eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingPrzyspieszone początki z FortranemRe: Przyspieszone początki z Fortranem
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Przyspieszone początki z Fortranem
    Date: Fri, 20 Apr 2012 22:02:37 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 70
    Message-ID: <jmsitf$sjo$1@inews.gazeta.pl>
    References: <jmi40a$19n$2@inews.gazeta.pl> <jmjh00$iki$1@inews.gazeta.pl>
    <jmjibt$cg2$2@inews.gazeta.pl> <jmjj50$om3$1@inews.gazeta.pl>
    <jmjjr1$cg2$3@inews.gazeta.pl> <jmjl5j$1al$1@inews.gazeta.pl>
    <4f8daa6c$0$1220$65785112@news.neostrada.pl>
    <20211627.1054.1334745895300.JavaMail.geo-discussion-forums@vbdn7>
    <4f8e9cc2$0$1219$65785112@news.neostrada.pl>
    <27715445.1123.1334749447764.JavaMail.geo-discussion-forums@vbpp14>
    <4f8f4dd3$0$26689$65785112@news.neostrada.pl>
    <jmoesa$8t2$1@inews.gazeta.pl>
    <4f907c4d$0$1226$65785112@news.neostrada.pl>
    <jmq6bm$8ki$1@inews.gazeta.pl>
    <4f918297$0$26705$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 5ac5171b.bb.sky.com
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1334955759 29304 90.197.23.27 (20 Apr 2012 21:02:39 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 20 Apr 2012 21:02:39 +0000 (UTC)
    X-User: septi
    In-Reply-To: <4f918297$0$26705$65785112@news.neostrada.pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:11.0) Gecko/20120327
    Thunderbird/11.0.1
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:196893
    [ ukryj nagłówki ]

    On 20/04/2012 16:36, slawek wrote:
    >
    > Użytkownik "Andrzej Jarzabek" <a...@g...com> napisał w
    > wiadomości grup dyskusyjnych:jmq6bm$8ki$...@i...gazeta.pl...
    >> Przypuszczam, że to zależy od granatu i od tego, co uznamy za bliską
    >> odległość. I tego, kim się jest - w grze można przecież być cyborgiem
    >> albo żołnierzem w pancerzu wspomaganym, którzy mogliby nawet w
    >> realistycznym scenariuszu obejrzeć taką eksplozję w rzeczywistości.
    >
    > Dziwne pojęcie realizmu. Dziwne.

    Skoro ciebie dziwi, to cię dziwi, cóż na to poradzę. Żeby poradzić sobie
    z tym zdziwieniem, proponuję zapoznać się z pojęciem zawieszenia niewiary.

    >> Tylko że to wszystko jest nie do końca istotne - w grze nie chodzi
    >> przecież o to, żeby było tak, jak w rzeczywistości, tylko żeby
    >> dogodzić klientowi. A dla niektórych typów gier i niektórych typów
    >> klientów gra,
    >
    > I dlatego mamy PEGI. Inaczej w ramach "dogadzania" byłyby zdumiewające
    > rzeczy (a i tak są).

    Ponownie, skoro cię zdumiewają, to najwyraźniej są (dla kogoś)
    zdumiewające. Dla mnie nie ma nic w tym zdumiewającego, ani tym bardziej
    nie widzę co ma do tego PEGI, jeśli mówimy o dorosłych klientach.

    >> Przekonałeś mnie. Jeśli ty czegoś nie chcesz, to na pewno nie ma sensu
    >> ani potrzeby tego robić.
    >
    > Jak na razie masz swój punkt widzenia i znasz mój punkt widzenia. Do
    > zrobienia dobrej gry potrzeba ci jeszcze: doświadczenia, lepszej
    > znajomości oczekiwań docelowych nabywców, oceny możliwości realizacji (z
    > uwzględnieniem realnych możliwości i budżetu) itp. itd.

    Ja przecież nie robię gry. Ja ci mówię, co się robi w grach, które robią
    ci, co robią.

    > Nie twierdzę, że to niemożliwe. Ale np. "Worms" odniosło sukces
    > bynajmniej nie dlatego, że wybuchy były 100% dokładnie wymodelowane.

    A kwantyfikator przy twojej wypowiedzi był jaki? Nie wiesz do czego
    obliczenia numeryczne w każdej jednej grze? No więc otóż są gry, gdzie
    obliczeń numerycznych nie ma i nie potrzeba. A w innych grach są, i się
    sprawdzają, przyczyniając się do sukcesu danej gry.

    > Rozpisz mi tu równanie różniczkowo-całkowe na fireball'a odpalanego
    > przez wizarda level 4 wyposażonego w różdżkę "wzmocnione pierdyknięcie"
    > (zmodyfikowaną przez kowala-zombi z wioski)... zakładając że jest nów
    > obu księżyców, wizard jest zmęczony, pada deszcz i wieje
    > północno-zachodnio-południowy wiatr...

    Ile płacisz?

    > ...jak to zrobisz, to wystarczy popatrzeć na samo równanie, aby wpaść w
    > zachwyt na twoją przyszłą ewentualną (i nigdy nie dokończoną?) grą.

    Takie gry, które mają obliczenia numeryczne, to są zwykle gry kosztujące
    miliony dolarów i wymagające pracy kilkunastu do kilkudziesięciu ludzi
    przez wiele miesięcy. Ja nie mam takich zasobów, żeby robić swoją taką grę.

    > Oczywiście. Ale taką poświatę modelujesz "tanim sposobem" - np. nurbs,
    > harmoniki sferyczne, cokolwiek - byle ładnie wyglądało (czyli trzeba być
    > artystą, a to trudne) i nie zjadało czasu CPU na pierdoły. Bo "wiry
    > magicznej poświaty" prowadzące do 3 fps... o... gracze będą zachwyceni.
    > Naprawdę. Zwłaszcza ci grający w multi.

    Kwestia jakie obliczenia są skomplikowane, a jakie nie są, jest dość
    względna. Obliczenia do mojej magicznej poświaty muszą być na tyle
    proste, żeby gra chodziła na tych 20 czy 30 fps, ale może to być 20 lub
    30 fps na najnowszysch procesorach quad-core.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: