  • Data: 2024-07-24 11:41:28
    Temat: Re: Przyszła Europa?
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 24 Jul 2024 09:23:05 +0200, Akarm napisał(a):

    > Tak. Ręcznie włączam światła mijania.
    > Nie ma sprawy jeśli wyjeżdżam z garażu. Ale kiedy gdzieś się zatrzymuję
    > na chwilę, to światła (również ręcznie) wyłączam. No i po takim krótkim
    > postoju czasem zapominam je włączyć.
    > Sprawdzam co jakiś czas, czy na pewno włączyłem światła, ale i tak
    > zdarza mi się (co prawda, bardzo rzadko) przejechać nawet kilkanaście
    > skrzyżowań bez włączonych świateł mijania. Mimo to jeszcze nie spotkałem
    > nikogo, żeby mi z przeciwka mignął.

    Mnie się tak zdarzało w Poloniezie, Maluchu itp - czyli przełom lat 80/90.
    Kilka razy zdarzyło mi się w nocy - bo w większych miastach oświetlenie
    terenu bywało mocno intensywne.
    Co najmniej dwa lub trzy razy wtedy milicja albo później policja
    przypomniała mi o światłach, nigdy nie było problemu.
    Pierwszy raz to chyba w Lanosie miałem sterowanie światłami w przełączniku
    kierunkowskazu, więc przy pierwszym użyciu kierunkowskazu widziałem, że
    "dołek" na przełączniku jest nie w tym miejscu, gdzie powinien i światła
    włączałem.
    A teraz we współczesnych sutach to już albo automaty, albo dzienne na stałe
    włączone.
    Zresztą wcześniej jeszcze w wielu swoich (i nie tylko swoich) autach
    zakładałem dodatkowe światła dzienne, automatycznie włączające się chwilę
    po uruchomianiu silnika.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam