystko co robiłem, to czysta fizyka a nie magia.
    > Marek natomiast wkłada w moje usta jakieś magiczne teorie i co gorsze

    Sorki, że podepnę się trochę OT, nigdy nie potrafiłem zrozumieć tej
    pogoni za perfekcyjną jakością dźwięku. Muzyki, która mnie kręci,
    mogę słuchać w dużym rozrzucie jakościowym, różnice słyszę, ale nie
    mają dla mnie kluczowego znaczenia. Czy coś jest ze mną nie tak?
    Na inżynierii dźwięku się nie znam, ale raczej słoń mi na ucho nie
    nadepnął, skończyłem szkołę muzyczną II stopnia, wciąż jestem dość
    aktywny muzycznie (choć nie zawodowo). Zwyczajnie nie rozumiem tych
    wszystkich "koniecznie lampowych wzmacniaczy" itp. teorii. Czy dla
    ludzi z audiofilskich kręgów słuchanie muzyki na sprzęcie z niskiej
    półki to naprawdę jakaś tortura? Jeśli tak, to wyrazy współczucia.

  • 26. Data: 2013-04-14 11:37:44
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-04-14 00:40, trolling tone pisze:

    > Sorki, że podepnę się trochę OT,

    Zapraszam :-)

> [...]
    > mogę słuchać w dużym rozrzucie jakościowym, różnice słyszę, ale nie
    > mają dla mnie kluczowego znaczenia. Czy coś jest ze mną nie tak?

    No coś Ty! :-) Każdy ma jakiegoś świra mniejszego lub większego. Ja
    zwykle miewałem większego i to w nie jednym kierunku.

    > Na inżynierii dźwięku się nie znam, ale raczej słoń mi na ucho nie
    > nadepnął, skończyłem szkołę muzyczną II stopnia, wciąż jestem dość
    > aktywny muzycznie (choć nie zawodowo).

    Miałem taki przedmiot: teoria i historia muzyki. Był on prowadzony przez
    starszego profesora. Zajęcia polegały m.in. na słuchaniu muzyki a potem
    omawianiu jej. Muzyka była odtwarzana z kiepskich jakościowo źródeł.
    Widziałem jak mocno oddziałuje ta muzyka na profesora mimo niskiej
    jakości reprodukcji. Ja natomiast dosłownie aż w kościach czułem jak
    bardzo przeszkadza mi to gdy fortepian brzmi bardziej jakby ktoś w
    garnek tłukł. Ulgą dla ucha było gdy ktoś siadł do tego fortepianu w
    audytorium zamiast odtwarzać z głośników ten sam utwór. Mimowolnie
    bardziej skupiałem się nad tym co można poprawić na sali od strony
    akustycznej aby choć trochę zbliżyć do siebie brzmienie z obu tych
    źródeł. Wtedy ja zadawałem sobie pytanie takie jak Ty to zrobiłeś: czy
    ze mną coś jest nie tak :-D

> [...]
    > ludzi z audiofilskich kręgów słuchanie muzyki na sprzęcie z niskiej
    > półki to naprawdę jakaś tortura? Jeśli tak, to wyrazy współczucia.

    Tak! Dokładnie tak jest! :-D To katastrofa wręcz cholernie komplikująca
    życie :-D

    Skoro poruszyłeś kwestię sprzętu lampowego (podobnie jak płyt
    winylowych, taśm), to ze mną tu nie pogadasz. Tu mój świr idzie w
    całkiem przeciwną stronę: cyfrowego, krystalicznego dźwięku (choć o taki
    już trudno -> marketing + loudness war zniszczyły świat muzyczny).
    Wzmacniacze lampowe brzmią inaczej bo generują charakterystyczne
    zniekształcenia. Płyty podobnie. Niektórzy nazywają to lepszym
    brzmieniem a ja porażką. Ale rozumiem to i nie krytykuję w odróżnieniu
    od przypadków gdzie ludzie słyszą poprawę jakości gdy pod odtwarzacz DVD
    podłożą podkładki lub odwrócą przewód głośnikowy. Wracając do
    zniekształceń. Zrobiliśmy na uczelni ciekawy eksperyment. Rozebraliśmy w
    studio nagraniowym jedną parę głośników odsłuchowych i rozstroiliśmy
    zwrotnicę tak żeby pojawiły się dziury w charakterystyce. Zaprosiliśmy
    grupę studentów do określenia, które z głośników brzmią lepiej.
    Zdecydowana większość wskazała na te rozregulowane twierdząc, że mają
    "charyzmę" itp :-D Wtedy znalazłem uzasadnienie istnienia wzmacniaczy
    lampowych :-)

    Na koniec chciałbym Ci wyjaśnić co ja dostrzegam w jakości brzmienia, co
    również możesz traktować jako powód złożenia mi kondolencji :-D Otóż nie
    tylko zależy mi na tym aby brzmienie było wierne: czyli jak walnie
    perkusja to mam to poczuć we flakach tak jakby muzyk siedział
    naprzeciwko mnie. Jak coś zagra subtelnie, to nie ma to ginąć w
    charczeniu kiepskiej końcówki mocy lub szumie przedwzmacniacza. Jest
    jeszcze jeden czynnik: lokalizacja źródeł pozornych. Na CD o to coraz
    trudniej ale mam sporo płyt SACD - tam jeszcze marketing nie dokonał
    masakry. Lubię słyszeć gdzie jaki muzyk "znajduje się" w scenie
    akustycznej i jak daleko ode mnie. Gdy siedzisz na sali koncertowej to
    "widzisz" słuchem tych ludzi i możesz ich palcem wskazać nawet po
    ciemku. Jeśli sprzęt tego nie oddaje to słyszysz muzykę ale nie daje to
    złudzenia bycia na sali. Przeprowadziłem eksperyment: zaprosiłem do
    testu osobę, która nie ma nic wspólnego z muzyką. Słucha jej z radia w
    biurze i nie przywiązuje do tego żadnej wagi. Poprosiłem aby zamknęła
    oczy (wzrok sprowadza na ziemię gdy zobaczysz ścianę zamiast sceny) i
    wskazała gdzie znajduje się sekcja smyczkowa w jakimś utworze. No i
    wskazała to miejsce: za kaloryferem. Ku mojemu rozbawieniu była
    przekonana, że mam głośnik w grzejniku :-D Eksperyment był tym
    ciekawszy, że fizycznie głośniki frontowe mam w 1/4 długości
    pomieszczenia a fizycznie dźwięk było słychać daleko przed tymi
    głośnikami - tak jakby nie było ściany frontowej.

    Czy moja odpowiedź jest satysfakcjonująca? :-)

    Marek

  • 27. Data: 2013-04-14 12:49:13
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Marek" <p...@s...com> wrote:

    [...]
> [...]

    Należysz do zdecydowanej większości, to nic złego... :)

    [...]

    A tu już zmieszałeś zjawisko (nad)wrażliwości na jakość odtwarzania
    z voodoo-audiofilstwem, które opiera się niemal wyłącznie na wierze i
    WIEDZY o słuchanym sprzęcie - za to dziwnie niewykrywalnej w ślepych
    testach.

    Zauważyłem, że voodoo-audiofili cechuje specjalny typ osobowości -
    osoby łatwo popadające w skrajności, niechętne na wiedzę i zrozumienie
    problemu, za to łatwo ulegające praktykom magicznym, sekciarskim.
    Psycholodzy mogliby to lepiej sprofilować, ale rzecz nie ulega
    wątpliwości - istnieje typ osobowości podatny na voodoo audiofilstwo
    niewykrywalne w ślepych testach.

> [...]
    > współczucia.
    >

    > Tak! Dokładnie tak jest! :-D To katastrofa wręcz cholernie

    Cóż, witam - widzę, że tu możemy sobie podać ręce! Jest dokładnie
    tak jak piszesz... :))

> [...]
    > całkiem przeciwną stronę: cyfrowego, krystalicznego dźwięku (choć o
    > taki już trudno -> marketing + loudness war zniszczyły świat

    No dokładnie tak! :))

    > Wzmacniacze lampowe brzmią inaczej bo generują charakterystyczne
    > zniekształcenia. Płyty podobnie. Niektórzy nazywają to lepszym
    > brzmieniem a ja porażką.

    Voodoo-analogowcy mają kilka prostych "liczmanów" do wierzenia w
    swojego bożka. Główne to jitter i kwantyzacja sygnału.

    Jittera całkowicie załatwia buforowanie. A ponoć "analogowy tor
    sygnału" nigdy nie poddany kwantyzacji (aż do ostatecznego wybrzmienia)
    to kolejny błąd w myśleniu (efekt radykalizacji). Kwantyzacja oczywiście
    zubaża sygnał, jednak prawidłowo przeprowadzona na samym początku
    procesu pozwala na idealnie cyfrowe przetwarzanie (bit-perfect) na
    każdym etapie aż do samego końca łańcucha. Co tu zresztą gadać - dziś
    już nawet w studiu ścieżki nagrywane są cyfrowo. Tym samym "analogowość"
    staje się czystym zaklęciem.

    A sygnał analogowy? Ulega zniekształceniom i przycięciom pasma na
    każdym kroku. Co gorsza, degraduje się wraz z każdym odtworzeniem! Upływ
    czasu też robi swoje... Więc już lepiej mieć cyfrową perfekcję,
    tym bardziej, że trudno już dziś o dobre źródło muzyki w postaci
    analogowej - jeżeli chcemy słuchać tego, czego chcemy, a dopiero potem
    zapewnić sobie jak najlepszą jakość odsłuchu, to trudno obejść
    kwantyzację płyt CD, a nawet dobrze zrobionej kompresji stratnej.

> [...]
    > rozregulowane twierdząc, że mają "charyzmę" itp :-D Wtedy znalazłem
    > uzasadnienie istnienia wzmacniaczy lampowych :-)

    Prawda jest taka, że niemal wszyscy w pierwszym podejściu łapiemy
    się na prymitywne bajery (stąd taka popularność kompresji dynamiki itp.
    fatalnego masteringu). Dopiero dłuższe wsłuchiwanie (dla jeszcze
    niewytrenowanego ucha) pozwala dojść do przekonania, że to były tylko
    tanie sztuczki...

    A to zupełnie tak samo, jak ze zdjęciami! Też przecież nierzadko
    łapiemy się na krzykliwe bajery! (duży kontrast, mocna saturacja, mocne
    ostrzenie, chwyty techniczne...) Dopiero długotrwałe patrzenie "otwiera
    nam oczy" - obraz przegrywający na starcie okazuje się mocniejszy,
    lepiej, łagodniej "wchodzący" (i kolejne porównanie: jak stare wino... :))

    "Początkowo wydaje mi się, że poszczególne fotografie nie różnią się
    zbytnio między sobą. Ale po trzech dniach oglądania okazuje się, że
    znaczna część straciła cały urok, a dwa lub trzy działają na moją
    wyobraźnię coraz mocniej. Tak już jakoś jest. Jak to działa? Na pewno
    nie dzięki pospiesznemu przeglądaniu w biegu. Wybór dokonuje się sam
    dzięki długim dniom, a zdarza się, że i tygodniom uważnego patrzenia w
    skupieniu. W tym wypadku nie da się zaoszczędzić czasu."

    http://www.fotopolis.pl/drukuj.php?n=5382&fotograf-n
    iedzielny-tablica-prawdy

> [...]
    > 1/4 długości pomieszczenia a fizycznie dźwięk było słychać daleko
    > przed tymi głośnikami - tak jakby nie było ściany frontowej.

    A przy okazji - mógłbym zadać aktualne dla mnie pytanie?

    Szukam nausznych słuchawek do peceta - właśnie maksymalnie
    analitycznych i do stosunkowo cichego słuchania. Obecne mają impedancję
    32 omy i słucham ich systemowo ściszonych do połowy. No i zastanawiam
    się, czy nie szukać pośród słuchawek w granicy 60 omów (jak np. Koss
    UR40), tylko mam wątpliwości, czy starczy energii z PC-ta na pełne
    wybrzmienie...

    Przy okazji ciekawostka: szukałem dobrej muzy do sprawdzenia
    przyszłych słuchawek - oprócz sprawdzenia zakresu w sopranach i basach
    bardzo zależy mi też na "rozdzielczości" dźwięku. Ze swoich zasobów
    znalazłem do tego celu "Die Another Day" Madonny, ale po dość męczących
    poszukiwaniach znalazłem chyba nawet lepszą propozycję "The Perfect
    Drug" Nine Inch Nails (w wersji zremiksowanej by Nine Inch Nails).
    Niezły hardkor dla sprzętu... :))

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 28. Data: 2013-04-14 13:51:30
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    trolling tone wrote:

> [...]
    > ludzi z audiofilskich kręgów słuchanie muzyki na sprzęcie z niskiej
    > półki to naprawdę jakaś tortura? Jeśli tak, to wyrazy współczucia.

    problemem jest to że audiofile nie słuchają muzyki, oni słuchają sprzętu.

    moze trzeba stworzyć pojęcie fotofila.

  • 29. Data: 2013-04-14 14:03:04
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-04-14 12:49, Mariusz [mr.] pisze:

> [...]
    > z voodoo-audiofilstwem, które opiera się niemal wyłącznie na wierze i
    > WIEDZY o słuchanym sprzęcie - za to dziwnie niewykrywalnej w ślepych

    Bałagan dyskusji się tworzy. Jeśli komentujesz słowa "trolling tone", to
    podepnij się pod niego. Bo tak nawet nie wiem czy oczekujesz komentarza
    ode mnie w Twoim dialogu ze wspomnianym kolegą?

    > Voodoo-analogowcy mają kilka prostych "liczmanów" do wierzenia w
    > swojego bożka. Główne to jitter i kwantyzacja sygnału.

    Oj tak... wiele o tym dyskusji było. Jeśli ktoś preferuje wiarę w to co
    słyszy, to nie ma sensu wychylać się w takich sytuacjach z wiedzą bo
    można zostać ukamienowanym :-)

    > Jittera całkowicie załatwia buforowanie.

    Ryzykujesz ukamienowaniem :-D

    > (...) Co tu zresztą gadać - dziś
    > już nawet w studiu ścieżki nagrywane są cyfrowo. Tym samym "analogowość"
    > staje się czystym zaklęciem.

    Tego nie zdążyłem dopisać. Wszystko jest obecnie cyfrowe więc stosowanie
    w torze analogów jest ni przypiął ni wypiął. Można tylko coś zepsuć ale
    nigdy poprawić takim wtrąceniem.

    > Prawda jest taka, że niemal wszyscy w pierwszym podejściu łapiemy
    > się na prymitywne bajery (stąd taka popularność kompresji dynamiki itp.
    > fatalnego masteringu).

    Dałeś się złapać na kompresję dynamiki? Jakoś nie wierzę :-D Może
    wskutek długotrwałego braku odniesienia. Jak dla mnie to jeden wielki
    hałas. Zauważyłem, że występuje efekt swego rodzaju przyzwyczajenia do
    dyskomfortu i zaprzestanie dostrzegania go przy braku odniesienia. Ja
    mam "pecha" słuchać płyt SACD - jak pisałem. Czasem z ciekawości
    przełączam się na CD gdzie ta sama ścieżka dźwiękowa jest chyba zawsze w
    wersji "komercyjnej" - skompresowana. Jeden wielki łoskot to przypomina.
    Miesza się wokal z instrumentami - słuchać się nie daje. Głowa boleć
    zaczyna.

> [...]
    > nam oczy" - obraz przegrywający na starcie okazuje się mocniejszy,
    > lepiej, łagodniej "wchodzący" (i kolejne porównanie: jak stare wino... :))

    Tylko nie za stare gdyż zmienia się w żel :-D

> [...]
    > znaczna część straciła cały urok, a dwa lub trzy działają na moją
    > wyobraźnię coraz mocniej. Tak już jakoś jest. Jak to działa?

    Można by spróbować zastosować powyższą tezę przyzwyczajenia do
    dyskomfortu i preferowania go po pewnym czasie obcowania. Po
    przełączeniu się do "tradycyjnej techniki" nagle odkrywamy jej walory,
    które wcześniej maskowaliśmy sztuczkami technicznymi. Dlatego uważam, że
    jedno i drugie ma sens. Trzeba podziałać od czasu do czasu innym bodźcem
    aby docenić to co zaczęło się stawać "nudne" dla nas.

> [...]
    > dzięki długim dniom, a zdarza się, że i tygodniom uważnego patrzenia w
    > skupieniu. W tym wypadku nie da się zaoszczędzić czasu."

    Świetny artykuł. To samo można przenieść do audio w moim przypadku. Taką
    tablicą prawdy jest właściwa ekspozycja dźwięku. To z kolei zapewnią
    wyłącznie środki techniczne. Wiele osób uważa inaczej. Nie razi ich
    słuchanie na "bele czym". Tak już jest.

> [...]
    > się, czy nie szukać pośród słuchawek w granicy 60 omów (jak np. Koss
    > UR40), tylko mam wątpliwości, czy starczy energii z PC-ta na pełne

    Niestety nie pomogę Ci :-( Słuchawki są poza zakresem mojego
    zainteresowania. Praktycznie nie robi się nagrań na słuchawki - choć
    efekty są zaje... Miałem okazję posłuchać takich nagrań w ramach zajęć
    uczelnianych. Też jako ciekawostkę przytoczę banalne nagranie. Ktoś
    dzwonił pękiem kluczy wokół "mikrofonu" typu sztuczna głowa. Potem
    słuchaliśmy tego na słuchawkach stereo. Dosłownie czary: klucze nawet z
    tyłu było słychać :-D

    Ja nie bardzo wyobrażam sobie możliwość wysterowania słuchawek
    wysokooporowych. Ryzykowne jest też to, że wzmacniacze zwykle
    optymalzowane są do np. 8 omów i mogą zacząć zniekształcać "bez
    obciążenia". Wiesz pewnie co mam na myśli.

    Z ciekawości spytam: czy z PCta nie masz jakiś przydźwięków? Tam zawsze
    był kłopot z separacją zasilania. Dlatego lepiej sprawdzają się
    zewnętrzne puszki podłączone optycznie.

    > Przy okazji ciekawostka: szukałem dobrej muzy do sprawdzenia
    > przyszłych słuchawek - oprócz sprawdzenia zakresu w sopranach i basach
    > bardzo zależy mi też na "rozdzielczości" dźwięku.

    hahaha - nie używaj takich terminów bo mój imiennik się przekręci :-)
    Albo podkabluje Ciebie do antysekcierskich organizacji :D

> [...]
    > poszukiwaniach znalazłem chyba nawet lepszą propozycję "The Perfect
    > Drug" Nine Inch Nails (w wersji zremiksowanej by Nine Inch Nails).

    No to ja mógłbym Ci zaproponować Depeche Mode w wersji SACD/DVD audio
    nawet wersji stereo. Oni mają tam świra na punkcie akustyki i zabawy
    technologią. W dynamice 24ro bitowej zakazali marketingowi dostępu do
    studia :-D W dodatku mają też różnorodność brzmienia. Mają nagrania z
    udziałem orkiestry jak czystej elektroniki. Można ich nie lubić ale
    szacunek się należy za to. Niestety na CD dupa... niczego nie usłyszysz,
    marketing zaatakował studio i zniszczył wszystkie wersje CD :-D

    Marek

  • 30. Data: 2013-04-14 14:04:33
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-04-14 13:51, Marek Dyjor pisze:

    > problemem jest to że audiofile nie słuchają muzyki, oni słuchają sprzętu.

    Był taki żart swego czasu: czym różni się meloman od audiofila. Meloman
    słucha muzyki a audiofil sprzętu :-D

    Marek