  • Data: 2009-11-19 13:37:35
    Temat: Re: Przysmazony filtr powietrza
    Od: "Karambol" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Zasadniczo nie, chyba że akurat ma humor (j.w.). Jak na razie wszelkie
    > te objawy zwalałem na karb dell'Orto, który opinie ma jaką ma. Zimą
    > robiłem mu porządne czyszczenie i ustawianie wg. książki, później jeszcze
    > obniżałem poziom paliwa na pływaku (jako że niby przez za wysoki mógł się
    > zalewać), ale to utrudniło tylko odpalanie (mam właśnie teorię skąd się
    > bierze ta legenda o chimeryczności odpalania LC4). Tak wogóle to ciekawe
    > jest to, że mimo iż to model GS, to cały gaźnik ma zestrojony prawie jak
    > SC - z wyjątkiem dyszy głównej, która ma rozmiar 192, a nie 195. Wcześniej
> [...]

    Te objawy wygladaja mi jednak na lekko przestawiony zaplon. Generalnie
    dell'orto wcale nie sa takie himeryczne. Oryginalny, nie dotykany rekami
    pseudo tuningowcow jest zawsze sprawny i nie sprawia zadnych problemow.
    Ludzie chca miec zawsze wiecej mocy i zabieraja sie do tego od zlej strony,
    montujac gigantyczne dysze co nie podnosi mocy za to spalanie rosnie x2 i
    zaczynaja sie problemy z nierowna praca, odpalaniem, parskaniem, zalewaniem,
    dlawieniem (niepotrzebne skreslic: ) itd. Oryginalny dell'orto ma glowna
    dysze 155 a wolne obroty 45. Iglice ma podniesiana na 3 ząbek. Samo
    uniesienie iglica na 4 (max w gore) daje dodatkowa moc kosztem max 0.5L
    paliwa na 100km wiecej, przy tym nadal nie ma zadnych problemow z jego
    praca. Zaladowanie do niego wielkich dysz czesto konczy sie tym, ze nie
    mozna ustawic poziomu plywakow, odpowiedniej mieszanki itd. No i pali w
    ch....
    Moj ma oryginalne dysze, tylko iglice na max podniesiona i pali mi 5.5L w
    terenie. Kolega w tym samym czasie spala 9,10 L a dysze ma wlasnie 192.

    W kazdym razie popruboj najpierw z zaplonem, pokrec tym delklem. Zaznacz
    sobie najpierw punkt wyjscia zebys mogol pozniej w razie co do niego wrocic.
    Pozniej pokrec w prawo/lewo i sprawdz reakcje. On bedzie odpalal ale reakcja
    na manetke powinna mowic czy to dobra droga czy nie.

    --
    Karambol
    KTM LC4 620 EGS-E