  • Data: 2009-09-30 07:20:22
    Temat: Re: Pytanie do Marka Wyszomirskiego [Macro]
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Odsylam na lekcje przyrody do szkoly podstawowej - mrówka jest owadem, a
    > owady maja szesc nóg a nie osiem. To, ze jakis duren na stronie napisal, ze
    > sfotografowal mrówke nie zmienia faktu, ze na zdjeciu jest pajak - byc moze
    > faktycznie wielkosci mrówki, ale na pewno mrówka nie jest.

    b. mozliwe. jesli tak piszesz to uznaje , ze tak jest rzeczywiscie.
    robactwo mnie nie kreci , lekcje przyrody o ile pamietam wolalem
    spedzac w naturze niz w sali lekcyjnej , stad pewnie moje braki.

    > Nie wciskaj glupot - to, ze FZ ma podstawowe znaczenie. DCR250 ma ogniskowa
    > 125mm, po zalozeniu na obiektyw o ogniskowej 80mm naostrzony na
    > nieskonczonosc uzyskujemy skale odwzorowania równa 80/125 czyli 0.64.

    gosc pisze ,ze zrobil to aparatem panasonik fz na ogniskowej 420 mm -
    420 mm w tym aparacie to oczywiscie ekwiwalent - w rzeczywistosci jest
    88,8 mm.

    Nigdztie nie pisze , ze FZ ma podstwowe znaczenie - przeciwnie pisze
    ze to nie ma wiekszego znaczenia - znaczenie ma ogniskowa . w tym
    przypadku nie ma zasadniczego znaczenia do jakiej matrycy podpieta z
    zastrzezeniem roznic w gestosciu powierzchniowej rpzkladu pixeli.

    > Lustrzanka APSC z cropem 1.5 ma rozmiary matrycy 16x24mm - zatem przy takiej
    > skali odwzorownia do wypelnienia pelnej szereokosci kadru bedziemy dla niej
    > potrzebowac motywu o rozmiarach 37,5mm. Panasonic FZ30 ma matryce o
    > rozmiarach 7.18x5.32mm - zatem przy tej samej skali pelna szerokosc kadru
    > wypelni motyw o szerokosci 8.31mm.
    > Jesli dla Ciebie róznica miedzy motywami o wielkiosci 37,5 i 8,31mm nie ma
    > znaczenia, to sorry - nie mamy o czym rozmawiac.

    i to jest mniej wiecej granica bolu dla aps . to zaledwie 4 krotny
    krop liniowy i to da sie zrobic.

    Bez cropa mrowka zajmie ok 1/4 moze 1/5 szerokosci monitora .
    Robisz crop 2 razy i juz masz na szerokosc ok 1/2 monitora.

    nie powiesz ze to za malo i nie mozna obserwowac.
    dwukrotny crop to ciagle wysoka rozdzielczosc liniowa , a wielkosc
    polowy monitora jest wystarczajaco duza .

    Poczekaj do wiosny gdy pojawia sie morwki to zrobie jej portet i
    przesle jesli linki nie wystraczaja.

    > Warunki podawalem juz kilka razy - matryca APSC, DCR250 nalozony na obiektyw
    > 135mm, bez dodatkowego wyciagu mieszka lub pierscieni, bez cropowania w
    > komputerze lub cyfrowego zooma w aparacie. Wystarczylby jeden link do
    > takiego zdjecia - ale Ty wolisz podeslac góre linków do zdjec robionych
    > innymi konfiguracjami sprzetowymi.

    alez ja pisalem cos innego:
    ja wyrazilem opinie ze z 135 z dcr 150 moze podchodzic do motywow
    wielkosci motyla ( raczej nie mniejszych )
    a z dcr 250 do motywow wielkosc mrowki . (dla pchly to za malo.)
    nigdzie nie wyrazilem opini ze zajmie taki motyw cala klatke .
    Zajmie jej taka czesc ze bedzie mozna go dosyc dokladnie odwzorowac.

    Zreszta skala odwzorowania zalezy nie od ogniskowej a od odleglosci .

    i wskazalem pare linkow z aps bez mieszka obiektywem nie macro z dcr
    250 - to byly na b.wysokim poziomie zdjecia mrowek.