  • Data: 2009-10-02 07:19:12
    Temat: Re: Pytanie do Marka Wyszomirskiego [Macro]
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "XX YY" <f...@g...com> napisał:

    >[...]
    >dla 135 mm zeby robic przez pierscienie do skali 1:1 potrzebujesz
    >sumarycznie pierscienie o dlugosci 135 mm .
    >Z konwerterem dcr 250 dostaniesz tez skale odwzorowania niemal 1:1 ,
    >ale niestety jakosc troche gorsza , choc czesto wystarczajaca. no i
    >konwerter jest tani. Zaczalbym wiec od konwertera , jesli sie okaze
    >malo przydatny lub nie speolnie wymagan jakosciowych to mozesz
    >rozbudowywac akcesoria. sadze zepokryjesz nim sporo potrzeb.
    >[...]

    Co do ceny - DCR 250 kosztuje obecnie ok. 200zł - nie jestem pewien, czy za
    tę samą albo nawet niżsża cene nie da się kupić kompletu pierścieni do
    systemu OM.
    Jeśłi chodzi o jakość - sądzę, że różnica między zdjęciem z DCR 250 a
    zdjęciem z pierścieniami po przymknięciu przysłony nie bedzie sie rzucac w
    oczy (bardzo możliwe, ze w ogóle będzie niezauważalna). Z konwerterem będzie
    jednak poważny problem - brak możliwości regulacji skali odwzorowania
    (kręcenie pierścieniem ostrości da tylko bardzo wąski zakres regulacji). W
    przypadku kompletu pierścieni masz dodatkowy stopień swobody w postaci
    żonglowania pierścieniami o różnych grubościach którego z konwerterem będzie
    Ci brakowało. Z tego względu DCR-250 radziłbym raczej do zooma - do
    obiektywu stałoogniskowego jednak pierścienie lub mieszek.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)