-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>
Newsgroups: pl.comp.programming
Subject: Re: Przyspieszone początki z Fortranem
Date: Fri, 20 Apr 2012 22:02:37 +0100
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 70
Message-ID: <jmsitf$sjo$1@inews.gazeta.pl>
References: <jmi40a$19n$2@inews.gazeta.pl> <jmjh00$iki$1@inews.gazeta.pl>
<jmjibt$cg2$2@inews.gazeta.pl> <jmjj50$om3$1@inews.gazeta.pl>
<jmjjr1$cg2$3@inews.gazeta.pl> <jmjl5j$1al$1@inews.gazeta.pl>
<4f8daa6c$0$1220$65785112@news.neostrada.pl>
<20211627.1054.1334745895300.JavaMail.geo-discussion-forums@vbdn7>
<4f8e9cc2$0$1219$65785112@news.neostrada.pl>
<27715445.1123.1334749447764.JavaMail.geo-discussion-forums@vbpp14>
<4f8f4dd3$0$26689$65785112@news.neostrada.pl>
<jmoesa$8t2$1@inews.gazeta.pl>
<4f907c4d$0$1226$65785112@news.neostrada.pl>
<jmq6bm$8ki$1@inews.gazeta.pl>
<4f918297$0$26705$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: 5ac5171b.bb.sky.com
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1334955759 29304 90.197.23.27 (20 Apr 2012 21:02:39 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 20 Apr 2012 21:02:39 +0000 (UTC)
X-User: septi
In-Reply-To: <4f918297$0$26705$65785112@news.neostrada.pl>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:11.0) Gecko/20120327
Thunderbird/11.0.1
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:196893
[ ukryj nagłówki ]On 20/04/2012 16:36, slawek wrote:
>
> Użytkownik "Andrzej Jarzabek" <a...@g...com> napisał w
> wiadomości grup dyskusyjnych:jmq6bm$8ki$...@i...gazeta.pl...
>> Przypuszczam, że to zależy od granatu i od tego, co uznamy za bliską
>> odległość. I tego, kim się jest - w grze można przecież być cyborgiem
>> albo żołnierzem w pancerzu wspomaganym, którzy mogliby nawet w
>> realistycznym scenariuszu obejrzeć taką eksplozję w rzeczywistości.
>
> Dziwne pojęcie realizmu. Dziwne.
Skoro ciebie dziwi, to cię dziwi, cóż na to poradzę. Żeby poradzić sobie
z tym zdziwieniem, proponuję zapoznać się z pojęciem zawieszenia niewiary.
>> Tylko że to wszystko jest nie do końca istotne - w grze nie chodzi
>> przecież o to, żeby było tak, jak w rzeczywistości, tylko żeby
>> dogodzić klientowi. A dla niektórych typów gier i niektórych typów
>> klientów gra,
>
> I dlatego mamy PEGI. Inaczej w ramach "dogadzania" byłyby zdumiewające
> rzeczy (a i tak są).
Ponownie, skoro cię zdumiewają, to najwyraźniej są (dla kogoś)
zdumiewające. Dla mnie nie ma nic w tym zdumiewającego, ani tym bardziej
nie widzę co ma do tego PEGI, jeśli mówimy o dorosłych klientach.
>> Przekonałeś mnie. Jeśli ty czegoś nie chcesz, to na pewno nie ma sensu
>> ani potrzeby tego robić.
>
> Jak na razie masz swój punkt widzenia i znasz mój punkt widzenia. Do
> zrobienia dobrej gry potrzeba ci jeszcze: doświadczenia, lepszej
> znajomości oczekiwań docelowych nabywców, oceny możliwości realizacji (z
> uwzględnieniem realnych możliwości i budżetu) itp. itd.
Ja przecież nie robię gry. Ja ci mówię, co się robi w grach, które robią
ci, co robią.
> Nie twierdzę, że to niemożliwe. Ale np. "Worms" odniosło sukces
> bynajmniej nie dlatego, że wybuchy były 100% dokładnie wymodelowane.
A kwantyfikator przy twojej wypowiedzi był jaki? Nie wiesz do czego
obliczenia numeryczne w każdej jednej grze? No więc otóż są gry, gdzie
obliczeń numerycznych nie ma i nie potrzeba. A w innych grach są, i się
sprawdzają, przyczyniając się do sukcesu danej gry.
> Rozpisz mi tu równanie różniczkowo-całkowe na fireball'a odpalanego
> przez wizarda level 4 wyposażonego w różdżkę "wzmocnione pierdyknięcie"
> (zmodyfikowaną przez kowala-zombi z wioski)... zakładając że jest nów
> obu księżyców, wizard jest zmęczony, pada deszcz i wieje
> północno-zachodnio-południowy wiatr...
Ile płacisz?
> ...jak to zrobisz, to wystarczy popatrzeć na samo równanie, aby wpaść w
> zachwyt na twoją przyszłą ewentualną (i nigdy nie dokończoną?) grą.
Takie gry, które mają obliczenia numeryczne, to są zwykle gry kosztujące
miliony dolarów i wymagające pracy kilkunastu do kilkudziesięciu ludzi
przez wiele miesięcy. Ja nie mam takich zasobów, żeby robić swoją taką grę.
> Oczywiście. Ale taką poświatę modelujesz "tanim sposobem" - np. nurbs,
> harmoniki sferyczne, cokolwiek - byle ładnie wyglądało (czyli trzeba być
> artystą, a to trudne) i nie zjadało czasu CPU na pierdoły. Bo "wiry
> magicznej poświaty" prowadzące do 3 fps... o... gracze będą zachwyceni.
> Naprawdę. Zwłaszcza ci grający w multi.
Kwestia jakie obliczenia są skomplikowane, a jakie nie są, jest dość
względna. Obliczenia do mojej magicznej poświaty muszą być na tyle
proste, żeby gra chodziła na tych 20 czy 30 fps, ale może to być 20 lub
30 fps na najnowszysch procesorach quad-core.
Następne wpisy z tego wątku
- 21.04.12 01:28 slawek
- 21.04.12 10:08 Andrzej Jarzabek
- 21.04.12 13:23 slawek
- 23.04.12 14:32 Andrzej Jarzabek
- 23.04.12 15:00 AK
- 23.04.12 15:22 Edek Pienkowski
- 23.04.12 15:40
- 23.04.12 16:01 AK
- 23.04.12 16:23 Andrzej Jarzabek
- 23.04.12 16:40 AK
- 23.04.12 17:56 Andrzej Jarzabek
- 23.04.12 20:15 AK
- 24.04.12 09:13 Andrzej Jarzabek
- 26.04.12 22:35 slawek
- 28.04.12 13:23 M.M.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Popr. 14. Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- Arch. Prog. Nieuprzywilejowanych w pełnej wer. na nowej s. WWW energokod.pl
- 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- TCL - problem z escape ostatniego \ w nawiasach {}
- Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- testy-wyd-sort - Podsumowanie
- Tworzenie Programów Nieuprzywilejowanych Opartych Na Wtyczkach
- Do czego nadaje się QDockWidget z bibl. Qt?
- Bibl. Qt jest sztucznie ograniczona - jest nieprzydatna do celów komercyjnych
- Co sciaga kretynow
- AEiC 2024 - Ada-Europe conference - Deadlines Approaching
- Jakie są dobre zasady programowania programów opartych na wtyczkach?
- sprawdzanie słów kluczowych dot. zła
- Re: W czym sie teraz pisze programy??
- Re: (PDF) Surgical Pathology of Non-neoplastic Gastrointestinal Diseases by Lizhi Zhang
Najnowsze wątki
- 2025-02-03 kryminalni i dochodzeniowcy
- 2025-02-03 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-03 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-02-03 jaki zasilacz laboratoryjny
- 2025-02-03 jaki zasilacz laboratoryjny
- 2025-02-03 Puszka w ziemię
- 2025-02-03 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2025-02-03 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-02-03 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2025-02-03 Bez żadnego trybu
- 2025-02-03 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-03 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-02-03 Lublin => Delphi Programmer <=
- 2025-02-03 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-02-03 Warszawa => QA Engineer <=