  • 11. Data: 2013-04-12 13:20:14
    Temat: Re: Pytanie o technikę wykonania zdjęcia
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2013-04-12 13:11, Marek pisze:
> [...]
    s/5/3/11

    > eee tam - póki co muszę się nacieszyć fotografią :-)
    >
    > P.S.
    > A efekt niesamowicie realistyczny. Nawet w programach 3D trzeba
    > główkować nad stworzeniem materiałów oddających rzeczywiste. Jestem
    > pełen uznania dla autora :-)

    Tak jak i inne przykłady z tej strony programu. Maxwell Render to bardzo
    dobry silnik renderujący, zresztą od niedawna istnieje również jako
    darmowa wtyczka do darmowego SketchUp (rozdziałka renderu ograniczona do
    800 px). Oczywiście trzeba się trochę wcześniej pomęczyć nad siatką. A
    przykład z pierwszego Twojego postu to też raczej render a nie zdjęcie.

    --
    marcin

  • 12. Data: 2013-04-12 15:37:36
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-04-12 13:20, mt pisze:

> [...]
    > ograniczona do 800 px). Oczywiście trzeba się trochę wcześniej
    > pomęczyć nad siatką. A przykład z pierwszego Twojego postu to też

    Heh, jeśli tak, to autor zdjęcia zadbał o najdrobniejsze detale.
    Rozświetlenie u góry zdradza źródło światła o większej powierzchni.
    Zwykle w programach 3D ludzie wstawiają światło typu omni lub spotlight
    i pozamiatane.

    Marek

  • 13. Data: 2013-04-12 16:01:24
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2013-04-12 15:37, Marek pisze:

    > Heh, jeśli tak, to autor zdjęcia zadbał o najdrobniejsze detale.
    > Rozświetlenie u góry zdradza źródło światła o większej powierzchni.

    No i?

    > Zwykle w programach 3D ludzie wstawiają światło typu omni lub spotlight
    > i pozamiatane.

    Bzdura. Przejrzyj sobie resztę przykładowych renderów na stronie, którą
    Ci podałem, to zobaczysz, że nad źródłami światła i odblaskami można
    panować praktycznie dowolnie.

    --
    marcin

  • 14. Data: 2013-04-12 16:43:40
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    mt wrote:

    > No i?

    > Bzdura. Przejrzyj sobie resztę przykładowych renderów na stronie,
    > którą Ci podałem, to zobaczysz, że nad źródłami światła i odblaskami
    > można panować praktycznie dowolnie.

    facet nie widział nigdy efektów pracy programu do renderingu...

  • 15. Data: 2013-04-12 19:48:32
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-04-12 16:01, mt pisze:

    > No i?

    No i ukłony mu za to, że dba o detale.

    > Bzdura. Przejrzyj sobie resztę przykładowych renderów na stronie, którą
    > Ci podałem, to zobaczysz, że nad źródłami światła i odblaskami można
    > panować praktycznie dowolnie.

    Można - nie przeczę i nigdy tego nie robiłem. Napisałem tylko, że ludzie
    nierzadko olewają takie detale. W wielu renderingach to widywałem.

    Marek

  • 16. Data: 2013-04-12 19:51:08
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-04-12 16:43, Marek Dyjor pisze:

    > facet nie widział nigdy efektów pracy programu do renderingu...

    3D Studio Max było kilka lat temu podstawowym narzędziem mojej pracy
    przy tworzeniu videoklipów, projektowaniu ikon 3D itp.

    Marek

  • 17. Data: 2013-04-12 20:18:12
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-04-12 19:51, Marek pisze:

    P.S.
    Nie wiem jakimi torami podąża Twoja logika. Na podstawie czego takie
    twierdzenie? Odbieram to jako Twoją chęć bycia na siłę uszczypliwym
    nawet w sytuacjach, w których trudno się nią wykazać.

    Napisałem, że niewiele osób dba o detale tworząc tak wierne renderingi -
    a zamiast tego idą na łatwiznę wybierając źródła typu omni lub
    spotlight. Prawda?

    Jaka jest Twoja dedukcja co do tego co widziałem a czego nie? A może
    chodzi Ci o statystyki jakieś, że w/g np. badań GUS większość grafików
    dba o detale przy renderowaniu a skoro na mnie robi wrażenie taka
    dbałość, to znaczy, że w życiu nie widziałem efektów pracy programów???
    To chore wnioski.

    Marek

  • 18. Data: 2013-04-13 01:59:43
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marek wrote:

    > 3D Studio Max było kilka lat temu podstawowym narzędziem mojej pracy
    > przy tworzeniu videoklipów, projektowaniu ikon 3D itp.

    wiem wiem... a fotografią sie zawodowo zajmowałeś już w podstawówce...

  • 19. Data: 2013-04-13 13:33:03
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-04-13 01:59, Marek Dyjor pisze:

    > wiem wiem... a fotografią sie zawodowo zajmowałeś już w podstawówce...

    Widzę, że uparcie kontynuujesz swoją politykę lekceważenia...

    Marek

  • 20. Data: 2013-04-13 13:54:04
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marek wrote:

    > Widzę, że uparcie kontynuujesz swoją politykę lekceważenia...

    mam wredny złośliwy charakter :)

    i czytałem twoje wynurzenia o audiofiliźmie...

    niestety dla mnie ktoś kto sie porzyznaje publicznie do bycia audiofilem
    ustawia sie na tej samej półce co ktoś kto wierzy w zamach w smoleńsku czy w
    jakiegos boga/bogów.